ایستادگی ستاد دیه در اوج مشکلات| باز هم 300 جشن گلریزان در ماه رمضان - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
ایستادگی ستاد دیه در اوج مشکلات| باز هم 300 جشن گلریزان در ماه رمضان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با اعلام این خبر گفت: نخستین آیین گلریزان به میزانی خیرین استان قزوین در سوم رمضان و آخرین مراسم نیز با حضور نیکوکاران مشهدی به تاریخ یازدهم خرداد (مصادف با 27 ماه مبارک) در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه‌السلام برگزار خواهد شد.

وی افزود: با عنایت به مشکلات ناشی از سیل، رمضان امسال هیچ مراسم گلریزانی در استان‌های خوزستان، گلستان، لرستان و ایلام برگزار نشده اما با بهبود نسبی اوضاع، تلاش خواهیم کرد در مناسبت‌های ملی یا مذهبی دیگری تداوم این سنت حسنه را در راستای حمایت از دربندانِ دردمند در سطح شهرستان‌های همین مناطق داشته باشیم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور در مورد تلاش برخی از استان‌ها برای برپایی جشن‌های متعدد اعلام کرد: نیت ما از برگزاری جشن‌های گلریزان تنها جمع‌آوری وجوه شرعی یا کمک‌های نقدی خیرین نیست و بسیاری از آن‌ها از قضاء در شهرها و نقاط محروم کشور برگزار می‌شوند، چرا که منظور ما در برگزاری یک چنین برنامه‌ها در وهله نخست با هدف آگاهی‌دهی ساده نسبت به برخی قوانین و ارایه هشدار به برخی از جوانان و کارفرمایانی که در معرض خطر حبس و بدهی‌های سنگین هستند، برگزار می‌شود. جهل به مقررات مالی یا ندانم‌کاری‌ها در قبال برخی از اقدمات احتیاطی مرتبط با محیط کار دلیل حبس غالب آن افرادی است که با عنوان مددجویان ستاد دیه ماه‌ها و بعضا سال‌ها گرفتار حبس شده‌اند.

وی اظهار کرد: رمضان امسال با هماهنگی‌ دادگستری کل استان‌ها، صداو سیما واستانداری‌ 32 جشن گلریزان به میزبانی مردم نوعدوست استان اردبیل، 28 مراسم با همت اقوام و طوایف ساکن در سیستان و بلوچستان و 25 آیین معنوی گلریزان هم با همیاری مردم خونگرم کرمان در دیار کریمان برگزار خواهد شد که از حیث تعداد، استان‌های مذکور بیشترین همایش را میزبانی می‌کنند.

اظهارات جولایی در حالی است که کشور با افزایش قیمت ها و گرانی اسفبار کالاهای اساسی همراه با خودرو و سایر کالاها روبروست اما ستاد دیه کشور همچنان جشن های گلریزان را با هدف کمک به زندانیان غیر عمد دنبال می کند. به شرطی که افراد سواستفاده گری مانند احسان علیخانی و ماه عسل این نام نیک را با کلاهبرداری رسانه ای زیر سوال نبرند. مثل سالهای قبل که به اسم ستاد دیه و جمع کردن کمک های مردمی برای آزادی زندانیان غیر عمد زندانیان عمد را آزاد کردند که کاری غیر شرعی و غیرقانونی بود.

با آرزوی سلامتی و تن درستی برای سید اسدالله جولایی و تمام خیرین و کارکنان ستاد دیه کشور تا در این مسیر عشق همچنان قدم بردارند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false