برقراری ارتباط بین دو سانترال و استفاده از خطوط شهری - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
برقراری ارتباط بین دو سانترال و استفاده از خطوط شهری

بسیاری از ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری، دارای بیش از یک شعبه هستند. این مجموعه‌ها می‌توانند از طریق برقراری ارتباط بین دو سانترال و استفاده از خطوط شهری، با هم‌دیگر متصل شوند. به این ترتیب، کارمندان شعبه الف، می‌توانند به خطوط شهری شعبه ب دسترسی داشته باشند و برعکس. این موضوع، برای مدیران کسب و کار، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا علارغم هزینه هایی که به موجب پرداخت قیمت سانترال پاناسونیک و هزینه نصب و غیره شرکت متحمل می شود، موجب ارتباط بهتر با مشتریان و پاسخ‌گویی سریع به آن‌ها می‌شود.

از آن‌جایی که انتخاب اول مدیران کسب و کار برای راه‌اندازی مرکز تلفن، استفاده از سانترال‌های پاناسونیک است، در ادامه تمرکز خود را روی این دستگاه‌ها خواهیم گذاشت. اگر شما نیز به دنبال راهی برای ارتباط بهتر و سریع‌تر با مشتریان خود هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

روش‌های مختلفی برای برقراری ارتباط میان دستگاه‌های سانترال پاناسونیک وجود دارند. اما نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت کنید، این است که روشی که برای اینکار انتخاب می‌کنید، کاملا به مدل دستگاه سانترال شما بستگی دارد.

برقراری ارتباط میان دو سانترال با استفاده از شبکه

یکی از بهترین روش‌هایی که برای اتصال دو سانترال به هم‌دیگر وجود دارد، استفاده از شبکه در دو ساختمان است. برای این‌کار باید از گیت‌وی‌های FXO و FXS استفاده کنید. این گیت‌وی‌ها، سانترال‌ها را با استفاده از تکنولوژی VoIP به هم‌دیگر متصل می‌کنند. البته برای این کار، باید به تعداد تماس‌های داخلی هم‌زمان هم توجه داشته باشید. بعد از نصب و کانفیگ این گیت‌وی‌ها، می‌توانید خطوط شهری و داخلی‌های سانترال را به آن‌ها وصل کرده و کار را تمام شده بدانید!

 

روش بالا، برای دستگاه‌های سانترال تحت شبکه و دیجیتال پاناسونیک کاربرد دارد. با این‌حال، برای اتصال سانترال‌های سری TDA می‌توانید از یک روش دیگر هم استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از کارت‌های TDA0484 (برای ۴ تماس هم‌زمان) یا TDA0490 (برای ۱۶ تماس هم‌زمان) استفاده کنید. به این ترتیب، باید دو دستگاه سانترال که در دو نقطه مختلف قرار دارند را از طریق شبکه و پس از نصب کارت‌های یاد شده، به هم متصل کنیم.

در صورتی که از سانترال‌های تحت شبکه مانند سری TDE و NS پاناسونیک استفاده می‌کنید، یک روش دیگر هم برای اتصال آن‌ها در دسترس شما قرار دارد. برای این کار می‌توانید از کارت‌های مجازی VoIP استفاده کنید. این کارت‌ها به شما اجازه برقراری ۱۶ تماس هم‌زمان را می‌دهند که به نظر می‌رسد برای بسیاری از کسب و کارها، کاملا مناسب باشد.

اتصال سانترال‌های ۸۲۴

سانترال KX-TES824 که به اختصار به آن ۸۲۴ هم گفته می‌شود، در ردیف دستگاه‌های هیبرید پاناسونیک قرار می‌‎گیرد و از قابلیت‌های شبکه پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین نمی‌توانید سانترال‌های ۸۲۴ را با روش‌های معرفی شده در قسمت قبل، به همدیگر متصل کنید. به طور کلی، اتصال دو سانترال ۸۲۴ به سادگی سایر مدل‌های پاناسونیک نیست؛ اما غیر ممکن هم نیست.

برای این کار، باید داخلی‌های مرکز ۱ را به خطوط شهری مرکز ۲ و خطوط شهری مرکز ۱ را به داخلی‌های مرکز ۲ متصل کنید. به این منظور، که بدون استفاده از تلفن ثابت انجام می شود، ابتدا باید دستگاه را به کامپیوتر متصل کرده و سپس از طریق نرم افزار مخصوص، برنامه‌ریزی‌های مربوطه را انجام دهید.

بعد از ورود به محیط نرم افزار، از منوی سوم، وارد بخش ۳ (۳-۳) شوید. در این صفحه، خط شهری دستگاه اول را به یکی از داخلی‌های دستگاه سانترال دوم و خط شهری دستگاه دوم را به یکی از خطوط داخلی دستگاه دوم وصل کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید خط شهری ۱ از دستگاه دوم را به داخلی ۱۰۸ از سانترال اول متصل کنید. برای این‌کار باید کد دسترسی به خطوط شهری سانترال دوم را در بخش Host PBX Access Code وارد کنیم. به این ترتیب، داخلی ۱۰۸ به راحتی می‌توانید از خط شهری ۱ شعبه دوم استفاده کرده و به تماس‌های آن پاسخ دهد یا از طریق آن، اقدام به شماره‌گیری نماید.

 

برای هر کدام از ستون های مربوط به خطوط شهری در Host PBX Access Code  می توان یک کد خاص را که داخلی در دستگاه اول برای آن محدود شده است را تعریف نمود تا داخلی های دستگاه دیگر بتوانند با استفاده از خط شهری که برایشان آزاد شده و وارد نمودن آن کد، به داخلی های این دستگاه نیز دسترسی داشته باشند.

توجه: اتصال سانترال‌های پاناسونیک به هم‌دیگر یک امر کاملا تخصصی بوده و نیازمند داشتن دانش و تجربه کافی است. بنابراین توصیه می‌کنیم این کار را شخصا انجام ندهید و آن را به تکنسین‌های فنی و کارآزموده واگذار نمایید.

معرفی انواع سانترال‌های پاناسونیک

شرکت پاناسونیک دستگاه‌های سانترال خود را در مدل‌ها و کاربری‌های گوناگون، طراحی و روانه بازار می‌کند. به صورت کلی، می‌توان این دستگاه‌ها را در دو دسته پرظرفیت و کم‌ظرفیت تقسیم‌بندی کرد.

سانترال کم‌ظرفیت پاناسونیک

این دستگاه‌ها به منظور استفاده در شرکت‌های تجاری کوچک و متوسط، تولید می‌شوند. ظرفیت دریافت خطوط شهری و هم‌چنین داخلی‌ها در سانترال‌های کم‌ظرفیت محدود است و دلیل نام‌گذاری این دستگاه‌ها نیز دقیقا همین موضوع است. در حال حاضر، KX-TES824 محبوب‌ترین سانترال کم‌ظرفیت پاناسونیک است که در بهترین حالت خود، از ۸ خط شهری و ۲۴ داخلی، پشتیبانی می‌کند.

سانترال پرظرفیت پاناسونیک

این دستگاه‌ها در ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. سری TDA و TDE و NS همگی از سانترال‌های پرظرفیت پاناسونیک محسوب می‌شوند. این دستگاه‌ها به دو نوع آنالوگ (سری TDA) و تحت شبکه (سری TDE و NS) بخش‌بندی می‌شوند. سانترال‌های آنالوگ، تمام اتصالات خود را از طریق کابل مخابرات برقرار می‌کنند؛ در حالی که در سانترال‌‌های تحت شبکه، از کابل LAN برای اتصال داخلی‌ها به دستگاه مرکزی، استفاده می‌شود.

در صورتی که قصد خرید و راه‌‌اندازی یک دستگاه سانترال پاناسونیک را دارید، حتما با کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت نمایید. این افراد با بررسی نیازهای شما، تعداد خطوط داخلی مورد نیاز، تعداد تلفن ثابت مورد نیاز و هم‌چنین تعداد کارمندانتان، بهترین و مناسب‌ترین مدل از این دستگاه‌ها را به شما پیشنهاد خواهند داد.

یکی از الزامات در راه اندازی سانترال خرید تلفن ثابت از نوع سانترال و یا حتی تلفن رومیزی دکت است. از این رو می توانید قیمت تلفن ثابت و تلفن سانترال را از لینک های داده ده مشاهده کنید.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی انواع روش‌های اتصال دو سانترال پاناسونیک به هم‌دیگر پرداختیم. این کار می‌تواند دو شعبه مختلف از یک شرکت، اداره یا سازمان را به هم‌دیگر متصل نماید. به این ترتیب، کارمندان هر دو شعبه می‌توانند به صورت هم‌زمان از خطوط شهری هم‌دیگر استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید مقاله ی راهنمای تنظیمات سانترال پاناسونیک برای مبتدیان را مطالعه نمایید.

در پایان باز هم توصیه می‌کنیم که قبل از انجام هر کاری در این زمینه، راهنمایی‌های لازم را از کارشناسان و مشاورین متخصص، دریافت نمایید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false