تغییرات صندوق‌های بیمه‌ای بازی با زندگی چهارونیم میلیون بازنشسته تحت پوشش - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
تغییرات صندوق‌های بیمه‌ای بازی با زندگی چهارونیم میلیون بازنشسته تحت پوشش

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، حسین امیری‌گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به این که تأمین منابع، حفظ و پایداری صندوق‌های بیمه‌ای امری اجتناب‌ناپذیر است گفت: با هر ابزاری باید متغیرهای شوک‌آور اقتصادی را از صندوق‌های بیمه‌ای دور کرد و چالش‌ها را به حداقل رساند؛ چرا که معتقدیم بحران در صندوق‌های بیمه‌ای؛ سلامت جسمی، روحی و روانی مستمری‌بگیران، بازنشستگان و سالمندان را به مخاطره می‌اندازد.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به جمعیت ۸ میلیون نفری سالمندان در ایران گفت: خوشبختانه با فراهم شدن شرایط اقتصادی اجتماعی و بهداشتی و افزایش سطح فرهنگ در ایران، امید به زندگی افزایش یافته و رشد چشمگیری داشته است، اما چند سال آینده جمعیت سالمندان از مرز ۱۰ میلیون نفر خواهد گذشت.

وی تاکید کرد: بیش از یک میلیون نفر سالمند تحت پوشش حمایت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

امیری‌گنجه با اشاره به نقش حیاتی صندوق‌های بیمه‌ای در پرداخت مستمری به بازنشستگان و سالمندان در سطح کشور گفت: در کنار سازمان تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح ۱۵ صندوق بازنشستگی دیگر وجود دارد و بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افراد بالای ۶۰ سال از خدمات بیمه‌ای، اجتماعی، حمایتی، درمانی و امدادی بهره می‌برند و متأسفانه بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سالمندان در سطح کشور از خدمات بازنشستگی به دور هستند.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به شعار سال در روز جهانی سالمند که در کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان است گفت: توجه به سالمندان در دین مبین اسلام و آیات قرآن و فرهنگ اصیل ایرانی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و یکی از مهمترین مبنای اخلاق خانوادگی و اجتماعی از آن یاد می‌شود.

وی تاکید کرد: توجه به سالمندان با گسترش ویروس منحوس کرونا در معرض آسیب قرار داشتن این قشر عزیز از دو منظر قابل بررسی است، یکی از نظر شرایط پیشگیری، قرنطینه، نگهداری، بهداشت، تغذیه، غربالگری، درمان از سالمندان است و دیگری انتقال امید، پرهیز از ناامیدی و توجه به برطرف نمودن دغدغه‌های اقتصادی آنها و پرداخت به‌موقع مستمری‌ها است.

امیری‌گنجه با اشاره به بحران‌های ویروس کرونا در سطح جامعه گفت: ویروس کرونا فرصتی بود که که در کنار شرایط خاص اقتصادی، بحران‌های ظالمانه، شوک‌های مالی و متغیرهای شوک‌آور به صندوق‌های بازنشستگی که از حساسیت‌های خاصی برخوردار هستند، در دوران پساکرونا مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدام مهم سازمان تأمین اجتماعی در متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، سالمندان و مستمری‌بگیران گفت: پس از ۱۲ سال، طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در شرایط سخت و بحران اقتصادی به اجرا درآمد که موجبات رضایتمندی عده کثیری از این عزیزان را در پی داشت.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false