برکناری فوری رئیس جمعیت هلال احمر کلید خورد| رایزنی حسین فریدون و تیم «پیوندی» در اتاق های پاستور - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
برکناری فوری رئیس جمعیت هلال احمر کلید خورد| رایزنی حسین فریدون و تیم «پیوندی» در اتاق های پاستور

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار و نخستین خبرنگار داوطلب هلال احمر و مدرس روزنامه نگاری نوشت: اواسط آذرماه سال 97 اخبار عجیب و غریب فساد در هلال احمر منتشر شد. دبیر کل برکنار شد و جمعی از مدیران استعفا دادند. ترازنامه مالی برای اولین‌بار در تاریخ هلال احمر به تصویب نرسید و … انگشت اتهامات به سمت دکتر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر ایران رفت.

این ماجرا موجب شد تا جلسه فوق العاده شورای عالی هلال احمر ۲۷ آذرماه ۹۷ به مدت ۶ ساعت برگزار شود. هیچ خبری از جلسه درز نکرد و سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور و عضو منتخب شورای عالی جمعیت هلال احمر تنها فردی بود که در توئیتر در ارتباط با این جلسه لب به سخن گشود.

توئیت سخنگوی وزارت کشور: “با استماع ادعاهای مطرح شده و در راستای ارتقاء شفافیت مالی مقرر شد هیأتی مرکب از تعدادی از اعضای منتخب شورای عالی و بازرسان منتخب مجمع عمومی تشکیل و با بررسی دقیق و جامع ادعاهای مطروحه و مستندات آن طی مدت ۱۵ روز گزارش خود را به شورای عالی ارائه کنند.”

یک‌ماه بعد روز چهارشنبه ۲۶ دی 1397 آخرین جلسه شورایعالی هلال احمر با موضوع رسیدگی به تخلفات برگزار شد. بعد از ۱۳ ساعت جلسه پشت درهای بسته، آقای نوبخت نماینده رئیس جمهور گفت به دلیل نوع تخلفات و رعایت مسائل طبقه بندی قرار است که سید سلمان سامانی سخنگوی شورایعالی هلال احمر و سخنگوی وزارت کشور بخشی از موضوعات را در قالب اطلاعیه‌ای، رسانه‌ای کند.

نوبخت بعد از همان جلسه گفته بود ضمن اینکه بلافاصله با متخلفین برخوردهای لازم صورت می‌گیرد، تمامی اسناد و مدارک تخلفات آنها به قوه قضائیه هم ارسال خواهد شد.

حالا 10 ماه از آن روز می گذرد و هیچ اطلاعیه ای رسما منتشر نشد اما اتفاقاتی افتاد که جای تامل دارد. 11 آبان ماه 1398 پس از اتمام جلسه اخذ دفاع متهم پرونده ای در قوه قضائیه علی اصغر پیوندی در خصوص اتهام ۱٫۵ میلیارد اختلاس، توسط سازمان بازرسی کل کشور قرار بازداشت صادر و پس از چند ساعت با تبدیل قرار به وثیقه ۳ میلیاردی آزاد شد. پس از چند ساعت مشخص شد، این پرونده مربوط به زمانی بوده که پیوندی به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشغول به فعالیت بوده است. اما در مجامع بین المللی آبرویی برای هلال احمر ایران نماند …. مگر می شود رئیس جمعیت هلال احمر متهم یک پرونده اختلاس باشد؟

بر اساس این گزارش 13 آبان ماه 98 هم قرار بود جلسه شورای عالی هلال احمر با حضور رئیس جمعیت و اعضا برگزار شود اما با اینکه اعضا در ساختمان صلح حاضر بودند هیچکدام به جلسه نیامدند و جلسه لغو شد. هرچند رئیس جمعیت هلال احمر هم 3 روز در دفتر کارش حاضر نشده بود.

حالا زمزمه تغییر فوری رئیس جمعیت هلال احمر به گوش می رسد هرچند حادثه زلزله در آذربایجان موضوع را تحت شعاع قرارداد اما شنیده شده پس از پایان ماموریت هلال احمر تغییر رئیس جمعیت هلال احمر و پیشنهاد به رئیس جمهور قطعی است. با این حال تیم حامی پیوندی و شخص حسین فریدون بعنوان همشهری و حامی او تلاش می کنند تا رئیس جمهور را در مقابل حملات علیه پیوندی مجاب کنند.

تعطیلی عملکرد پویای سازمان داوطلبان هلال احمر، عملکرد نامناسب سازمان جوانان، چند دستگی میان مدیران و کارکنان جمعیت هلال احمر، عدم تخصص و کارایی تیم رسانه و روابط عمومی جمعیت هلال احمر، سیاست زدگی و نفوذ برخی جریانات در هلال احمر، پرونده های قضایی مدیران این مجموعه و تغییر ماهیت مردمی بودن این جمعیت مهمترین آفت های آن در تغییر رئیس جمعیت محسوب می شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false