اصول طراحی تراکت تبلیغاتی در فتوشاپ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
اصول طراحی تراکت تبلیغاتی در فتوشاپ

اغلب صاحبان کسب و کار برای داشتن موثرترین شیوه‌های تبلیغاتی، به سراغ چاپ تراکت می‌روند. از آنجایی که شما می‌توانید تبلیغات خود را در قالب تراکت با حجم انبوهی سفارش دهید، چاپ تراکت به عنوان ایده‌آل ترین روش‌های بازاریابی شناخته شده است. منتهای مراتب طراحی تراکت مستلزم رعایت یک سری اصول استاندارد است که در جذابیت و چشمگیر بودن آن تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد. بدین ترتیب با در نظر داشتن نکات کلیدی طراحی قادر خواهید بود مخاطبان را به راحتی به پیام تبلیغاتی خود جذب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره جزئیات اصول طراحی تراکت تبلیغاتی بدانید.

در طراحی تراکت تبلیغاتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

پارامترهای بسیار زیادی برای طراحی تراکت تبلیغاتی وجود دارد که هر یک ویژگی‌های مختص به خود را شامل می‌شود. شما می‌توانید با توجه به شرایط، امکانات، خلاقیت و مهارت خود از اصول طراحی تراکت تبلیغاتی بهره‌مند شوید. در این بخش به برخی از اصلی‌ترین عوامل کلیدی و مؤثر در جذابیت طراحی تراکت تبلیغاتی اشاره می‌کنیم.

۱. شکل ظاهری تراکت

شکل ظاهری تراکت اولین برخورد مخاطب با آگهی تبلیغاتی است. به همین جهت اگر چنانچه بتوانید تمامی عناصر گرافیکی را طوری به کار ببرید که هارمونی خوشایندی را از نظر بصری ایجاد کنند، تا حد بسیار زیادی در نوع طراحی موفق بوده‌اید. اگر دقت کرده باشید زمانی که تراکت به دست مخاطب داده می‌شود، واکنش‌های متفاوتی را مشاهده می کنید. برخی از افراد تنها به یک نگاه اجمالی اکتفا کرده و آن را به راحتی کنار می‌گذارد اما برخی از افراد با دقت تمام جزئیات آن را مطالعه می‌کنند. طراحی و محتوای تراکت تبلیغاتی شما بایستی به گونه‌ای باشد که تمامی افراد را تحت تأثیر بگذارد و برای عموم مخاطبان جذاب باشد. در نتیجه حتماً به کلیت طراحی تراکت تبلیغاتی خود اهمیت دهید و به راحتی از کنار آن عبور نکنید.

۲. تیتر جذاب و بی‌نظیر

از جمله موارد قابل توجه برای تمامی تراکت‌های تبلیغاتی، تیتر جذاب و تاثیرگذار است. در واقع تیتر آگهی بایستی به گونه‌ای انتخاب شود که بیانگر کلیت خدمات شما باشد. این بدین معناست که مخاطب با یک نگاه به تراکت تبلیغاتی، بایستی به هویت کاری شما اعم از رستوران، کافی شاپ، فروشگاه، آرایشگاه، کلینیک زیبایی و سایر خدمات پی ببرد. به‌خصوص عنوان‌های مرتبط با آرایشگاه‌ها و کلینیک‌های زیبایی معمولاً شبیه به یکدیگر انتخاب می‌شوند. در این هنگام زمانی که مخاطب به تراکت نگاه می‌کند، برداشت اشتباهی از نوع خدمات خواهد داشت. با خواندن خطوط آخر محتوا تازه متوجه می‌شود که محتوای تراکت تبلیغاتی مرتبط به چه نوع خدماتی است. در نتیجه تیتر آگهی که بیانگر هویت اصلی کار شما باشد بسیار حائز اهمیت است. جذابیت تیتر در قالب کلماتی مانند شگفت انگیز، خارق العاده، استثنایی، باور‌نکردنی و واژه‌های این چنینی معنا پیدا می‌کند. در نتیجه برای انتخاب تیتر آگهی خود تا حد امکان از این واژه‌ها استفاده کنید.

تنالیته‌های رنگی مناسب

همیشه رنگ‌های درخشان و خوشرنگ به رنگ‌های خنثی و خاکستری برتری دارد. نمی‌توان منکر این موضوع شد که اغلب افراد از رنگ‌های گرم و مطبوع استقبال می کنند. حتی استفاده از رنگ‌های گرم و درخشنده در انتقال انرژی مثبت به افراد تأثیر بسزایی دارد. به همین جهت اغلب روانشناسان بر تنوع رنگی در زندگی تاکید فراوان می کنند. بنابراین حتماً از رنگ‌های همخوان و مکمل که با نوع کسب و کارتان همخوانی دارند، در طراحی تراکت تبلیغاتی خود استفاده کنید و شاهد نتایج فوق‌العاده آن باشید.

تصاویر برجسته و با کیفیت

استفاده از عنصر تصویر تا حد بسیار زیادی به برداشت مخاطب از نوع آگهی تبلیغاتی شما کمک می‌کند. اگر صاحب رستوران، فروشگاه، موسسه، آموزشگاه یا حتی یک کارگاه نجاری هستید، حتماً تصاویری از محیط کاری خود روی تراکت تبلیغاتی درج کنید. تصاویری که گویای محیط کاری شما باشد تا حد بسیار زیادی اعتماد مخاطب را به شما جلب می‌کند.

برخورداری از فونت درشت و خوانا

عموم افراد از خواندن محتواهای ریز با فونت ناخوانا و طراحی‌های پیچیده فراری هستند. به‌خصوص کسانی که برای مطالعه هر چیزی مجبورند که عینک بزنند. پس استفاده از فونت‌های ریز یا پیچیده را برای همیشه از ذهن خود خط بزنید. اگر می‌خواهید تراکت تبلیغاتی شما در همان نگاه اول مؤثر عمل کند، تا حد امکان از فونت‌های درشت و خوانا استفاده کنید.

تعیین مخاطبان خاص

برای چه نوع مخاطبی تراکت تبلیغاتی چاپ می‌کنید؟ مخاطبان هدفمند شما چه کسانی هستند؟ تعیین مخاطب به توزیع تراکت چاپی در اماکن خاص کمک می‌کند. به فرض مثال اگر تدریس موسیقی می‌کنید و  مخاطب شما علاقمندان رشته موسیقی هستند، پیشنهاد می‌شود که تراکت تبلیغاتی خود را در مؤسسات موسیقی، گالری‌های ساز فروشی یا در معابری که به دانشگاه‌های موسیقی ختم می‌شود، پخش کنید. بدین ترتیب راحت‌تر مخاطبان هدفمند خود را پیدا خواهید کرد. به مراتب اگر همین تراکت در داروخانه توزیع شود، یافتن مخاطب هدفمند تا حد بسیار زیادی دور از دسترس می‌شود.

محتوای کوتاه اما پر نفوذ

محتوای تراکت تبلیغاتی هر چقدر کوتاه‌تر باشد، موثرتر است. به همین جهت تا می‌توانید حق مطلب را در عبارت‌های کوتاه، مختصر و مفید بیان کنید. فراموش نکنید که درج راه‌های ارتباطی مانند شبکه‌های اجتماعی، شماره تماس و آدرس از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر چنانچه دارنده وب سایت، پیج اینستاگرام، ایمیل آدرس و مواردی از این قبیل هستید حتماً از آن در آگهی خود استفاده کنید. چرا که به پر بار بودن محتوای تبلیغاتی شما کمک می‌کند.

استفاده از تخفیف‌های درصدی

هیچ عاملی به اندازه تخفیف های درصدی در تراکت‌های تبلیغاتی جلب توجه نمی کند. فونت درشت همراه با اعداد و درصد های درشت بسیار جذاب و وسوسه انگیز است. چرا که تمامی افراد از تخفیفات مؤثر حتی در حد و اندازه کم استقبال  می‌کنند. بنابراین از ویژگی تخفیف‌های درصدی در آگهی تبلیغاتی خود بهره‌مند شوید. به فرض مثال در آگهی درج کنید که مخاطبان با همراه داشتن این تراکت از تخفیف چند درصدی برخوردار خواهند شد. بدین ترتیب با افزایش مشتریان احتمالی روبرو خواهید شد.

کلام پایانی

تمامی پارامترهای کلیدی گفته شده تاثیر بسیار زیادی در طراحی گرافیکی تراکت‌های تبلیغاتی خواهند داشت. اگر چنانچه در خصوص طراحی تراکت تبلیغاتی با شک و تردید روبرو هستید، می‌توانید راهنمایی‌های لازم را از کارشناسان این حوزه دریافت نمایید. مجموعه معتبر تیم گرافیک به عنوان پیشگام‌ترین فعالان حوزه چاپ تراکت، آماده ارائه هرگونه راهنمایی‌های جامع و کامل به شما مشتریان عزیز است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعرفه قیمت‌ها می‌توانید به بخش خدماتی سایت تیم گرافیک مراجعه نمایید.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
  1. جعبه پیتزا

    ممنونم موضوع عالی را انتخاب کرده و به سادگی توضیح دادید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false