ثبت ازدواج و طلاق را به دفاتراسناد رسمی واگذار کنید - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
ثبت ازدواج و طلاق را به دفاتراسناد رسمی واگذار کنید

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار نوشت: در گزارش های میدانی که داشتم متاسفانه جایگاه دفاتر اسناد رسمی از سوی دولت و حاکمیت رو به افول است چون نام ثبت سند که به میان می آید افرادی که قصد سوء استفاده دارند در مقابل تقویت آن مقاومت می کنند و در کشور تنها شخص رهبر انقلاب بر تقویت این جایگاه اصرار ورزیده اند و الباقی مسئولان برایشان اهمیتی نداشته است.

این در حالی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی جایگاه سردفتری آنقدر ارزش دارد که در هر محفلی از سردفتر بعنوان فردی در بالاترین جایگاه نخبه گی و حقوقدان نام می برند اما در ایران او را در سطح صدور سند برای پراید و نیسان پایین آورده اند تا حدی که ماموران نیروی انتظامی هم این حق را به خود داده تا این جایگاه را تضعیف کنند و دادستان کل کشور هم در صف نیروی انتظامی بر این مهم اصرار دارد.

کسایی زاده در ادامه گفته است: دفاتر اسناد رسمی و جایگاهی که دارند در رسانه های ایران کاملا گمنام هستند و رسانه معمولا از نهادی دفاع می کند که برایش منافع داشته باشد. در سالهای اخیر هم رسانه های زیادی در ایران به ویژه رسانه میلی یا همان ملی دفاتر اسناد رسمی را بایکوت خبری کرده و یک طرفه با نیروی انتظامی ساز مخالفت و تخریب دفاتر اسناد رسمی را کوک کرده اند.

حالا جدای از این همبستگی تقریبا ملی برای تخریب جایگاه دفاتر اسناد رسمی یک پیشنهادی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دارم که بد نیست مجلسی های به ظاهر انقلابی هم به آن نیم نگاهی داشته باشند. پیشنهاد می کنم ثبت واقعه ازدواج و طلاق که در همه جای دنیا وظیفه آن با دفاتر اسناد رسمی است را به دفاتر اسناد رسمی واگذار کنند.

این اقدام هیچ منافاتی با اسلام و قرآن و قوانین ندارد. قطعا یک سردفتر اسناد رسمی از سردفتر ازدواج و طلاق از نظر حقوقی و جایگاه بالاتر است. این اقدام اولا موجب کوچک سازی و چابک سازی سازمان ثبت اسناد و املاک شده و دوم اینکه با توجه به ظرفیت بالا و گستردگی حرفه ای دفاتر اسناد بهتر خدمات ارائه می شود. و از همه مهمتر درآمد دفاتر اسناد رسمی که به دلیل حذف سند تلفن همراه و در آینده احتمال حذف سند خودرو و حتی سایر خدمات را برایشان به ارمغان می آورند جبران می شود.

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false