اقدام ضربتی برای جمع آوری پوشاک خارجی و قاچاق - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
اقدام ضربتی برای جمع آوری پوشاک خارجی و قاچاق

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر/ مرضیه محمدی

خریداران لباس های برند در تهران کم نیستند، عده ای فقط برای آنکه برند مشخصی را به تن کنند، ده ها میلیون تومان را در عرض یک ساعت فقط در یک فروشگاه خرج می کنند. این افراد مارک بازند، نگاهی به سر و وضعشان و لباس هایی که به تن می کنند کافیست تا پی برد کمد لباس این افراد از کت و شلوار مارک تا کلکسیونی از ساعت برند و کفش و کیف هایی با جنس مارک دار خارجی پر است. این نه یک بیماری است و نه یک شاخصی برای اجتماعی شدن این افراد، فقط عشق به پوشیدن لباس و اجناس با برند خارجی است که سال های اخیر بیش از گذشته در میان جوانان باب شده است.

حمایت از کالای ایرانی، شعار سال 97 شد، همین کافی بود که همه برنامه ریزی دستگاه ها حول محور این شعار باشد، صنعت معدن و تجارت از جمله دستگاه هایی است که تمرکز بر این شعار بیش از سایر دستگاه ها از آن انتظار می رفت و حالا اقدامی ضربتی برای جمع آوری پوشاک خارجی و برند که اکثرا قاچاق است، از سوی این دستگاه به راه افتاده است.

یداله صادقی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به اجرای طرح اسناد الکترونیکی در واردات و صادرات کالاها برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی دستگاه ها گفت: در حال حاضر هر کالایی که وارد کشور می شود شناسه دارد و وارد کننده باید کالا را در سامانه جامع تجارت ثبت کند تا بتواند سایر مراحل ورود و توزیع کالا را انجام دهد.

وی افزود: همه انبار کالاها رجیستر هستند و شناسه دار هستند و کالاهای وارداتی بیمه می شوند که وسایل نقلیه حمل کننده آن دارای شناسه باشد و به این ترتیب عملیات کنترل کالاها از مبدا ،مسیر گمرک تا مقصد تا مرحله خرده فروشی نظارت می شود.
صادقی با اشاره به اجرای سیاست جدید ارزی و مزایای آن تصریح کرد: تک نرخی شدن نرخ ارز قدرت اقتصادی کشور را در عرصه بین المللی در نقطه بهینه قرار داده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه با تصمیم جدید واردات 1400 قلم کالا ممنوع شده است گفت: برخی از این کالاها ،اقلامی هستندکه هدف مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند و با این اقدام در کنار افزایش نرخ ارز انگیزه ورود کالاهای قاچاق به حداقل کاهش یافت و حمایت از اجرای این تصمیم به نفع تولید داخل است.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات پوشاک خارجی تصریح کرد: نمایندگی پوشاک خارجی که اکثرا در شمال شهر مستقر هستند با این اقدام امکان واردات ندارند و نمی توانند ادعای نمایندگی کنند و به زودی اجناس موجود آنها تمام می شود و فرصتی برای فروش پوشاک داخلی است.

صادقی عنوان کرد: نمایندگی های کالاهای خارجی و فروشندگان اقلام برند با هماهنگی اتاق اصناف و با اختیاراتی که قانون نظام صنفی تعریف کرده است می توانند کالاهای با کیفیت تولید داخل را عرضه کنند.
رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت استان تهران در پایان گفت: برخی برندهای پوشاک می توانند با تولید مشترک داخلی اقدام به فروش کالا ی پوشاک کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false