جای خالی نشاط اجتماعی در تصمیم گیری مسئولان - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
جای خالی نشاط اجتماعی در تصمیم گیری مسئولان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر/ مرضیه محمدی

روانشناسان جایگاه مهمی برای شادی و نشاط در افزایش راندمان توسعه قائل اند، اما این شاخص در جامعه امروز کمرنگ است، نه تنها در میان بزرگسالان حتی در مدارس و میان کودکان و جوانان هم با کاهش شدید شادی و نشاط مواجهیم.
کاهش میزان نشاط در جامعه به حدی رسیده است که دولت روحانی، این شاخص را به عنوان گزاره مهمی در برنامه ریزی دستگاه های متولی برگزیده است. اختصاص هفته های فرهنگی و در نظر گرفتن مراسم و جنگ های مختلف برای افزایش شادی در میان مردم در این دولت محسوس است اما آیا توانسته به قدر کافی در افزایش این مهم اثر گذار باشد؟.

مروستی ، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با بیان اینکه سیاست افزایش نشاط اجتماعی به عنوان یکی از اهداف کلان از سوی اداره اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در حال پیگیری و اجرا است گفت: با توجه به اینکه ایجاد نشاط اجتماعی به عنوان شاخصی مهم در پیشرفت اجتماعی به حساب می آید،دستور وزیر کشور ایجاد نشاط اجتماعی در سراسر کشور است.

وی افزود: یکی از برنامه ریزی های اجتماعی ایجاد نشاط در جامعه است و هرچه بتوانیم جامعه را به نشاط نزدیک تر کنیم با کاهش سطح آسیب های اجتماعی مواجه می شویم.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به برگزاری هفته های فرهنگی در 16 شهرستان استان تصریح کرد: فرمانداران با همراهی ادارات فرهنگ و ارشاد و شهرداری ها برنامه هایی با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی در هفته های فرهنگی برگزار خواهند کرد تاکنون حدود 6 شهرستان در استان تهران هفته های فرهنگی را برگزار کرده اند.

مروستی ادامه داد: بهره مندی از ظرفیت هنرمندان،فعالان اجتماعی ،سازمان های مردم نهاد، ورزشکاران و نخبگان در سطح شهرستان ها و روستاهای استان در برنامه های هفته های فرهنگی و ایجاد نشاط پیش بینی شده است.

وی گفت: برنامه های فرهنگی در هر شهرستان موجب شده حداقل یک ماه برنامه ریزی های آن شهرستان به موضوعات فرهنگی اختصاص یابد و با این رویکرد مردم و مسئولان از روزمرگی خارج شده اند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false