ثبت خوشه ها و نواحی صنعتی و تولیدی درروستاهای استان تهران - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
ثبت خوشه ها و نواحی صنعتی و تولیدی درروستاهای استان تهران

به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نعمت الله ترکی در گفتگو با پایگاه خبری سازمان مدیریت تهران در مورد توسعه روستایی گفت: در ابتدای روزهای تهیه سند توسعه استان تهران برای سازمان مدیریت و برخی از مدیران تعامل و گردهم آیی با هدف نوشتن سند سخت بود به ویژه آنکه با هدف تهیه برنامه عملیاتی وارد شدیم. اما امروز نشان می دهد که رسیدن به هدف هرچند سخت بود اما توانستیم سندی عملیاتی تهیه کنیم.

ترکی افزود: بر اساس اطلس آمایشی استان تهران، این استان را به 5 منطقه بر اساس قابلیت ها و ظرفیت ها تقسیم بندی کردیم و دستگاه های اجرایی ملزم به حرکت در قالب برنامه توسعه استان شدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: بر اساس اسناد بالادستی مانند ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه، استان ها ملزم شدند تا در توسعه روستایی ورود جدی داشته باشند به نحوی که بر اساس همین قانون یک میلیون شغل باید در حوزه روستایی کشور ایجاد شود.

ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه کشور می گوید: (( دولت موظف است به منظور تحقق سیاست های کلی برنامه و اقتصاد مقاومتی، شناسایی و بهره برداری از ظرفیت های موجود در نواحی روستایی و ارتقای منزلت اجتماعی روستائیان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت محور روستاها اقداماتی را مطاب قوانین و در قالب بودجه های سنواتی انجام دهد.)) این اقدامات در برنامه ذکر شده است.

وی اظهارکرد: ما در استان تهران 712 روستا با ظرفیت های بالا داریم اما تا قبل از برنامه ششم توسعه سراغی از آنها گرفته نشد. البته همواره دغدغه تامین منابع مالی برای اجرای برنامه ها در دهیاری ها دیده می شود در حالی که منابع مالی بسیاری داریم اما شکل هزینه کرد این منابع به درستی اجرا نمی شود. بعنوان مثال در یک روستا دهیار دیواری را در یک پیاده راه به نام زیباسازی ساخته و وقتی سوال کردم گفتند باید این بودجه در جایی هزینه شود.

ترکی گفت: 4 هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری های استان توزیع شده است و این نشان می دهد که منابع کافی داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خطاب به دهیاران استان تهران گفت: در روستاها هم در محدوده و هم خارج از محدوده فعالیت های کارگاهی و صنعتی و تولیدی دیده می شود که بر اساس برنامه ششم توسعه می توانید این فعالیت ها را بعنوان خوشه کسب و کار یا ناحیه صنعتی ثبت کنید. اگر طرح ها را ارائه کنید در کمتر از 60 روز مجوزهای لازم صادر و ثبت می شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false