اقتدار نیروهای مسلح باعث ناکامی دشمن در ضربه زدن به نظام اسلامی شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر؛ امیر سرتیپ دوم قاسم فراوان روز دوشنبه به تشریح برخی از ماموریت های قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) پرداخت و افزود: پاسداری و بهره برداری از قلمرو هوا و فضای کشور، بهره برداری از تمام ظرفیت های موجود در نیروهای مسلح به منظور تامین پدافند هوایی کشور و هدایت، هماهنگی، اعلام خبر و واپایش عملیات پدافند هوایی سایر نیروها یا سازمانهایی که در زمینه پدافند هوایی مسولیت هایی برعهده دارند، گوشه ای از ماموریت های این قرارگاه در دفاع از این مرز و بوم است.
وی توضیح داد، جمع آوری اطلاعات الکترونیکی ازعوامل تهدید کننده و ارائه خدمات لازم، ارائه خط مشی، برای ایجاد هماهنگی و یکپارچگی هر چه بیشتر، در روش های آموزشی، عملیاتی، فنی و تامین تجهیزات پدافند هوایی سایر نیروها و سازمان هایی که در شبکه یکپارچه پدافند هوایی مسئولیت دارند از دیگر ماموریت های قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
مشاور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: تامین نیازمندیهای جنگ الکترونیک در حوزه دفاع هوا فضای کشور، متناسب با نوع تهدیدات برای یکان های تابعه، انجام پژوهش و تحقیقات لازم در تمامی زمینه ها برای نیل به خود کفایی نیز از دیگر ماموریت های این قرارگاه است.
امیر سرتیپ دوم فراوان در پاسخ به این سئوال که تعامل پدافند هوایی ارتش با سایر نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس چگونه بود؟ نیز افزود: در حقیقت پدافند هوایی به خاطر ویژگی کاری که در بحث کشف و شناسایی اهداف پرنده هوایی و اعلام وظیفه حمله هوایی یا موشکی به همه آحاد ملت و نیروهای مسلح بر عهده دارد، حلقه وصلی بین ارکان نظام است.
وی اضافه کرد: پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس از مناطق عملیاتی هم به شکل پوشش عمومی و درگیری مستقیم حمایت می کرد و این به معنای پشتیبانی از نیروهای دیگر هم انجام می شد و هم به عنوان یک واحد رزمی پدافند هوایی عمل رزم خود را به این شکل اجرا می کرد، بنابراین قرارگاه پدافند هوایی می توانست با تمامی نیروهای مسلح در طول دوران دفاع مقدس یک تعامل مستقیمی داشته باشد.
مشاور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) یادآورشد، به طور مثال در آن دوران با شکوه و سراسر حماسه نماینده نیروی زمینی ارتش در سامانه فرماندهی و کنترل، نماینده نیروی دریایی ارتش در مناطق و حوزه هایی که به این نیرو ارتباط داشت و در بسیاری از مناطق نماینده سپاه در اتاق های فرماندهی و کنترل حضور داشتند.
امیر سرتیپ دوم فراوان از حضور نمایندگان نیروهای مسلح در میزهای پدافند هوایی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در شهرهای ماهشهر، اهواز، کرمانشاه و سنندج خبر داد و گفت: این نمایندگان رابط ما با سایر نیروهای مسلح بودند و تمامی حملات هوایی از سوی سامانه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی به نیروهای دیگر از سوی این نمایندگان اطلاع رسانی می شد و آتش تمامی جنگ افزارهای موجود در بین نیروهای مسلح تحت عنوان جنگ افزارهای پدافند هوایی نیز از سوی پدافند هوایی کنترل می شد.
وی یادآورشد، تمامی فعالیت های هوانوردی در زمان جنگ چه هوانوردی نظامی و غیر نظامی با پدافند هوایی مرتبط بودند و هیچ پروازی بدون اجازه پدافند هدایت نمی شد به طور مثال تمامی فرودگاه های مقدم ایران به جز آبادان فعال بودند و این به دلیل اشراف کامل پدافند هوایی در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و مناطق مرزی و استان های مرزی ما بود.
مشاور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه تمامی آژیرهایی که مردم در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله از رادیو و تلویزیون در زمان حمله هوایی یا خاتمه آن می شنیدند از سوی پدافند هوایی به رسانه های یادشده اعلام و ابلاغ می شد و هیچ سازمانی نیست که از خدمات پدافند هوایی چه در زمان صلح و چه در زمان جنگ و چه زمان حال بی نیاز بوده باشد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا به نظر شما دفاع مقدس پس از پایان رسمی جنگ تحمیلی هم تداوم داشته است یا نه؟ افزود: به طور قطع و یقین این دفاع به دلیل ماهیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم است و همواره در معرض تهدیدات مختلفی از سوی دشمنان نظام اسلامی قرار دارد در سراسر کشور و برخی از کشورهای مسلمان منطقه تداوم داشته و آن چیزی که باعث شده که این تهدیدات عملی نشود اقتدار نیروهای مسلح کشورمان، دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و رهبری مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا بوده است.
امیر سرتیپ دوم فراوان افزود: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با انواع و اقسام هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین به مناطق مرزی ما نزدیک می شود تا توان عملیاتی و هوشیاری پدافند هوایی ما را آزمایش کنند که آیا ما اراده مقابله و مواجهه با این نوع از هواگردهای متجاوز را داریم یا نه؟ که با یاری خداوند سبحان تمامی افسران جوان و ولایت مدار قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) پای سامانه های پدافند هوایی مقتدرانه ایستاده اند و به این پرنده های متجاوز اخطارهای متعددی را برای دور شدن از آسمان ایران اسلامی را می دهند.
وی در پایان به سخنان حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در هفتم شهریور 1395 در دیدار با فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: معظم له در سخنان خود تاکید بر اهمیت پدافند به عنوان «خط مقدم مقابله با هر گونه تهاجم»، جبهه مقابل جمهوری اسلامی را جبهه ای «خبیث، خدعه گر و مخالف استقلال ملت» خواندند و خاطرنشان کردند: در مقابل این دشمن که به دنبال تضعیف توان دفاعی کشور است، باید آمادگی های نیروهای مسلح آنچنان افزایش یابد که دشمن حتی به خود اجازه فکر کردن درباره تجاوز را ندهد.

منبع: ایرنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false