بخش های سانسور شده مختارنامه| ابراهیم ابن مالک اشتر چگونه ابن زیاد را کشت؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
بخش های سانسور شده مختارنامه| ابراهیم ابن مالک اشتر چگونه ابن زیاد را کشت؟

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر در تاریخ آمده است: وقتی ابراهیم ابن مالک اشتر نخعی به دنبال ابن زیاد بود تا بعنوان یکی از مهمترین عاملین شهادت سیدالشهدا(ع) او را به درک واصل کند در گذرگاهی به کاروان او رسید. صورتش را پوشانده بود تا شناخته نشود و نزدیک آمد و با صدای بلند گفت: مرا به امیر حاجت و نیازی است و من پناهنده امیر هستم.

ابن زیاد با شنیدن این پیام سرش را از محمل بیرون آورد تا ببیند که هست که ابراهیم او را از شتر به زمین کوباند. فرزند مالک اشتر نخعی با صدای بلند گفت: یا لثارات الحسین (ع) مه سپاهیان او را محاصره کردند و سپاهیان ابراهیم ابن مالک اشتر هم حمله کردند تا صبح جنگ ادامه داشت.

عاقبت ابن زیاد با دستان بسته کشان کشان و در محاصره 200 سوار بود و بالاخره به هلاکت رسید. اما نحوه قصاص ابن زیاد هم خواندنی است.

ابراهیم مالک اشتر دستان و پاهای ابن زیاد را محکم بسته بود و دستور داد آتشی به پا کنند و همانطور که او التماس می کرد گوشت ران او را تکه تکه می برید و روی آتش می پخت. سپس سر او را گوش تا گوش برید و جسدش را در آتش انداخت و در تمام این امور فریاد یا لثارات الحسین سرمی داد. سرابن زیاد سپس نزد مختار ثقفی به کوفه برده شد.

این روایت در حالی است که صحنه کشته شدن ابن زیاد که مهمترین بخش فیلم و سریال مختارنامه است سانسور شده و اصلا نشان داده نشده است. دلیلی هم برای این اقدام بیان نشده که جای تامل دارد.

true
true
true
true
  1. fateme

    جالبه که منبعی برای ادله تاریخی ذکر شده اعلام نکردید. از یه منبع خبری بیش از این انتظار میره

    • هادی کسایی زاده

      سلام
      تاریخ اسلام
      تاریخ طبری

  2. احمد

    یعنی واقعا می خواستید جلوی تمام خانواده ها تو تلویزیون ملی, گوشت رانش را زنده زنده ببره و روی آتیش کباب کنه و این تصاویر را به همراه نعره های او هنگام بریدن رانش, از تو تلویزیون پخش کنه؟

  3. بهنام

    علت اینکه چنین صحنه ای پخش نشد این هست که، همه می دانیم که ابن زیاد مستحق اشد مجازات دنیوی و اخروی است، لیکن چون صحنه قتل او مدت دار و دردناک بود احتمال دلرحمی و ترحم بعض بینندگان به صحنه و در واقع آن ملعون وجود داشت…

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false