انرژی19 ساختمان شهرداری از خورشید/ایجاد کانون خبرنگاران حامی محیط زیست - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر صدرالدین علیپور صبح روز سه شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال این هستیم که سایر قسمت ها را با خود همراه کنیم چون در گذشته این مرکز جزیره جداگانه ای بود. ما باید در پروژه های روزمره مناطق تهران وارد می شدیم تا متناسب با استانداردهای محیط زیستی باشد.

وی افزود: در معاونت شهرسازی تلاش کردیم در حوزه مدیریت انرژی وارد شویم و مبحث 19 را کامل نظارت و عملیاتی کنیم. در شهر تهران 4 برابر استاندارد جهانی انرزی مصرف می کنیم که باید کاهش یابد.

علیپور گفت: می شود با همکاری مجموعه شهرداری تهران ساختمانها را الزام آور کنیم تا از انرژی خورشیدی استفاده بهینه ای انجام شود. در معاونت عمرانی هم تلاش می کنیم که پروژه هایی که الزام به اجرای رعایت استانداردهای زیست محیطی هستند قانون را رعایت کرده و پیوست محیط زیستی داشته باشد.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار اظهار کرد: با معاونت برنامه ریزی در تحقق شهرهوشمند همکاری داریم و عضو 5 عضو اصلی مدیریت این طرح هستیم. در دنیا هم انتخاب شهرهای موفق بر اساس مولفه های زیست محیطی است و این اهمیت توسعه محیط زیست را می رساند که در تهران چالش است.

علیپور با بیان اینکه در مناطق 22 گانه تهران بر اساس ظرفیت هر منطقه یک پروژه تعریف کردیم گفت: مثلا در منطقه 22 بحث اکو پارک و در منطقه 14 تصفیه خانه با ظرفیت یک میلیون متر مکعب را در دستور کار داریم و این آب تا ظرفیت 30 میلیون مترمکعب در سال آب تصفیه شده فاضلاب وارد فضای سبز می شود و هم اکنون زمین های مورد نیاز در اختیار ما قرارداده شده است. با این حال قبلا خیلی درگیر حرف و جلسه بودیم و باید عملیاتی تر وارد شدیم.

در بحث تفکیک زباله هم در 3 منطقه تهران به صورت پایلوت در حال اجرای طرح بزرگ کاهش زباله داریم که در حال اجراست. هم اکنون اطلس زیست محیطی مناطق تهران در حال تدوین است که قابلیت تغییر دارد و موجب می شود همه به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

همچنین 19 ساختمان در شهرداری تهران مجهز به انرژی خورشیدی و تجدید پذیر شده که در مناطق ،۳،۴،۵،۶،۷،۸،۹،۱۳،۱۴،۲۱،۲۲، هستند و ۷ تا هم بوستان انرژی دارییم در مناطق۲۲۱،۳،۴،۱۰،۱۷،۳ و از ۱۹ ساختمان انرژی 3 ساختمان در مناطق ۵، ۷، ۹  بالای ۱۰ کیلو وات ظرفیت دارند.

همچنین پروژه بوی اطراف فرودگاه با همکاری دستگاه های مرتبط کانون های تولید بو شناسایی شده تا برطرف شود. بعنوان مثال بوی بد مرغداری ها و دامداری ها و زباله های کهریزک با سیستم های جدید کاهش بو می دهیم.

علیپور از لانه گذاری برای پرندگان بومی تهران و تهیه اطلس پرندگان تهران خبر داد و گفت: روی گونه های گیاهی در مناطق مختلف تهران هم مطالعه ای در دست داریم. در حوزه آموزش و فرهنگ سازی هم دبیرخانه این حوزه را عهده دار شدیم که وزارت نیرو و سازمان محیط زیست و معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری هم عضو تیم هستند تا دغدغه های موجود رفع شود.

همچنین کانون خبرنگاران حامی محیط زیست هم راه اندازی شده و از رسانه ها می خواهیم ما را همراهی کنند.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید. /

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false