بدافزاری که کاربران را با اینترنت رایگان فریب می‌دهد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، تعدادی از کاربران گوشی‌های هوشمند از ارسال پیامک جعلی به آنها با مضمون «دریافت دو گیگابایت اینترنت مجانی در این سایت یا کانال تلگرام» خبر دادند و پس از بررسی این موضوع مشخص شد این پیام‌ها به انتشار بدافزاری جدید مربوط می شود که با ارسال پیامک قربانی بعدی خود را می یابد.

بر اساس این خبر، با بررسی گوشی تلفن همراه یکی از شاکیان در آزمایشگاه کارشناسان پلیس فتا بدافزاری را شناسایی کردند که بدون اطلاع کاربر و به طور مخفی روی گوشی تلفن همراه هوشمند نصب شده و این بدافزار پس از نصب روی گوشی کاربر به طور خودکار شروع به ارسال پیامک با گوشی قربانی کرده و به تمام مخاطبان پیامکی با مضمون دریافت اینترنت مجانی ارسال می‌کند و از مخاطبان می‌خواهد برای دریافت اینترنت به سایت یا کانالی ناشناس مراجعه کنند.

از آنجایی که این بدافزار پیامک جعلی را با گوشی فرد قربانی ارسال می‌کند مخاطبین با دریافت پیامک از سوی دوست خود مواجه شده و عموما به متن پیام اعتماد کرده و برای دریافت اینترنت روی لینک آلوده ارسالی در پیامک کلیک می‌کنند و بنابراین مخاطبین فرد قربانی هم آلوده شده و گوشی آنها هم به یکی از انتشاردهندگان بدافزار مذکور تبدیل می‌شود.

به گزارش جامعه خبر، از آنجایی که این بدافزار بدون اطلاع کاربر روی گوشی تلفن‌همراه نصب شده و هیچ آیکونی ندارد، برای حذف این بدافزار از روی گوشی کاربران باید به قسمت تنظیمات مراجعه کنند و بخش اپلیکیشن‌های نصب‌شده لیست برنامه‌های نصب‌شده روی گوشی خود را بررسی‌ کنند خصوصا برنامه‌هایی که مجوز دسترسی به مخاطبین و پیامک را دارند. ریست فکتوری یا همان تنظیمات کارخانه‌ای گوشی می‌تواند راه‌حل نهایی حذف این بدافزار باشد.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false