بانک خون تهران خالی شد| وضعیت اضطراری در انتقال خون - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
بانک خون تهران خالی شد| وضعیت اضطراری در انتقال خون

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر سید مرتضی طباطبایی با اشاره به کاهش مراجعات تهرانی‌ها برای اهدای خون اظهار داشت: به‌دنبال سرد شدن هوا و موضوع آلودگی و وارونگی هوا در روزهای اخیر با کاهش جدی اهداکنندگان خون روبه‌رو بودیم.

وی همچنین ادامه داد: علاوه بر این موضوع کاهش تردد مردم نیز به واسطه گرانی بنزین سبب شد مشکل کمبود خون پررنگ‌تر باشد که در این راستا به منظور تسهیل در زمان و دسترسی اهداکنندگان، افزایش شیفت و مراکز انتقال خون در تهران پیش‌بینی شده است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به نیاز روزانه 1500 واحد در مراکز انتقال خون افزود: به ازای مراجعه هر 1500 اهداکننده خون می‌توان 1300 واحد خون دریافت کرد که بتوان پاسخگوی نیاز مراکز درمانی بود.

طباطبایی تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین نیاز مراکز درمانی به گروه‌های خونی منفی، A و AB است که البته با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در روزهای اخیر تا حدودی این کمبودها جبران شده که نیازمند تداوم این امر هستیم.

وی اظهار کرد: با وجود کمبود واحدهای خونی اما هیچ مرکز درمانی در تهران دچار مشکل نبوده اما گاهاً ممکن بود برخی عمل‌های جراحی با تأخیر انجام شود که با استقبال مردم طی روزهای اخیر این امر نیز تا حدودی جبران شده و تمامی تعهدات سازمان انتقال خون به صورت کامل انجام شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false