این افطاری شبهه ندارد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
این افطاری شبهه ندارد

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده| ساعت اذان حدود هشت و 20 دقیقه عصر است اما درب حسینیه موسی ابن جعفر(ع) در میدان کوچک شهرری ساعت 5 عصر باز می شود. مردم یک به یک وارد شده و پشت سرهم رو بروی قبله می نشینند تا قاری تا زمان افطار قرآن بخواند. بوی بد هوای مسجد به دلیل حضور کارتن خواب هایی است که شاید هفته ها حمام نرفته باشند و کودکان اتباع خارجی که در وضعیت نا مناسبی زندگی کنند.

این مسجد 12 سال است که در ایام ماه مبارک رمضان هر شب به این قشر از جامعه افطاری می دهد که به گفته حاج آقا صادقی بانی و خیر این امر خیر به توزیع روزانه 1200 افطاری می رسد.

تنوع افطاری ها هم جالب است. یک شب خورشت بادجان، یک شب خورشت کرفس و الی آخر … همراه با کیسه حاوی سبزی خوردن و خیار و پنیر و بامیه برای کودکانی که همراه والدین می آیند.

نکته قابل تامل اینکه چطور یک خیر که از کسبه قدیمی شهرری بوده و بستنی فروشی بزرگی در بازار قدیم ری دارد هر شب ماه مبارک 1200 افطاری طبخ و میان این قشر از جامعه بدون حضور مسئولان لشکری و کشوری و سیاسی توزیع می کند؟ در این دوره زمانه فردی بخواهد 500 غذا بدهد با حضور رسانه ها و چهره ها و شخصیت ها انجام می دهد تا دیده شود نه اینکه بعنوان مثال شبی 10 میلیون تومان هزینه کند بدون دیده شدن؟

این نشان از تقوا و نیت درست و خیرخواهانه حاج آقای صادقی است. اعمال و نیات افراد را فقط خدا می داند و نمی توانیم خوب یا بد بودن افراد را قضاوت کنیم اما آنچه الان می بینیم این است که یک خیر و کاسب بازار شهرری این اقدام را انجام دهد.

بعنوان روزنامه نگار کمتر چنین اتفاقاتی را دیدم و شنیدم و معمولا در این افطاری بازی ها خدا در مرحله آخر کار است. صفوف نیازمندان و گرسنگان قشر ضعیف جامعه در بیرون مسجد … البته بخش دیگری از میهمانان این سفره افطاری سایر شهروندان در سطوح مختلف بودند. با این حال می شود این ضیافت ها را بیشتر و بیشتر کرد چون این روزها مردم دیگر برای شفا و تبرک غذا نمی گیرند بلکه اولویت رفع گرسنگی است.

عکس| توزیع روزانه ۱۲۰۰ افطاری بدون پارتی بازی

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false