جلسه ویژه دفن زباله های بیمارستانی تهران | باید مرکز تقویت شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر، صدالدین علیپور در نشست خبری با رسانه ها اعلام کرد: شهرداری تهران متولی پسماند پزشکی نیست و وزارت بهداشت متولی است و اختلاف نظرهایی هم وجود دارد.   وزارت بهداشت می گوید بعد از انجام مراحل مخصوص بی خطرسازی زباله باید شهرداری دفن کند و ما می گوئیم و معتقدیم این دفن خاص دارد و هزینه دارد. جلسات متعددی برگزار شد و روسای دانشگاه های علوم پزشکی هم حضور داشتند. صورتجلسه ای تنظیم شد که مرجع تشخیص سازمان محیط زیست باشد و اگر گفتند زباله ها بی خطر است شهرداری دفن می کند.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مورد موضوع کاهش آلودگی هوای تهران گفت: 80 درصد آلودگی تهران متاثر از منابع متحرک است که قطعا توسعه حمل و نقل عمومی و مترو و استفاده از موتورهای برقی و خوروهای هیبریدی موثر است که بخش تخصصی آن در حوزه حمل و نقل و شرکت کنترل آلودگی هوای تهران اقدامات خوبی را در دست اجرا دارند حتی تفاهم نامه هایی هم با جایکا منعقد شده است.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پاسخ به خبرنگار جامعه خبر مبنی بر اینکه چرا این مرکز محدود است و تبدیل به سازمان نشده و چرا شهرداری با آب شرب آبیاری می کند و پلیس آب ندارید تا از این سرمایه حفاظت شود اما شهربان ها دست فروشان را برخورد می کنند گفت: محیط زیست شاخص توسعه است و باید مدیران به آن برسند.

اعتقاد ما این است که با وضعیت مطلوب فاصله داریم و من 10 مورد خاص را مشخص کردم که اگر بخواهیم موفق شویم باید اجرایی شود.

باید بپذیریم رشدی انجام شده است. زمانی در سازمان محیط زیست اگر در جلسه ای 2 دقیقه وقت به ما می دادند خوشحال می شدیم اما الان بیشتر ما را می بینند و گوش می کنند. برای اولین بار بودجه تخصصی داریم و حتی می خواهیم ردیف بودجه ای در مناطق داشته باشیم.

با این حال رشد خوبی داشتیم. باید به لحاط برنامه ایی و بودجه ای مرکز محیط زیست تقویت شود. هر فردی می خواهد شورای شهر کاندیدا شود تیترش محیط زیست است اما در عمل باید هم حمایت کنند.

علیپور در ادامه گفت: 140 پروژه احصا شده تا پیوست زیست محیطی داشته باشد و از سال آینده هم پروژه های غیر پیوست های محیط زیستی ردیف بودجه نخواهد شد.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false