انتقاد یک نویسنده از وضعیت معیشت اهالی قلم: می‌خواهم دست از نوشتن بکشم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر؛ محمدعلی گودینی، نویسنده، با اشاره به آثار در دست انتشار خود، از چاپ مجموعه‌ای از خاطرات یکی از مبارزان قبل از انقلاب خبر داد و گفت: این اثر به سفارش موزه عبرت نوشته و از سوی همین مرکز به چاپ خواهد رسید. کتاب که قرار است با عنوان «بازی نیمه‌تمام» منتشر شود، دربردارنده خاطرات اسماعیل خاکساری، از مبارزان پیش از انقلاب است.

وی ادامه داد: خاکساری زندگی جالبی دارد؛ او از فوتبالیست‌های زمان خود است و بعد وارد گارد شاهنشاهی می‌شود و سرانجام به عنوان یکی از مبارزان پیش از انقلاب دستگیر و زندانی می‌شود.

به گفته گودینی؛ بخشی از خاطرات این کتاب از پیش آماده بود، اما برای تکمیل خاطرات نیاز به گفت‌وگو و مصاحبه بیشتر بود؛ به همین دلیل چند جلسه با روای به گفت‌وگو پرداختم.

نویسنده کتاب «تالار پذیرایی پایتخت» از آماده بودن چند عنوان کتاب دیگر برای انتشار خبر داد و ضمن انتقاد از عملکرد برخی از نهادهای فرهنگی گفت: تعدادی از عناوینی که آماده چاپ است، به سفارش چند مؤسسه و نهاد نوشته شده، اما آنها بعد از اتمام کار، زیر همه حرف‌ها و وعده‌های خود زدند؛ به همین دلیل کتاب‌ها منتشر نشده‌اند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر نهادهایی همانند قارچ سر برآورده‌ و بودجه‌های فرهنگی را صرف امور غیر ضروری کرده و اینطور با منِ نویسنده برخورد می‌کنند. بخشی از این بدقولی‌ها بر زندگی حرفه‌ای ما نویسندگان تأثیر گذاشته و آن را مختل کرده است. با توجه به شرایط موجود، چندین‌بار تصمیم گرفتم که دیگر ننویسم و این کار را رها کنم.

منبع: تسنیم

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false