اقدام مشکوک روزنامه «جام جم»| یک انتصاب غیرحرفه ای و سیاسی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
اقدام مشکوک روزنامه «جام جم»| یک انتصاب غیرحرفه ای و سیاسی

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار آزاد نوشت: پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات در یک بده بستان سیاسی روح الله رجایی خبرنگار سابق روزنامه همشهری که هیچ رزومه و تخصص در کار سردبیری و مدیریت رسانه ندارد بعنوان سردبیر روزنامه جام جم منصوب شد.

قطعا بعنوان یک روزنامه نگار باید خوشحال باشم که یک روزنامه نگار سردبیر روزنامه شده اما به دلیل شناختی که دارم در حوزه صنفی و تخصصی باید بگویم که بدترین گزینه را با بدترین روش در مجموعه روزنامه جام جم منصوب کردند.

روح الله رجایی در دورانی که حقوق میلیونی بعنوان دبیر اجتماعی همشهری می گرفت و با کلی نیرو عملکرد بسیار ضعیفی داشت که صفحات اجتماعی این روزنامه در دوران دبیری او کاملا مشهود است. پس از خروج او از همشهری یک مرتبه در یک بده بستان سیاسی وارد هلال احمر شده و بدون تجربه و تخصص معاون روابط عمومی هلال احمر کشور می شود. درست در همان زمان ماجرای فساد در هلال احمر رخ می دهد و در حالی که انتظار می رفت این فرد که خود را خبرنگار و روزنامه نگار می داند استعفا داده و یا حقایق را بازگو کند کنار پیوندی متهم پرونده ماند و روابط عمومی هلال احمر را ترک نکرد.

حالا در یک بده بستان سیاسی فردی بدون تجربه سکاندار روزنامه ای می شود که وابسته به رسانه ملی و زیر مجموعه مقام معظم رهبری است و تعجب من از این است که چطور مورد تائید صلاحیت قرارگرفته است و ساز و کار چگونه است.

شاید برخی هواداران و دوستان روح الله رجایی این نقد را از سوی حسادت یا رقابت صنفی بدانند که بسیار کودکانه است چون بارها و بارها نقد بر این بوده که باید روزنامه نگاران باتجربه و سالم سکاندار رسانه ها قرارداشته باشند. در روزنامه جام جم افرادی هستند که از نظر تجربه و سابقه و آشنایی با روزنامه نگاری صد برابر از روح الله رجایی بهترند اما چون رابطه سیاسی ندارند در گزینه ها قرار نمی گیرند.

البته این فقط معطوف به روزنامه جام جم نیست و در بسیاری از رسانه ها چنین انتصاباتی رخ می دهد و حالا با انتخابات مجلس باید شاهد تغییرات دیگری هم باشیم.

true
true
true
true
  1. مهدی زیرکی

    در روزنامه ای که شخصی به مانند مهدی عرفاتی مدیرمسئولش است جای تعجب ندارد که سردبیرش هم چنین فردی باشد. مهدی عرفاتی در حالی پا به روزنامه جام جم گذاشت که تجربه و سابقه اش از بسیاری از خبرنگاران روزنامه هم کمتر بود. و همین موضوع، باعث شد که در یک تسویه حساب سیاسی و شخصی به نام تعدیل نیرو، عذر بسیاری از نیروهای قدیمی و توانمند روزنامه را بخواهد و در عوض، نیروهای بی تجربه و کم سن و سال خودش را وارد کند تا بتواند کاریزمای سردبیری را برای روی آنها داشته باشد و سیاست ها و خط مشی های خودش را دیکته کند.

  2. گل بافت

    مهدي عرفاتي كه سابقه اخراج گسترده خبرنگاران در رسانه هايي مانند نسيم را داراست، ابتدا به عنوان سردبير آمد و در ادامه تماميت خواهي خود، همزمان مديرمسئول و سردبير شد تا يك آدم خودي را سردبير كند. اين هم سردبير ايشان كه رونمايي شد. بماند كه منشي اش را هم معاون مالي اداري جام جم كرد. بماند كه جام جم را كرده حياط خلوت خود و رفقايش

  3. من

    مشکوک‌تر از این موضوع، دو نظر دوستان است آن هم به فامیلی مدیر اداری مالی و معاون مدیرمسوول روزنامه،زیرکی و گلبافت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false