این انتخابات واقعا بوی تقلب می دهد یا نه؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
این انتخابات واقعا بوی تقلب می دهد یا نه؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر در انتخابات اخیر انجمن حمایت از مصرف کنندگان و نتیجه دو دوره انتخابات قبلی حضور حداقلی مردم و انتخاب افراد خاص که اکثر آنها پرسنل ادارات صنعت ، معدن و تجارت همان شهرستان بودند را آشکار کرده است. دوره سوم انتخابات مقرر است در ۱۱ خرداد سال جاری برگزار شود و مهلت ثبت نام برای داوطلبان عضویت در ۲۱ فروردین نیز پایان یافته است در حالیکه سایت انجمن برای ثبت نام مردم آنقدر سختگیرانه طراحی شده بود و در خواست اطلاعات غیر ضروری می کرد که مردم عادی انگیزه ای برای ثبت نام عضویت یا داوطلب هیات مدیره نداشتند مگر افراد خاص و مدیریت شده البته با اعتراض ها و پیگیری ها مقداری سایت را اصلاح کردند.

فراخوان واطلاع رسانی کافی برای آگاهی مردم برای عضویت و داوطلبی هیات مدیره همانند دوره های قبل انجام نشد مگر صوری، غیر موثر و مدیریت شده برای افراد خاص و زمان رای گیری روز اداری ودر ماه رمضان تعیین شده است( شنبه ۱۱ خرداد و ۲۷ رمضان) در روز اداری اکثر مردم مشغول کسب و کارخود هستند روز مناسب روز تعطیلی می باشد.

مکان رای گیری، ادرات صنعت، معدن و تجارت هر شهرستان است همان اداره ای که خود ناظر انجمن ها و عضو هیات نظارت بر انتخابات هم هست؟!

بنا بر این وقتی اطلاع رسانی محدود است و افراد کم و خاص مطلع می شوند و بیشتر پرسنل سازمان دولتی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ادارات صنعت ، معدن و تجارت مطلع می شوند و اکثر افرادی غیر خودی که با درز اطلاعات ، آگاه و داوطلب هیات مدیره شدند با کارشکنی مواجه می شدند.

وقتی زمان و مکان انتخابات چنان طراحی می شود که برای مردم عادی امکان حضور انهم در ماه مبارک رمضان مشکل باشد ولی برای پرسنل ادارات صنعت ، معدن و تجارت انچنان تسهیلاتی فراهم می شود که در ساعت اداری و در محل کار خود رای بدهند

وقتی به داوطلبان هیات مدیره رسید تحویل مدارک را نمی دهند و ثبت سیستمی نمی شود یعنی داوطلب غیر خودی باید تحویل دادن مدارک را ثابت کند و داوطلب خودی و مدیریت شده هر زمان می تواند مدارک را بدهد.

وقتی شرایط داوطلبان هیات مدیره و بازرسان در ماده ۲۲ اساسنامه انجمن شهرستانی حمایت از حقوق مصرف کنندگان مشخص است و برخی می خواهند اعمال سلیقه شخصی کنند.

وقتی به علت اطلاع یافتن چند نفر غیر خودی و داوطلب شدن آنها برای هیات مدیره ، خودی ها ناراحت شده اند و به بهانه سیلاب از وزیر صنعت ، معدن و تجارت در خواست کرده اند تا انتخابات را یکسال به عقب بیاندازند تا افراد غیر خودی را دلسرد و بی انگیزه کنند.

وقتی برنامه ریز ، مجری و ناظر واحد هستند و نقش مردم عادی صوری می باشد آیا باید انتظار انتخابات واقعی داشت.

آیا نمایندگان مجلس که قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان را تصویب کرده اند می دانند که با عدم نظارت خود ، زمینه سوء استفاده از قانون را فراهم کرده اند تا انجمنی وابسته و دولتی شکل گیرد.

آیا مسولان نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور می دانند با رها کردن مسولیت نظارتی خود ، انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان بجای حمایت از حقوق مردم ، دنبال برگزاری همایش های صوری و نمایشی تحت عناوین دروغین( رعایت از حقوق مصرف کنندگان) و (رضایت مندی مشتری ) هستند تا برای خود و دیگران درآمد زایی کنند و حیاط خلوت سوء استفاده برخی مسولان دولتی شوند

هرچند شرایط را سختگیرانه کرده اند تا افراد مستقل و مقتدر وارد نشوند ولی در این دوره افراد توانمند محدودی بعلت حساسیت و اهمیت موضوع توانسته اند با پیگیری و تلاش خود اطلاعات را کسب و موفق به ثبت نام عضویت یا داوطلبی هیات مدیره شده اند افراد دلسوز ، توانمند و پاکدست باید به تلاش و مطالبه گری خود ادامه دهندتا انجمن های مقتدر و مطالبه گرانه شکل گیرد .

فقط انجمن مطالبه گر می تواندمسولان را پاسخگو کند واین همان چیزیست که مسولان بی کفایت و نالایق از آن وحشت دارند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false