اظهارات خنده دار معاون وزیرکشور| «نجار» باز هم توجیه کرد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
اظهارات خنده دار معاون وزیرکشور| «نجار» باز هم توجیه کرد!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر اسماعیل نجار از اقوام نزدیک حسن روحانی که از دوره محمود احمدی نژاد ریاست بر این سازمان را برعهده داشت با گذشت سالها از مدیریتش هیچ موفقیتی در مدیریت بحران نداشته و همچنان بحران در کشور حادثه ساز است. او در کارنامه درخشانش حرفهایی زده که در تاریخ مدیریت بحران کشور ثبت شده است. مثلا در سیل ایلام گفته بود الحمدلله سیل آمد زمین ها آبیاری شد و مردم خوشحال هستند … که سوژه رسانه ها شد. یا در یک زلزله در دولت احمدی نژاد گفته بود دیواری که عکس احمدی نژاد بر روی آن نصب بود نریخته بود … (یعنی قورباغه وسط برکه آب پز می شه)

اسماعیل نجار در گفتگویی جدید گفته است در سوله‌های مدیریت بحران شهر تهران امکانات بسیار زیادی برای امداد و نجات تعبیه شده است، اما از آنجایی که این سوله‌ها چند منظوره هستند ممکن است در زمان‌های دیگر که حادثه‌ای رخ نداده در اختیار هئیت برای عزاداری، ورزشگاه‌ها قرار بگیرد و یا محلی برای فیلم برداری باشد البته باید به این نکته توجه داشت که نوع فعالیت‌ها به هیچ عنوان مانع از حضور سازمان مدیریت بحران در زمان‌های بحرانی و سوانح احتمالی نخواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران کشور به محض حادثه اجازه ورود و خروج به سوله‌های مدیریت بحران را داریم اضافه کرد:به محض وقوع حادثه ستاد مدیریت بحران هم کلید داریم و هم اگر لازم باشد قفل‌هایی که این سوله‌ها دارد را می‌شکند و کاری هم نداریم که آنجا چه امکانات و ابزاری وجود دارد، ما ورود پیدا می‌کنیم و برنامه‌های خود را اجرا می‌کنیم.

نجار افزود:سوله‌های مدیریت بحران برای استقرار مردم در زمان حادثه نیست، شما ۱۰۰ سوله‌ای که در تهران وجود دارد را نگاه کنید، هرکدام ۱۲۵۰ متر مربع فضا دارد که البته این فضا برای سوله‌های استان‌های مختلف متفاوت است. چند نفر از جمعیت تهران را این سوله‌ها می‌تواند درخود جای بدهد. این سوله‌ها مرکز مدیریت محله‌ای است و عوامل سازمان مدیریت بحران در زمان حادثه باید آنجا مستقر شوند تا از امکاناتی که برای امداد و نجات فردی برای کمک به مردم استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:حالا این سوله‌ها باید در زمان‌های دیگر استفاده شود واجازه ندهیم همان طور بماند تا در روز مبادا و روزی که حادثه‌ای رخ بدهد، اما باید به این نکته مهم اشاره کنم که هیچ فردی نمی‌تواند در زمان استفاده از این سوله‌ها ماهیت آن‌ها را تغییر دهد.

نجار ادامه داد:در این سوله‌ها امکانات و تجهیزات انفرادی مثل بیل کلنگ، قیچی، دیلم، پتک، موتور برق و یک سری وسایل امدادی وجود دارد که اگر خدایی ناکرده حادثه رخ بدهد بلافاصله از آن‌ها برای نجات جان شهروندان گرفتار استفاده شود.

وی اضافه کرد:همچنین به یک سری از افراد آموزش‌های لازم را داده ایم و آن‌ها به عنوان نیرو‌های دوام محله آمادگی لازم را دارند تا در زمان بروز حادثه و با استفاده از تجهیزاتی که در سوله‌های مدیریت بحران وجوددارد کمک کنند. حتی از تجهیزات وامکانات سوله یک محله می‌توان در زمانی که در محله دیگر نیز حادثه‌ای رخ داده است استفاده شود.

نجار با بیان اینکه سوله‌های مدیریت بحران در شهر تهران برای شهرداری است افزود:در زمانی که حادثه‌ای رخ نداده این سوله‌ها با عنوان کاربری دیگری مثل هیئت ها، ورزشگاه و … اجاره داده می‌شود و همه این هزینه‌ها به شهرداری آن هم به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی که درآمد دارد می‌رسد و این سازمان نیز هزینه‌ها را بر اساس قوانین خرج می‌کند.

وی افزود:جایگاه سازمان مدیریت بحران یک سازمانی سیاست گذاری، هماهنگ کننده حمایت کننده و نظارت کننده در مراحل مختلف مدیریت بحران است. تمام دستگاه‌های اجرایی کشور که در زمان عادی مأموریت دارند در بحران نیز مأموریت و مسئولئیت دارند، به طور مثال تامین آب با وزارت نیروست و اگر حادثه‌ای مثل زلزله کرمانشاه رخ بدهد و آب گل شود وزارت نیرو آب را با تانکر، گالن و بطری و تصفیه خانه‌های سیار و هرچه که لازم باشد تأمین می‌کند و یا اگر برق قطع شود همانطور که در حادثه زلزله کرمانشاه رخ داد وزارت نیرو ۱۲۰ اکیپ برای ترمیم برای ترمیم خطوط برق آسیب ارسال کرد، اما در این میان هماهنگی لازم برای انجام این کار‌ها را سازمان مدیریت بحران انجام می‌دهد.

نجار گفت:در زمان بروز حادثه سازمان ستاد مدیریت بحران کشور نیاز‌ها را برآورد کرده و در اختیار دستگاه‌های متولی قرار می‌دهد. حتی اگر لازم بود از نیرو‌های مسلح نیز کمک می‌گیریم همانطور که در زلزبله کرمانشاه رتش در شهر و سپاه در روستا‌ها فعالیت داشتند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در مرحله اول خسارت جانی و مرجله دوم کمک و امدادرسانی سرلوحه کار همه دستگاه‌های متولی است افزود: چند روز قبل نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد که به ایران سفر کرده وقتی اقدامات انجام شده در زلزله کرمنانشاه را برای او تشریح کردند کفت در سطح امدادرسانی شما در جهان رکورد زده اید، هرچند کار‌های بسیار بزرگ انجام شده است، اما ما راضی نیستیم و می‌گویم حق مردم بیسشتر از این هاست و ما بیش از این‌ها باید برای حل مشکلات مردم کار انجام بدهیم.

وی در ادامه درخصوص طولانی شدن ساخت و ساز در مناطق زلزله نیز گفت:در بحث بازسازی با اعضای کمیسیون عمران جلسات زیادی داشتیم، درحال حاضر در منطقه سرپل ذهاب همه محل‌های تخریب شده اسکلت آهنی برپا شده است. اما در این میان باید به این نکته توجه داشته باشیم که در در سرپل خانه‌ها قبل از زلزله ۲/۱ دهم طبقه بود، اما الان ۹/۳ دهم طبقه شده است این یعنی، فرصتی پیدا شده تا مردم به خانه‌های خود طبقه اضافه کنند. بلاخره ساخت یکم طبقه یک زمان لازم دارد و ساخت چهار طبقه بدون شک زمان بیشتری صرف می‌کند.

بالاخره نفهمیدیم که سوله های بحران شهرداری تهران باید خالی باشد یا نه … چه کسی گفته می توانید سوله ای که اجاره داده شده را قفلش را بشکنید؟ اصلا مدیریت بحران شهر تهران به کشور چه ارتباطی دارد و الی آخر …

این بنده خدا هر چند وقت یک بار یک مصاحبه می کند خودی نشان دهد…

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false