امکان سنجی شهرسازی چه تفاوت هایی با سایر طرح امکان سنجی فنی دارد؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
امکان سنجی شهرسازی چه تفاوت هایی با سایر طرح امکان سنجی فنی دارد؟

مقدمه

امکان سنجی به صورت کلی بررسی و ارزیابی قابلیت ها و ویژگی های یک طرح کلی می باشد. امکان سنجی شهرسازی در حقیقت امکان عملیاتی و تجاری سازی یک ایده یا پروژه کلی می باشد. یک طرح کسب و کار باید از جهات مختلف مورد بررسی قرار گرفته و به خوبی تجزیه و تحلیل شود. تفاوت های بسیار زیادی بین امکان سنجی شهرسازی با سایر طرح های امکان سنجی فنی وجود دارد. باید توجه داشت که امکان سنجی فنی نیز یک طرح را به خوبی مورد بررسی قرار می دهد اما در جزئیات، این طرح ها بایکدیگر تفاوت های اساسی دارند. این طرح ها چه مربوط به راه اندازی کسب و کار ها باشند چه مربوط به تغییرات در یک مکان خاص، باید شرایط ویژه ای را دارا باشند.

برای اینکه به راحتی برخی از امکان سنجی های موجود را به خوبی مورد بررسی قرار دهید باید از افراد و مجموعه های مختلف کمک بگیرید. برای اجرای یک پروژه در یک منطقه خاص باید ابتدا به دنبال مجوز های خاص باشید. در این رابطه شهرداری تمامی این مجوز ها را صادر خواهد کرد. اخذ مجوز های لازم برای ایجاد تغییرات مختلف و مد نظر مراحل مختلفی دارد. در این زمینه طرح های مختلف نیاز دارند تا امکان سنجی هایی را برای آن ها انجام دهید. برای ایجاد امکان سنجی های مختلف باید نوع و کیفیت پروژه خود را در نظر داشته باشید.

بعد از کسب رضایت اولیه شهرداری و مذاکرات مختلف باید طرح و امکان سنجی خود را در کمیسیون ماده پنج شرح دهید. برای شرح مفصل این طرح ها نیاز به مشاوره های خاص دارید. مهندسان مشاور هفت شهر آریا به خوبی می توانند در این راه به شما کمک کنند. در ارائه طرح های مختلف باید بدانید که طرح امکان سازی شهرسازی شما نیازمند چه مفادی است. شناختن نوع امکان سنجی در این مرحله بسیار با اهمیت است. اگر به اشتباه امکان سنجی را ارائه کنید قطعا طرح شما رد خواهد شد.

امکان سنجی شهرسازی

تفاوت های امکان سنجی شهرسازی با طرح امکان سنجی فنی

تفاوت های بسیار زیادی را برای طرح توجیهی شهرداری و طرح امکان سنجی فنی می توان بیان نمود. این تفاوت ها در قسمت های بسیار زیادی مشهود بوده و باید به آن ها بسیار توجه داشته باشید. کیفیت موجود در این طرح ها به گونه ای می باشد که باید از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرند. برای ارائه این طرح ها باید مناسب ترین روش ها را انتخاب کنید. باید دقت داشت که برخی از موارد و توجیهات موجود در هر دو امکان سنجی تقریبا مشابه می باشد. برای تشخیص تفاوت های موجود در این دو امکان سنجی باید با افراد متخصص مشورت نمود. ارائه طرح اشتباه در کمیسیون وقت بسیار زیادی را از شما خواهد گرفت.

در امکان سنجی شهرسازی بیشتر به کلیات پرداخته می شود. در امکان سنجی فنی جزئیات بسیار زیادی را بیان کرده و برخی از نکات اضافه را می توان مشاهده نمود. امکان سنجی شهرسازی در حقیقت یک درک درست و کلی را برای فهم بهتر به مخاطب خود القا خواهد کرد. در امکان سنجی فنی به مشخصات و نکات ریز و درشت بسیاری اشاره می شود که در کمیسیون نیازی به آن ها نمی باشد. در بخش های مختلف می توان این تفاوت ها را به خوبی مشاهده نمود. درک این تفاوت ها برای افراد و مالکان کمی دشوار می باشد. برای اینکه به راحتی این تفاوت ها را درک کرده و از آن ها در جهت درست استفاده کنید باید از مهندسین مشاور کمک بگیرید.

در این زمینه شرکت های بسیار زیادی فعالیت دارند. یکی از بهترین شرکت های قوی برای ایجاد یک طرح امکان سنجی شهرسازی، هفت شهر آریا می باشد. امکان سنجی شهرسازی به صورت کلی برای کمیسیون ماده پنج آماده می شود. از طرف دیگر امکان سنجی فنی بیشتر برای مالکان و سرمایه گذاران تهیه می شود. به صورت کلی می توان گفت که برای جذب سرمایه های مختلف می توان از این امکان سنجی ها به خوبی استفاده نمود. در یک امکان سنجی فنی خوب باید برخی از موارد مالی و اقتصادی به خوبی شرح داده شوند.

تفاوت در شاخص های مختلف

نرخ بازگشت سرمایه در هر دو طرح امکان سنجی

یکی از مهم ترین موارد در امکان سنجی شهرسازی و امکان سنجی فنی مربوط به موارد مالی و اقتصادی می شود. سرمایه گذاران بسیار زیادی به این موضوع توجه داشته و از آن ها برای ریسک سرمایه گذاری استفاده می کنند. باید در نظر داشت که جزئیات موجود در امکان سنجی فنی می تواند میزان ریسک موفقیت و شکست را در یک طرح به خوبی شرح دهد. برای اینکه به راحتی از این ریسک ها مطلع شوید باید از مهندسان مشاور کمک بگیرید. کمک گرفتن از افراد و مجموعه های مختلف در حفظ و امنیت سرمایه شما بسیار تاثیر گذار می باشد.

تمامی طرح های امکان سنجی را می توان برای ایجاد انواع تغییرات در مناطق مختلف در نظر داشت. کیفیت موجود در امکان سنجی های مختلف می تواند زمان را به نفع شما به پیش ببرد. بهتر است که از شرکت هفت شهر آریا کمک گرفته و بهترین امکان سنجی ها را پشت سر بگذارید. برای تغییر های بزرگ و کوچک در هر حالتی باید مراحل مختلف را پشت سر بگذارید. اگر می خواهید در این راه موفق باشید باید از افراد حرفه ای استفاده کنید. در مناطق مختلف با توجه به طرح تفصیلی موجود می توان از امکان سنجی شهرسازی یا امکان سنجی فنی استفاده نمود.

جمع بندی

در کلام پایانی می توان گفت که استفاده از تفاوت های موجود بین امکان سنجی شهرسازی و امکان سنجی فنی می تواند به سود شما تمام شود. اگر این امکان سنجی ها را به خوبی تشخیص داده و استفاده کنید برای شما بسیار مفید خواهند بود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false