اطلس محیط زیست منطقه ۶ تهران تدوین شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
اطلس محیط زیست منطقه ۶ تهران تدوین شد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر اطلس محیط‌زیست منطقه در قالب یک کتاب علمی‌ ـ تحقیقاتی و با هدف افزایش آگاهی‌های محیط‌زیستی تدوین شده است و شناسایی منابع آلاینده زیست‌محیطی، ایجاد بانک اطلاعاتی مناسب برای بهبود فرایند حفظ و کنترل محیط‌زیست منطقه، سرعت‌بخشیدن و کارآمد کردن سیستم‌های نظارتی زیست‌محیطی، شناساندن مسائل محیط‌زیستی به مدیران و دست‌اندرکاران تصمیم‌گیرنده شهری و ارائه راهکارهای مدیریت کاهش پیامدهای محیط‌زیستی، نکات مهمی هستند که در این اطلس به آنها توجه شده است.

بر اساس این گزارش قلب پایتخت به دلیل وجود برخی از پارامترهای موجود در آب‌های سطحی مانند مواد جامد معلق و وضعیت آب نامناسب است که منشأ آن به شکل عمده فاضلاب شهری است و یکی از راهکارهای اجرایی برای کاهش آلودگی آب، جانمایی درست و نصب پکیج‌های تصفیه آب در مسیل‌ها و کانال‌های شهری است.

اندازه‌گیری‌ها در نقاط مختلف منطقه نشان می‌دهد که غلظت ذرات معلق حدود 5/2 میکرون است که این میزان در میدان هفتم‌تیر و میدان فاطمی بیشتر از سایر نقاط دیگر است و این نقاط آلوده‌تر هستند.

به گفته معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه شش رفع آلودگی هوا نیاز به سیاست کلی در حوزه افزایش کیفیت سوخت مصرفی خودروها و همچنین افزایش کیفیت خودروها دارد. برای همین لازم است آلاینده‌های زیست ‌محیطی اعم از آلاینده‌های آب، هوا و خاک به‌شکل مستمر و پیوسته، مورد پایش و تجزیه و تحلیل قرار گیرند و در چارچوب برنامه‌های ملی، پایش و کنترل شوند تا مدیریت مطلوب و تصمیم‌گیری‌های اصولی داشت.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false