برش لیزر چیست؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
برش لیزر چیست؟

 برش لیزر اساسی‌ترین و پرکاربردترین فرآیند در برش و ساخت فلزات و غیز فلزات است . برش لیزری به دلیل مزایای فراوانی که نسبت به روش‌های دیگر دارد، فناوری مورد استفاده برای انجام بیشتر پروسه‌های صنعتی است.

 

در سال ۱۹۶۵، اولین دستگاه برش لیزر تولید و مورد استفاده قرار گرفت و از آن پس تاکنون مدل‌های پیشرفته دستگاه برش لیزر با کاربردها و سیستم‌های متفاوت وکاربردی با دقت بیشتر به کمک صنعتگران جهان آمده است.

 

برش لیزر، کاربردی‌ترین روش برش

برش لیزر یکی از روش‌های دقیق برای برش، ساخت  و حکاکی بر روی ورق‌های نازک و ضخیم فلزات و غیرفلزات است و با متمرکز نمودن یک پرتو نور مادون قرمز متریال مورد نظر را تا نقطه ذوب، سوختن یا تبخیر گرم می‌نماید.

برش لیزر برای بسیاری از متریال‌های مختلف مناسب است که می‌توان به فلزات مختلف، اکریلیک، ام دی اف، چوب، کاغذ، شیشه و غیره در اکثر صنایع اشاره نمود. یک دستگاه برش لیزر را می‌توان برای انجام کارهای مختلف پیکربندی و به کاربرد. توانایی برش لیزر به قدرت دستگاه برش لیزر بستگی دارد.

 

مزایای برش لیزر چیست؟

دلیل اینکه چرا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، خدمات برش لیزر را ترجیح می‌دهند، ناشی از مزایایی زیاد و همه جانبه برش لیزر است. از مزایای برش لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

برش متریال‌ها و ضخامت‌های متفاوت

برش لیزر می‌تواند انواع متریال را با ضخامت‌های متفاوت برش دهد. میزان ضخامت برش لیزر به ماشین آلات و دانش موجود بستگی دارد.

 

 

انعطاف پذیری در برش

برش لیزر لزوماٌ نیازی به تعویض ابزار برای هر برش جداگانه ندارد. معمولاٌ یک تنظیم دستگاه برای برش اشکال مختلف در ضخامت یکسان مناسب است. همچنین، برش های پیچیده هیچ مشکلی در فرآیند برش ایجاد نمی‌نماید.

 

دقت و صحت برش لیزر

دقت  و صحت خروجی کار بدلیل استفاده از  پرتوی با قطر باریک ، یکی از مزایای اصلی برش لیزر در مقایسه با سایر روش‌های برش حرارتی است.

 

تکرارپذیری برش لیزر

دقت بسیار بالا و سرعت برش بالا تولید قطعاتی را تضمین می کند که تقریباً مشابه یکدیگر هستند.

 

سرعت برش لیزر

برش لیزری بسیار سریعتر از روش های برش مکانیکی سنتی است. به خصوص در مورد برش های پیچیده تر. در مقایسه این روش با سایر روش‌های برش حرارتی مانند برش پلاسما یا شعله، برش لیزر آنها را با سرعت تا ضخامت معینی که حدود ۱۰ میلی متر است، ضرب و تسریع می‌کند. با این حال، نقطه مزیت دقیق به قدرت دستگاه برش لیزر بستگی دارد.

 

نیاز به یک نیروی متخصص

یک اپراتور متخصص برای استفاده حداکثری از پتانسیل یک دستگاه برش لیزر کافی است. با راه اندازی صحیح اطمینان حاصل می‌شود که کیفیت برش مطابق با استانداردهای لازم است.

اتوماسیون و بهره‌وری در نیروی انسانی و کاهش هزینه‌ها با برش لیزر

این کار به نیروی انسانی کمی نیاز دارد زیرا ماشین آلات برش لیزری اخیر بسیار خودکار هستند. یک اپراتور باتجربه هنوز هم نقش زیادی در کیفیت نهایی دارد، اما نظارت بسیار ساده و آسان بر عملکرد دستگاه خودکار، سرعت برش و نیاز کم به کار دستی، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز و کاهش قابل توجه خطای انسانی به دلیل قابل برنامه ریزی بودن دستگاه باعث کاهش هزینه‌ها نسبت به سایر روش‌های برش می‌شود. بسیاری از دستگاه‌ها حتی دارای سیستم تغذیه و همچنین نوار نقاله‌های بعدی نیز هستند.

 

سلامت سطح برش لیزر

پرتو لیزر فقط با سطح مواد تماس دارد، بنابراین، هیچ اصطکاک مکانیکی که بتواند ابزار را بپوشاند وجود ندارد. همچنین سطح قطعه تمیز و صاف خواهد ماند و هیچ گونه آثار سوختگی ناشی از برش بر روی محصول پدید نمی‌آید.

 

تطبیق پذیری

این احتمالاً یکی از مهمترین جنبه های عظمت برش لیزر است که موجب کیفیت و تطابق محصول با طرح پیچیده اولیه دارد.

 

ایمنی دستگاه برش لیزر

ایمنی بالای دستگاه برش لیزر نسبت به سایر دستگاههای سنتی از مزایای دیگر آن است که عدم ایجاد آلودگی صوتی را نیز به همراه دارد.

 

مجموعه فنی و مهندسی شیت لیزر با ۱۲ سال تجربه در صنعت شیت متال و به کارگیری فناوری روز دنیا و تیم متخصص به عنوان مجموعه‌‌ای پیشرو با الگوهای جهانی پیشرفته صنایع است.

مجموعه شیت لیزر توانسته است طی سالیان اخیر در زمینه‌های مختلف ساخت و تولید قطعات مختلف صنعتی، تعمیرات قطعات صنعتی و اورهال دستگاه‌های فرسوده، اتوماسیون صنعتی خطوط تولیدی و مدل‌سازی و باز طراحی قطعات مصرفی دستگاه‌های صنعتی، با برند شیت لیزر در خدمت صنعت کشورباشد.

کارشناسان مجموعه شیت لیزر در طیف وسیعی از خدمات برش لیزر فلزات تخصص دارند و از جدیدترین فناوری‌های برش لیزر، پرس بریک و جوشکاری استفاده می‌کنیم.

برند شیت لیزر با اجرای زمان‌بندی سریع، قابلیت اطمینان و کیفیت برش در ایران شناخته شده است.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false