توصیه‌های ورزش در هوای آلوده/ اجازه ندهید آلودگی هوا مانع ورزش‌تان شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، روش هایی وجود دارد که می‌توان با کمک آنها در فصل‌هایی که هوا آلوده است به ورزش کردن ادامه داد:

۱. صبح‌ها ورزش کنید: بیشتر مواد آلاینده در طول روز تولید می‌شوند. غروب بدترین زمان برای ورزش در هوای آلوده است و در حالی که می خواهید در فضای باز ورزش کنید صبح‌ها این کار را انجام دهید.

۲.  فضاهای سبز مکان های بهتری برای ورزش هستند: مکان‌هایی که درخت دارند و پارک‌ها فضاهای بهتری برای ورزش هستند و باید پارک‌هایی را انتخاب کنید که از خیابان فاصله دارند.

۳. شاخص آلودگی هوا را چک کنید: شاخص آلودگی هوا را از روی اپلیکیشن‌های مختلف بررسی کنید و سپس برای این که بیرون یا در فضای باز ورزش کنید تصمیم گیری کنید.

۴. از ماسک استفاده کنید: هنگام ورزش عمیق‌تر و سریع‌تر نفس می‌کشید پس بهتر است ماسک بزنید تا آلودگی به ریه‌های شما وارد نشود.

۵. مواد غذایی که آنتی اکسیدان دارند مصرف کنید: آنتی اکسیدان‌ها مواد سمی بدن را از بین می برند. غذاهایی که ویتامین‌های E و C دارند و سبزیجاتی که برگ دارند حاوی آنتی اکسیدان هستند.

۶. مسیر ورزشی خود را در نظر بگیرید: مسیر ورزش کردن خود را از پیش تعیین کنید و سعی کنید که از فضاهای شلوغ و خیابان‌ها فاصله داشته باشید.

۷. هواشناسی را ببینید: در روزهایی که باد و باران باشد هوا تمیزتر است.

۸. در زمان اوج ترافیک ورزش نکنید: در ساعت‌های شلوغ روز که ترافیک بیشتر است و ماشین بیشتری در خیابان هستند ورزش نکنید. سعی کنید فعالیت کنید و بررسی‌های مختلف نشان داده که ورزش در هوای آلوده بهتر از فعالیت نداشتن است و خطر فعالیت نداشتن بسیار بیشتر است.  آلودگی هوا برای افرادی که مشکل ریه دارند مضر است و این افراد باید بیشتر احتیاط کنند.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false