جهان شمولی حقوق بشر به معنای تحمیل سبک زندگی غربی به جهان نیست - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر؛ محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان که برای انجام گفت‌وگوهای حقوق بشری و قضایی عازم برزیل شده است، به دعوت آکادمی دیپلماتیک این کشور، در جمع دیپلمات های برزیلی حاضر و به ایراد سخنرانی پرداخت و نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد جایگاه حقوق بشر در توسعه مدنی کشورها و رابط بین الملل، جهانشمولی و تنوع فرهنگی را تشریح کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان تاکید کرد که پیشرفت حقوق بشر در عرصه بین المللی به استقرار نظام های مردم سالار، توجه به ارزش های مختلف و تنوع فرهنگی، اجتناب از رویکردهای دوگانه و سیاست زدگی در حقوق بشر بستگی دارد.

لاریجانی در بخشی از سخنان خود گفت که جهانشمولی در حقوق بشر به معنای تحمیل سبک زندگی یک گروه خاص به تمامی جهان نیست، بلکه به معنای ورود دسته جمعی کشورها در غنی کردن و توسعه حقوق بشر می باشد.

وی همچنین با تشریح ساختارهای حمایت و حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران در دو بخش دولتی و غیردولتی، به توجه ویژه کشورمان به وضعیت زنان به ویژه در سه حوزه ارتقای آموزش، تقویت قوانین، و تسهیل حضور زنان در زندگی اجتماعی اشاره کرد.

در این جلسه، برخی دیپلمات های حاضر نیز به ارائه دیدگاه ها و طرح سوالات خود پرداختند و پاسخ های لازم نیز از سوی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان ارائه گردید.

لازم به توضیح است که آکادمی دیپلماتیک برزیل که وابسته به وزارت امور خارجه ای کشور می باشد، ۷۰ سال قبل تاسیس شد و وظیفه اصلی آموزش دیپلمات های این کشور و افراد جدیدالورود به وزراتخارجه برزیل را برعهده دارد.

منبع: میزان

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false