بخش کهریزک «امین بابایی» را از دست داد| گزارش آقای بخشدار: از درآمد 45 میلیاردی تا انتقال آب تهران به کهریزک - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
بخش کهریزک «امین بابایی» را از دست داد| گزارش آقای بخشدار: از درآمد 45 میلیاردی تا انتقال آب تهران به کهریزک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه میدان آزادی، امین بابایی پس از 1000 روز خدمت بعنوان بخشدار کهریزک روز دوشنبه رسما طی مراسمی با حضور معاون استاندار تهران، رئیس دادگستری کهریزک، مسئولان امنیتی و انتظامی شهرستان ری تودیع شد.

وی در مراسم تودیع خود و معارفه بخشدار جدید کهریزک خطاب به مسئولان و بخشدار جدید گفت: بخش کهریزک به تنهایی با ظرفیتی که دارد مانند یک شهرستان با پیچیدگی های خودش در دل شهرستان بزرگ ری قرارداد. که دارای فراز و فرودها و اقدامات سیاسی و اقتصادی است و به عنوان بندر خشک در جنوبی ترین نقطه تهران با وسعت 350 کیلومتر و با دو شهر (کهریک و باقرشهر) و 14روستا با ویژگی استراتژیکی شناخته شده است.

امین بابایی اظهار کرد: بنده توفیق خدمت سه ساله داشتم به نحوی که از این سالها، یک سال در دولت دوازدهم(حسن روحانی) و دو سال هم در دولت سیزدهم و دوره ریاست جمهوری حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی خدمت کردم. و این مدال رو بر سینه ام به عنوان یک افتخار ثبت می کنم که طی این دوره سه ساله توانستیم اتفاقات خاص در رابطه با صیانت از اراضی کشاورزی رقم بزنیم و اقداماتی ازجمله بیش از 470 مورد قلع و قمع ابنیه های غیر مجاز و آزاد سازی 148هکتار اراضی کشاورزی و ملی به عنوان سرمایه های دولت را انجام دادیم.

بخشدار سابق کهریزک گفت: این بخش به دلیل محوری بودن بسیار ازما انرژی گرفت که با هدف اجرای قوانین مرتبط با منابع طبیعی اقدام کردیم و دستگاه هایی مانند جهاد کشاورزی و منابع طبیعی پیشگامان آن بودند که در این راه نیازمند حمایت حوزه حاکمیتی و ریاست شورای تامین برای اجرای احکام قضایی است. لذا با حمایت های ارزشمند نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و حوزه قضایی این اتفاقات رقم خورد و ما شاهد برخورد قاطع و قانونی با متخلفان بودیم.

*بهره برداری از پروژه های بزرگ با مجموع اعتبار 922 میلیارد تومان

بابایی افزود: بخش اصلی از اقدامات که جا دارد که به این مسئله ببالیم، بهره برداری از پروژه های بزرگ با اعتبار 922 میلیارد تومان از منابع اعتباری برای تحقق پروژه های شهرستانی، استانی و بخشی و حتی ملی بود که بسیاری از این اعتبارات در حوزه راه و افتتاح، تعریض و ایمن سازی راه های مواسلاتی و مدرسه سازی مورد نیاز منطقه بود. بعنوان نمونه جاده سایت(شهید طهرانی مقدم) و جاده شهید چله دوان که از سال 1381 نیمه کاره مانده بود با حمایت های حوزه شهرستانی و استانی هردو محور با طول بیش از پنج کیلومتر تعریض و ایمن سازی و روشن سازی شد. محور چله دوان سالی بیش 11 تا 12 کشته داشت و همچنین جاده سایت هم فوت های ناشی از تصادفات جاده ای داشت(5 جان باخته) که با تاکیدات حوزه قضایی و طرح در شورای تامین برای صیانت جان مردم این پروژه ها اجرایی شد.

*درآمد 45 میلیاردی بخشداری کهریزک در 3 سال

بخشدار سابق کهریزک در ادامه اظهار کرد: در بخش تولید درآمد از سطح بخش کهریزک با تمام گسترگی که دارد نحوه به دست آوردن درآمد سخت است. با این حال توفیق داشتیم که در سال 1399 بیش از 15 میلیارد تومان (73 درصد بیشتر از پیش بینی در بودجه) را محقق کنیم. همچنین در سال 1400حدود 20 میلیارد تومان تولید درآمد داشتیم که که این بار 88 درصد بیشتر از پیش بینی در بودجه تعریف شده محقق شد. این رقم در سال 1401 به دلیل چالش ها و تحریم ها و مشکلاتی که تر حوزه تثبیت و ورودی اعتبارات بود معادل 14 میلیارد تومان بود که حدود 58 درصد پیشبینی بودجه محقق شد.

از اقدامات دیگر می توان به باز نگری طرح جامع شهر و روستا کهریزک در حوزه قمصر، قلعه نو چمن، دهنو، گلحصار، دوتویه سفلی و تورقوزآباد و در دستور کار قرار دادن بنیاد مسکن و بهبود روشنایی در سطح روستاها و پیگیری تقویت و توسعه در حوزه فرهنگی و ورزش و آموزشی و خدمات درمانی بود که با هماهنگی بنیاد مسکن و آموزش و پرورش بسیاری از اراضی برای فعالیت های آموزشی پاکسازی شد و خیرین مدرسه ساز روی این پروژه ها در حال کار هستند و سال آینده به بهره برداری می رسد.

*جنبش مدرسه سازی در بخش کهریزک

بابایی گفت: پیگیری گلنگ زنی پروژه ها در روستا های درسون آباد، خیر آباد، تورقوزآباد، قمصر، دوتویه سفلی، عظیم آباد و گلحصار و پیگیری احداث 7 مدرسه در شهر های باقرشهر و کهریزک در دست اقدام است. همچنین در مجاورت مجموعه بخشداری کهریزک یک زمین سه هزار متری با قیمت معادل 100میلیارد تومان به مجموعه آموزش و پرورش واگذار کردیم.

پیگیری مشارکت دهیاری ها در تاسیس خانه بهداشت در زمان شیوع بیماری کرونا و افتتاح مرکز خدمات حوزه سلامت جامعه شهری و افتتاح سالن کشتی و ورزش های رزمی در باقرشهر و پیگیری در جهت بهره برداری از مباحث زیرساختی که تمرکز بر حوزه مصلای کهریزک است از دیگر اقدامات بوده است.

همچنین ساماندهی چهره شهر و تدابیر فنی امنیتی در جهت کاهش حجم اعتیاد و ساماندهی مراکز غیرمجاز عرضه دام که بیش از 70پرونده قضایی داشتند و برقراری گشت های مشترک به منظور برخورد با تخلفات اجتماعی و استفاده از ظرفیت و مسئولیت اجتماعی پالایشگاه نفت تهران در کارنامه سه ساله بخشداری کهریزک ثبت شده است.

*انتقال آب سدکرج به بخش کهریزک

کسب اعتبار حدود 20 میلیارد تومان و حمایت متقابل با همان وجه اعتبار از سامانه آبفا، بخش کهریزک این توفیق را داشت که تمام آب لوله کشی منازل شهری و روستایی با آب سد کرج سیراب شود که اتفاقی ماندگار بود.

*تولید و چاپ شناسنامه انتخابات بخش کهریزک از سال 58 تا 1400

همچنین در انتخابات 1400 که چهار انتخابات در دل یک موضوع و در بزرگ ترین انتخابات کشور برگزار شد با متخلفان خرید و فروش رای برخورد شد و سلامت این امر حفظ شد. اقدامی که در سطح استان بی نظیر بود تهیه یک شناسنامه 400 صفحه ای انتخابات بخش کهریزک بود که در اسناد وزارت کشور هم موجود است و از سال 1358 شناسنامه انتخابات به همراه اعضایی که در آن شرکت داشتند تا سال 1400 در آن درج شده و شناسنامه پنج جلدی بخش کهریزک که تمامی ابعاد و آمایش سرزمینی را شامل میشود منتشر شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false