بازی های سیاسی انتخاباتی| طرح استان «تهران جنوبی» خلاف قانون است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
بازی های سیاسی انتخاباتی| طرح استان «تهران جنوبی» خلاف قانون است

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر شهرام عدالتی در واکنش به طرح مجلس مبنی بر ایجاد استان دیگر در تهران به نام استان تهران جنوبی به مرکزیت پرند، اظهار کرد: موضوع طرح استان تهران جنوبی با قانون اساسی مغایرت دارد، این طرح بار مالی و بودجه ای برای دولت دارد ضمن اینکه نظر دولت در این زمینه اخذ نشده است.

وی افزود: از این منظر که آیا تقسیمات جدید اداری، سیاسی در جغرافیایی ۰.۸ درصدی کشور در استان تهران، یک رویه درستی است که به قاطعیت می گویم خیر، حتی در انتزاع البرز از استان تهران، هرچند از نظر اداری و سیاسی کرج از تهران جدا شد اما واقعیت امر این است که عملکردهای تهران و کرج کاملا در هم تنیده و یک عملکرد مشترک دارند

عدالتی اضافه کرد: مولفه های جمعیتی به عنوان مهمترین عنصر برنامه ریزی نشان داد که کرج و استان البرز بیشترین سهم افزایش جمعیت را طی پنج سال گذشته داشته چون متاسفانه وقتی در پس کرانه های شهر اصلی یعنی تهران، چنین مجموعه ای ایجاد می شود، شدت رشد جمعیت و ساخت و سازها به عنوان مناطق حاشیه ای و پیرامونی شهر اصلی افزایش می یابد.

گفتنی است طرح ایجاد استان تهران جنوبی به مرکزیت پرند در جلسه علنی روز دوشنبه 18 آذرماه توسط هیئت رئیسه اعلام وصول شد. نوروزی از موافقان این طرح در نطق پیش از دستور درباره علت پیشنهاد این طرح گفت: از آنجایی که شهرستان‌های ما به این دلیل که مصائب استان بزرگ 14 میلیونی تهران که 17/5 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است و مشکلات عدیده‌ای که در پی آن باید تحمل کنند به این پیشنهاد روی آورده‌ایم.

براساس این گزارش، در طرح پیشنهادی، استان تهران جنوبی متشکل از شهرستان‌های رباط کریم، بهارستان، ساوه، زندیه، تفرش و اسلامشهر به مرکزیت شهر پرند تأسیس می‌شود.

علاوه بر طرح ایجاد استان تهران جنوبی، برخی نمایندگان هم برای تشکیل استان‌های تهران شرقی و تهران غربی هم رایزنی کرده‌اند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false