تهرانی ها روزی یک دریاچه آب مصرف می کنند|10هزار میلیارد برای توسعه فاضلاب تهران کم داریم! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
تهرانی ها روزی یک دریاچه آب مصرف می کنند|10هزار میلیارد برای توسعه فاضلاب تهران کم داریم!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر چهاردهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان  تهران به ریاست انوشیروان محسنی بند پی استاندار و نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

در این جلسه مدیر آبفا تهران طی گزارشی اعلام کرد: آبفا 12 شرکت دارد که 25 درصد آب شرب کشور در تهران مصرف می شود. مصرف روزانه آب شرب شهر تهران 3 میلیون و 300 هزار مترمکعب و استان تهران یک میلیون و 200 مترمکعب است که معادل دریاچه چیتگر اندازه مصرف آب شرب شهر تهران است.

الان وادر خطوط زرد شدیم و داریم از منابع آب زیر زمینی استفاده می کنیم. در تابستان 98 باید تصفیه خانه شرق تهران (تصفیه خانه هفتم) وارد مدار شود و با این کار ورامین و پیشوا و قرچک و پاکدشت تامین آب می شوند.

همچنین با ایجاد تصفیه خانه ششم تهران 30 کیلومتر تونل زدیم و 130 میلیارد تومان پول می خواهد تا وارد مدار شود که تا امروز 1000 میلیارد تومان هزینه شده است. چون این هزینه تامین نشد مقدار زیادی آب از سرریز شد به بیابانها رفت. اگر پروژه فرار آب سدلار و انتقال محقق نشود تا 5 سال آینده 2 میلیون تهرانی آب آشامیدنی نخواهند داشت.

وی افزود: در استان تهران در سال 97 منابع آب تهران 778 میلیون متر مکعب از سدها و 715 میلیون متر مکعبت از منابع آب زیر زمینی تامین شده است. اگر در تهران زلزله بیاید برنامه ریزی کردیم در 3 روز بتوانیم آب را تامین کنیم که 116 مخزن اصلی آب داریم که 30درصد سالم هستند اما 70 درصد نیاز به پایاسازی دارند. علاوه بر مخازن 374 نقطه شهر تهران را مجهز به مخازن اضطراری می کنیم که شیرهای آبی را طراحی کردیم که در صورت زلزله اتوماتیک لوله کشی آب ها مسدود شوند.

همچنین 10 بیمارستان اولویت دار تهران 100 هزار لیتر مخزن اضطراری می زنیم. ما 9 هزار کیلومتر خطوط لوله در حال فاضلاب کشی در تهران داریم که در حال اجراست. هم اکنون 12 تصفیه خانه داریم که بزرگترین تصفیه خانه خاورمیانه در جنوب تهران را داریم که در دنیا سومین است که فاضلاب 4 میلیون شهروند را تصفیه می کند.

ما برای شهر تهران 8 هزار میلیارد تومان بودجه می خواهیم تا پروژه فاضلاب تهران تمام شود. 3 هزار میلیارد تومانش را خودمان تامین می کنیم و 5 هزار میلیارد تومان کم داریم. در برخی از شهرستان های استان تهران محروم ترین شهرها از نظر توسعه فاضلاب در کشور هستیم چون فقط 12 درصد اجرا شده است. 9 هزار میلیارد تومان برای اجرای فاضلاب در استان تهران نیاز داریم که در مجموع 10 هزار میلیارد تومان کسری داریم.

گزارش از سید هادی کسایی زاده

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false