اعتراض ۱۰۰ عضو یک تعاونی گمنام| لزوم ورود دادگاه و بخشداری کهریزک - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
اعتراض ۱۰۰ عضو یک تعاونی گمنام| لزوم ورود دادگاه و بخشداری کهریزک

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، گروهی از اعضای هیات ورزشکاران، بسیجیان و پیشکسوتان شهر کهریزک با سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد دیدار و گفتگوی مطبوعاتی کردند. در این گفتگو عنوان شد که در دوره اول شورای شهر کهریزک بخشی از زمین های حاشیه شهر که به بافت الحاق شده بود به پیشنهاد شورای وقت برای خرید به جمعی از پیشکسوتان، ورزشکاران و بسیجیان شهر پیشنهاد شد تا صاحب مسکن شوند.

برای همین در سال ۱۳۸۳ حدود ۲۰۰ نفر برای عضویت و خرید زمین اعلام آمادگی کردند و آقایان حمیدرضا قهرمانی، ابراهیم نیک اندیش (معروف به چوبی)، رضاگلبادی و مجتبی حاجی احمدی به نمایندگی از این ۲۰۰ نفر از هر عضو مبلغ ۲٫۷۵۰ میلیون تومان برای قطعه زمین ۹۰ متری دریافت کردند.

تا اینجای داستان درست است اما چند ایراد بزرگ وجود دارد.

اول) این ۲۰۰ نفر بعنوان یک تعاونی یا تشکل ثبت قانونی نشدند و تمامی توافقات شفاهی یا روی کاغذ عادی بوده است.

دوم) نمایندگانی که در آن سال پول دریافت کردند حساب بانکی قانونی ایجاد نکردند و پول ها به حساب سه فرد حقیقی (قهرمانی-نیک اندیش و گلبادی) واریز شده است.

سوم) در مدت ۱۷ سال اخیر هیچ بیلان مالی و کاری به اعضا ارائه نشده است.

چهارم) با این پول سه مورد زمین خریداری و فروخته شد اما فقط نیمی از اعضا صاحب زمین شدند و الباقی سرشان بی کلاه ماند.

پنجم) سند زمین ها به نام سه نماینده بود در حالی که هیچ قرارداد قانونی فی ما بین این نماینده ها با سایر اعضا منعقد نشده بود.

سید هادی کسایی زاده نوشت: با توجه به اینکه ماهیت این تعاونی غیرقانونی بوده و جایی ثبت نشده است و نمایندگان هم الزامی به ارائه گزارش عملکرد و تشکیل مجمع عمومی ندارند احتمال بروز فساد یا تخلف بسیار زیاد است. هرچند این گروه دوستانه و تعاملی شکل گرفته اما بخشی از آنها از وضع موجود ناراضی هستند و پس از ۱۷ سال بلاتکلیف مانده اند.

خبرنگار ضدفساد گفت: اگر بر اساس قیمت سکه بهارآزادی محاسبه کنیم در سال ۱۳۸۳ قیمت سکه ۱۰۰ هزارتومان بوده و اعضا در آن زمان حدود ۲۷٫۵ سکه بهارآزادی هزینه کرده اند که به نرخ امروز حدود ۳۰۰ میلیون تومان می شود.

کسایی زاده گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم لازم است که دادگاه کهریزک و بخشداری کهریزک به سرعت به این پرونده ورود داشته باشند که قطعا با بررسی مواردی خاصی به دست خواهد آمد.

 

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false