اعلام دیدگاه های شهردار احتمالی «همدان»/ سجادی پناه: سیاسی نیستم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

مجید سجادی پناه که از گزینه های اصلی تصدی شهرداری همدان است در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر در مورد برنامه هایش گفت: ما باید با کمک شورای شهر پرتفوی خدمت رسانی به مردم همدان را به نحوی تنظیم کنیم که بیشترین رضایت مندی را برای مردم این شهر به ارمغان بیاورد. قطعا قادر خواهیم بود درسایه همفکری و هم دلی کیک بزرگ خدمت رسانی را تهیه کنیم که به ذائقه های همه طبقات مختلف مردم خوش بیاید و کام آنها را شیرین کند.

*شهرداری همدان برنامه دارد/ همگرایی لازم داریم

وی در پاسخ به اینکه آیا شما برنامه مدونی دارید؟ گفت: مشکل اصلی شهرداری همدان برنامه نیست. چون سند راهبردی آن قبلا تهیه شده است و هر شهرداری باید در چارچوب آن گام بردارد. هرچند که ممکن است بدلیل پویایی محیط بیرون، نیاز به تغییراتی باشد اما اسکلت و چارچوب آن به نظرم مناسب است. با این حال مشکل اصلی شهر همدان همگرایی و هماهنگی است یعنی هم در درون آن مجموعه باید شهردار با شورای شهر هماهنگ باشد و هم در بیرون آن، یعنی شهرداری باید با دستگاه های جرایی استان همگرا و همسو باشد تا وظائفش را بهتر انجام بدهد. یادمان باشد که این همگرایی و هماهنگی حلقه مفقوده نظام اداری جمهوری اسلام است. بزرگترین نقطه ضعف ما هم گم کردن همین عنصر اساسی و مطلوب است.  

*نباید اجازه دهیم هیولای ترافیک وارد همدان شود

کاندیدای شهرداری شهر همدان اظهار کرد: ما وارد طولانی ترین و عمیق ترین رکود اقتصادی بعداز جنگ جهانی دوم در ایران شدیم که بخش خصوصی و تمام سازمان های که به شکل درآمد هزینه ای اداره می شوند را در مورد منابع مالی شان دچار مشکلات جدی کرده است. این واقعیت در کاهش چشمگیر درامد حاصله از صدور پروانه در سنوات گذشته در شهرداری همدان هم خودش را بخوبی نشان داده و حتی درعدم توانایی تملک اراضی معابر که دیگر شهر قادر نیست این 40 خودروی را که هر روز شماره و وارد خیابان ها می شود را در درون خود هضم کند بنابراین هیولایی بوجود آمده به نام ترافیک که عامل خورنده با ارزش ترین دارائی  مردم یعنی زمان شان  شده است.

اگر کاری نکنیم حوادث تهران در سال 85 در همدان هم قابل تکرار است که روزی 14 نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را در تهران ازدست می دادند. توجه به حاشیه نشینی که یک ششم جمعیت شهر را تشکیل می دهد نیازمند توجه و منابع مالی بسیار است چون این موضوع یکی از موضوعات سه گانه ایست که در آینده نزدیک نه فقط همدان را بلکه کشور را، وارد یک بحران اساسی می کند.

*روزی 16 ساعت باید کار کنیم

ما برای عملیات اجرایی به 16 ساعت وقت در روز احتیاج داریم و باید به سوخت گیری حین پرواز ایمان داشته باشیم. ایرادات برنامه را که به آن اشاره می کنید در حین عملیات اصلاح می کنیم. دیر بجبیم حقوق کارمندان شهرداری را هم نمی توانیم بپردازیم چه رسد به اینکه به مردم خدمت رسانی کنیم.

*شهرداری همدان باید وارد اتاق شیشه ای شود

مشاور وزیردادگستری گفت: من شدیدا به شفافیت و اتاق شیشه که هیچ زاویه پنهانی در آن وجود نداشته باشد معتقدم و به توسعه متوازن در مدیریت شهری می اندیشم. به نظرم  منشور حقوق شهروندی،   فضای سبز، پارکینگ های طبقاتی، شهر هوشمند و دانش بنیان با هویت ایرانی و اسلامی، حمل و نقل روان، ورزش همگانی،   آموزش شهروندان، محیط زیست و … همه و همه در کنار هم باید رشد کنند. فراموش نکنیم چسبی که همه این موضوعات متفرق را  به هم می چسباند منابع مالی پایدار است که مهمترین فرمول تحقق آن دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است. همدان با 1800 جاذبه توریستی نه یک شهر ملی بلکه یک شهر جهانی است ما با جذب توریسم باید یک چنین منابع پایداری را منتهی  – تاکید می کنم – منتهی  با حفظ اصالت های فرهنگی و دینی برای همدان ایجاد کنیم.  

وی در مورد شایعات سیاسی که در مورد خود شنیده می گوید: ممکن است فرایند انتخاب شورای شهر سیاسی باشد اما به هیچ وجه انتخاب شهردار نباید سیاسی باشد و باید برمبنای تخصص او این انتخاب صورت بگیرد. اگر ترکیب شورا را نگاه کنیم تقریبا بطور مساوی دو جناح در آن حضور دارند و این نشاندهنده این است که مردم همدان به توانمندی هر دو گروه ایمان دارند  و آنها را در کنار هم  محلل مشکلات شهر شان می شناسند. بنابراین وظیفه  هر دوگروه این است که همانند بینش و بصیرت مردم شان،   شهردار را انتخاب کنند. یعنی منتخب شورای شهر باید کسی باشد که در هر دو گروه کار کرده و مورد اعتماد آنها باشد چون او می خواهد نقش هماهنگی را در این دو گروه بازی کند و به عنوان نخ تسبیح این 11 نفر را به هم مرتبط نماید.

*رزومه من را نگاه کنید/ سیاسی نیستم

به رزومه من نگاه کنید. من در دولت یازدهم برای مسئولیتی که قرار بود واگذار شود معاون رئیس جمهور و دو وزیر آن دولت بروی انتصاب من توافق کردند. ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر برای مجموعه ای که اصول گراست کار می کردم و از ساعت 12 ظهر تا 12 شب در مجموعه دیگر برای گروه اصلاح طلب. چون رشته تحصیلی ام مدیریت سیستم است و این رشته مورد نیاز هر دو گروه است و بالاتر از آن مورد نیاز کشور است. چون اگر سیستم بوجود بیاید دیگر نقش سلائق افراد در اداره آن مجموعه کمرنگ خواهد شد. مضافا به این که قصد هر دو گروه سیاسی  خدمت کردن به مروم است و ما هم برای خدمتگزار آماده ایم و چه نیکوست این خدمت گذاری به مردم شهر خودت باشد.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false