حل مشكلات مشترك كلانشهرها در سايه تعاملات مستمر امکان پذیر است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر اولين نشست كميته محيط زيست شهري کلانشهرهای ايران به رياست صدرالدین علي پور مدیر کل محیط زيست و توسعه پایدار شهرداري تهران و با حضور صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، دبیر کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست کلانشهرها و مسئولان و مديران محيط زيست ۱۴ كلانشهر برگزار شد.

صدرالدين علي پور مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به ضرورت تشكيل اين كميته و با تاكيد بر اينكه حل مشكلات كلانشهرها نيازمند همفكري و هماهنگي هاي مشترك است، گفت: در گام نخست با مصوبه شوراي اداري شهر تهران، تغييرات چارت اداري ميسر شد و توانستيم مجموعه محيط زيست شهرداري تهران را به اداره كل تبديل كنيم و با این اقدام امتداد سازمانی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران میسر شد.

وي افزود: در حقيقت اين اقدام گام مثبتي در جهت استفاده از متخصصان وكارشناسان محيط زيست در بدنه مناطق ٢٢ گانه شهر تهران است.

علي پور با تشريح چارت اداري اين مجموعه ضمن تاكيد بر اينكه اين فعاليت ها به طور كلي زير مجموعه معاونت خدمات شهري و محیط زیست شهرداري تهران است گفت: ما در حال حاضر در قالب اداره كل در مديريت شهري با دو معاونت توسعه وپايش و معاونت راهبري هماهنگي و ۵ اداره زیر مجموع و همچنين ٢٢ اداره محيط زيست در مناطق ٢٢ گانه متناظر با اداره کل به فعالیت می پردازییم.

مدیر اداره کل محيط زيست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اينكه ارتباطات اثر بخش و دوسويه يكي از ضرورت هاي تشكيل اين كميته است گفت: در سايه اين تعاملات مي توانيم از پتانسيل كلانشهرها در حل مشكلات مشابه بهره بگيريم به عنوان مثال برخي كلانشهرها براي كنترل آلاينده هاي صنعتي از ضابطين قضايي استفاده كرده اند. بنابراين با هم افزايي و تبادل تجربيات مشترك مي توان مسائل ومشكلات محيط زيست را مديريت كرد.

وي با اشاره به اينكه مشكلات مشترك كلانشهرها مثل ترافيك، آلودگي صوتي، بصري، آلودگي پسماند و انبوه سازي ها پيش روي محيط زيست شهرهاست، گفت: تلاش شده است تمامي پروژه هاي شهري پيوست هاي محیط زیستی داشته باشند و هيچ پروژه اي بدون پيوست محيط زيستي در شورا مصوب نشود.

علي پور با اشاره به برخي اهداف مشترك در اين كميته بررسي شده است خاطر نشان كرد: انتقال تجربيات محيط زيستي، تبادل نظر و هماهنگي و مشاركت ذي نفعان در جهت حل و مديريت معضلات محيط زيست از اهداف پيش روي ماست گفت: بهره مندي از نظر متخصصان و كارشناسان در طرح هاي موضعي و موضوعي در حوزه اجرايي و آكادميك بخش ديگري از اهداف اين كميته است.

به گفته مدی کل محيط زيست شهر تهران با هم افزايي و تعاملات مشترك مسئولان كلانشهرها در قالب اين كميته،بانك اطلاعات در ارتباط با پروژه هاي شاخص كلانشهرهاي ايران تدوين و از اين دستاورد در جهت توانمند سازي نيروهاي انساني استفاده مي شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false