تدوین الگوی کاربردی مدیریت اقدامات محیط زیستی در شهرداری تهران - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، صدر الدین علی پور در نشست هم اندیشی اجرای برنامه های آتی محیط زیست شهرداری تهران که با حضور شهردار منطقه۱۳، در پایگاه مدیریت بحران منطقه برگزار شد ضمن تشکر و قدردانی از اعلام آمادگی شهردار منطقه ۱۳ در خصوص اجرای طرحهای محیط زیستی درسطح منطقه گفت: در زمینه محیط زیست بیش از هر مقوله دیگری بحث و گفتگو می شود اما همچنان در عمل و اجرا ناکارمد هستیم که باید در این زمینه با همکاری و تقویت ارتباطات درون و برون سازمانی و هماهنگی بیشتر بر مشکلات فائق آییم.

علی پور افزود: در محیط زیست مطلقا ًدنبال کار نمایشی و رفع تکلیف نیستیم، بلکه عقیده بر اینست که با هم افزایی و تعامل بیشتر سایر بخشها، شهروندان تغییر را در روند بهبود کیفیت زندگی و محیط زیست شهری بیش از گذشته حس نمایند.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست در ادامه ضمن تاکید بر داشتن مدل و الگوی کاربردی جهت پیشبرد اقدامات موثرتر و همراهی بیشتر سایر نهادها،گفت: باید ارزیابی محیط زیستی پروژه ها منطبق با واقعیت باشد تا اقدامات با تاثیر گذاری بیشتری اجرایی گردد.

وی در ادامه افزود: همه مناطق علاوه بر پیگیری فعالیت ها و اقدامات محیط زیستی باید با توجه به ماهیت منطقه و بر اساس پهنه بندی صورت گرفته موضوع ویژه ایی را در سطح منطقه خود اجرایی کنند و مناطقی که پتانسیل لازم جهت اجرای طرحهای محیط زیستی را ندارند با هم افزایی بیشتر در بحث افزایش مشارکت شهروندی و ارتقاء سطح فرهنگ محیط زیستی شهروندان گام بردارند.

علی پور با اشاره به اینکه موضوع محیط زیست فرا بخشی است،گفت: تقویت ارتباط درون و برون سازمانی  باید اساس همه اقدامات قرار گیرد و در این مسیر بدون تردید ارتباطات بین المللی و استفاده از تجربیات موثر و مفید سایر کشورها در حوزه محیط زیست می تواند راهگشای برون رفت از اقدامات جزیره ای باشد.

در ادامه نشست دکتر رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی شهرداری تهران پرداختن به موضوعات محیط زیستی است، اظهار کرد: با توجه به تنوع موضوعات مختلف محیط زیستی به کارگیری نیروی متخصص و استفاده از توان علمی و کارشناسی جهت پیشبرد امور از اهمیت ویژه ای برخوردار است که امید است با تشکیل کارگروهی در سطح شهرداران مناطق جهت تقویت بدنه کارشناسی محیط زیست، اقدامات ارزنده ای صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بحث آموزش در راستای ارتقاء فرهنگ محیط زیست محور همه اقدامات است و در این زمینه باید با ارزیابی و سنجش میزان تاثیرگذاری آموزشها ادامه راه را هموار کنیم، گفت: منطقه ۱۳ شهرداری تهران آماده هرگونه همکاری با مرکز مدیریت محیط زیست جهت اجرای طرحهای محیط زیستی است .

لازم به ذکر است این نشست با حضور مدیران و کارشناسان محیط زیست مناطق، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳، معاونین و مدیران مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار برگزار شد و ضمن رونمایی از اطلس محیط زیست منطقه در انتهای جلسه به چالشها و راهکارهای حل معضلات و مشکلات محیط زیستی مناطق پرداخته شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false