ایران در محاصره پزشکان بیکار! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
ایران در محاصره پزشکان بیکار!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر محمدجواد جمالی نوبندگانی با رد صحت انتشار اخباری مبنی بر اینکه کمبود پزشک در کشور بحران‌آفرین شده است، گفت: ما با بحران کمبود پزشک روبرو نیستیم، اما با مشکل عدم مدیریت صحیح در توزیع پزشکان در سطح کشور مواجه هستیم.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از چندین دهه قبل پزشکان با اجبار برای گذراندن طرح به مناطق محروم فرستاده می‌شوند و به دلیل وضعیت نامناسب آن مناطق خانواده‌های خود را در مراکز استان‌ها ساکن می‌کنند، به همین دلیل مترصد این هستند که بلافاصله بعد از اتمام طرح به مراکز استان‌ها برگردند و با خرید مطب یا سهمیه‌ای از بیمارستان‌های خصوصی امرار معاش کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از پزشکان هم برغم برخورداری از شماره نظام پزشکی به امورات دیگر می‌پردازند، از سوی دیگر تعدادی از دانشجویان پزشکی نیز در چین، روسیه، مجارستان و ارمنستان تحصیل می‌کنند و سعی دارند بعد از اتمام تحصیلاتشان به سرعت به ایران برگردند، بنابراین در آینده نزدیک با تراکم پزشک مواجه خواهیم بود.

جمالی نوبندگانی تاکید کرد: هم‌اکنون یکی از مشکلات کشور در حوزه سلامت این هستند که حتی روستاهایی که کمتر از 50 خانوار جمعیت دارند نیز متقاضی استقرار پزشک هستند، و این در حالی است که می‌توان تعدادی از این روستاها را با یکدیگر تجمیع کرده و از هدررفت منابع جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما و مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست کمیسیون بهداشت و درمان در مخالفت با طرح افزایش دو برابری دانشجویان پزشکی این گونه استدلال کردیم که تعداد پزشکان باید با توجه به استانداردی که به ازای تخت‌های آموزشی، اساتید و دانشگاه‌ها تعیین شده، باشد، ضمن اینکه لازم است از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشند، در غیر این صورت افزایش تعداد پزشکان آسیب‌رسان خواهد بود.

جمالی نوبندگانی اظهار کرد: مشکل کنونی در حوزه تامین پزشک به عدم اجرای طرح پزشک خانواده برمی‌گردد، چرا که بر اساس این طرح حتی در کشورهای توسعه یافته نیز شهرها قطب‌بندی شده و بر اساس تجهیزات تشخیصی، بیماران را به این مراکز ارجاع می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: تربیت نیروی پزشک باید متناسب با نیاز کشور باشد تا افراد فارغ‌التحصیل بیکار همچون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی که در هر شهری یک واحد ایجاد کرده، وجود نداشته باشد./

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false