اقدام غیرقانونی در شهرستان «ری» | تصرف یک کانال خبری توسط ماموران! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
اقدام غیرقانونی در شهرستان «ری» | تصرف یک کانال خبری توسط ماموران!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، پس از دستگیری و رفتار ناشایست با سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد در پی شکایت فرماندار شهرستان ری و عوامل او (حسین توکلی کجانی) به دلیل اینکه این روزنامه نگار برخلاف رویه رسانه های شهرستان مذکور فساد و تخلفات گسترده در سطح شهرستان ری را افشا و رسانه ای می کرد با دستور دادسرای ری او بازداشت و در بدترین شرایط در کلانتری شهرری محبوس شد و پس از آن به بهانه نپذیرفتن وثیقه ۵ روز زندان فشافویه منتقل شد. این در حالی است که این خبرنگار در جدیدترین اقدام برای ممانعت از افشای فساد به دستور دادیار مکرمی بر خلاف قانون مطبوعات ممنوع الکار شده است که موجب شگفتی اهالی رسانه شد. چطور می شود یک دادیار در یک دادسرای محلی خبرنگار رسمی کشور را ممنوع الکار کند؟!

پایگاه خبری جامعه خبر در دفاع از این روزنامه نگار اقدام به ایجاد کانال خبری جامعه خبر کرد تا اخبار ضدفساد شهرستان ری ابتر نماند اما با احضار غیرقانونی مدیرمسئول این پایگاه خبری به پلیس فتای شهرستان ری کانال خبری جامعه خبر برخلاف قانون مطبوعات و اصل ۲۴ قانون اساسی به دستور دادیار در اختیار پلیس قرارگرفت.

این درحالی است که مدیرمسئول پایگاه خبری جامعه خبر هیچ ارتباطی با شهرستان ری نداشته و این سایت در سطح کشور فعالیت می کند و محل و دفتر کار این سایت خبری هم تهران است. اینکه یک دادگاه و پلیس محلی بخواهد با فشار مانع کار خبرنگاری شود برخلاف قانون مطبوعات است.

سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد می گوید: این اقدام دادسرای شهرستان ری و پلیس فتا در تاریخ مطبوعات ایران ثبت خواهد شد که در ایام دهه فجر که نماد استقلال و آزادگی ایران است چطور دهان منتقد را می بندند تا گروهی خوشنود شده و منافع سیاسی و غیره … آنها حفظ شود. به جای آنکه عدالت و قضاوت در اختیار حرف حق باشد آقایان با خبرنگار ضدفساد شهر اینطور برخورد می کنند.

کسایی زاده گفت: جالب اینکه بسیاری از کانال های خبری و اینستاگرامی در این شهرستان بدون مجوز کار می کنند و من شخصا به پلیس فتا بارها گزارش کردم اما چون از مسئولان تعریف و تمجید می کنند حق فعالیت دارند. یکی از همین کانال ها حتی به رهبرانقلاب توهین کرد اما آزادانه در حال فعالیت است. چرا؟ چون در مدح و ثنای آقای فرماندار می نویسند و هیچ انتقادی به مسئولان شهرستان ندارند.

یکی از کانال ها هم توهین های زیادی به یزدیخواه نماینده مجلس داشت و حتی فحاشی هم علیه خبرنگار ضدفساد داشتند چون شغل آنها مجیزگویی و اطاعت از دستوراتی است که به نفع برخی مدیران باشد.

خبرنگار ضدفساد گفت: من چندماهی مجیزگویی کردم تا اوضاع را بررسی کنم چون تسلطی بر شهرستان ری نداشتم. همه چیز خوب بود و حتی درآمدم ۱۰ برابر روزهای خبرنگاری در تهران بود. وقتی به اطلاعات و فساد دست یافتم همه را یک به یک افشاکردم و مدیران با بایکوت خبری و اقتصادی سعی برحذف من داشتند.

کسایی زاده اظهار کرد: شکایت همزمان ۳۰ نفر از خبرنگار ضدفساد به دلایل متعدد یک کار شبکه ای است اما نمی دانم چرا دادسرای شهرستان ری به جای گفتگو با من و کشف فساد و شبکه تخلفات سعی در محدود کردن من دارد. آیا من برای شهرستان ری و مردم تهدید هستم؟ آیا دستگیری صدها مفسد در شهرداری ها و دهیاری ها و بخشداری های شهرستان ری گواه بر ادعای من نیست؟ این رفتار را بعنوان یک روزنامه نگار حوزه قضایی از دادسرای شهرستان ری به هیچ عنوان نمی پذیرم.

 

روی عکس کلیک کنید تا فاجعه رسانه ای را بخوانید

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false