اکراین به پایتخت "رحم اجاره ای" قاره سبز تبدیل شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش واحد بین الملل پایگاه خبری جامعه خبر، "اکراین" یکی از فقیرترین کشورهای اروپا، اکنون به کعبه آمال خانواده هایی تبدیل شده که برای داشتن فرزند تلاش می کنند. زنان جوان زیادی در این کشور در مقابل پول به عنوان رحم جایگزین کار می کنند.

این کار اگرچه سخت است و حس سوء استفاده شدن را به آنها تحمیل می کند اما درمقابل دریافت ماهیانه 20هزار دلار، آن هم در جایی که به کارگران ساده تنها ماهیانه 200 دلار پرداخت می شود، بسیار قابل توجه است.

اکراین از 2015 یعنی زمان کسادی بازار رحم اجاره ای درآسیا، به یکی از بهترین انتخابهای زوجهای خارجی برای فرزنددار شدن تبدیل شده است.

به علت کلاهبرداری های متعدد در کشورهای آسیایی، یکی از مهمترین شرایط برای اجاره رحم های جایگزین در اکراین، دارا بودن فرزند است تا زوجهای مراجع از بارآوری آنها اطمینان حاصل کنند.

به این ترتیب وقتی زنان یک فرزند از خود داشته باشند دلبستگی به نوزاد جدید کمتر شده و به راحتی از کودک جدا می شوند.

سپس باید تمام آزمایشات سلامتی را انجام دهند. در دو سال گذشته درخواست برای رحم جایگزین در اکراین به ده ها برابر رسیده و حتی صنعت توریست در این مورد فعال شده است.  

اگرچه این به معنی پایان کار نیست زیرا سیستم اداری، برای خروج کودکان متولد شده ازکشور روال بسیار سختی در نظر گرفته است. مثلا والدین با ملیت انگلیسی برای بردن کودک متولد شده در اکراین باید چندین ماه در این کشور بمانند.

به علاوه سیستم بهداشتی نامناسب در برخی از مراکز درمانی این کشور ممکن است موجب آسیب به جنین و حتی زن باردار شود  که هردو قابل جبران نیست.

و به علاوه کارگزارانی که این قراردادها را تنظیم می کنند با در نظر گرفتن منافع والدین بیولوژیکی در صورت بروز مشکلات سلامتی و یا عدم رضایت موکلین خود، از پرداخت مبلغ قراردادها سرباز می زنند و باعث ضرر جبران ناپذیر به زنان اجاره دهنده رحم هستند.

تمام  این زنان می دانند که این فقط یک شغل است و نباید به کودک درون بطن خود فکر کنند. آنها می دانند که پس از تولد کودک، آن را در کوتاه ترین زمان پس از وضع حمل جدا می کنند و او در میان درد و رنجی که به خاطر بدست آوردن پول تحمل کرده و برای التیام زخمهایش باید در بیمارستان بماند.

تنها امید این زنان این است که لبخند رضایت والدین بیولوژیکی را در چهره آنها ببینند تا از سلامت کودک و پایان وظیفه خود باخبر شوند.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر بخوانید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false