اصول سئو چیست و مهمترین اساس اولیه در بهیه سازی سایت چیست؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
اصول سئو چیست و مهمترین اساس اولیه در بهیه سازی سایت چیست؟

در این مقاله نگاهی به اصول بهینه سازی وب سایت می اندازیم.حتی اگر مهارت های لازم در این زمینه  را نداشته باشید, آگاهی از سئو و روش های پیاده سازی آن امری ضروری است. اگربخواهیم تعریف ساده از سئو داشته باشیم باید گفت به روش هایی که موجب دیده شدن کسب و کار ما در حوزه آنلاین و اینترنت می شوند را سئو می گویند. این تکنیک هایی که موجب افزایش مشتری در بیزینس شما می شود دارای تنوع زیادی است. برخی از این تکنیک ها در داخل وب سایت ما انجام می شود که به آن سئو داخلی می گویند و برخی دیگر توسط لینک سازی خارجی انجام شده که به سئو خارجی معروف می باشد.

چرا وب سایت ما به سئو نیازمند می باشد؟

برای انتقال کاربران به صفحات سایت که منجر به دیده شدن توسط کاربران شود به سئو نیازمند هستیم. وب سایت ما باید معماری قوی و ساختار مناسبی داشته باشد. سئو موجب ایندکس شدن وب سایت ما توسط موتورهای جستجو خواهد شد. تمامی این ویژگی ها موجب ترغیب مجدد کاربران برای ورود به سایت شما می شود. با نگاه کوتاه به سهم موتورهای جستجو, متوجه میزان رقابت در حوزه سئو خواهید شد که این موضوع نشان دهنده اهمیت بهینه سازی وب سایت می باشد. طبق آمار شرکت هاوکینگ سوئد که در سال ۲۰۱۴ انجام شد; میزان ورودی های کاربران از گوگل تنها ۱۴ درصد را نشان می داد ولی با بروزرسانی تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۹ این رقم به صورت فزاینده ای افزایش یافته و این نشان دهنده اهمیت سئو می باشد. بنابراین رتبه گرفتن توسط موتور های جستجو بسیار حائز اهمیت بوده و موفقیت در کسب و کارها و فروش بیشتر را تضمین کننده است. اما چگونه می توان به این امر مهم دست یافت؟ ما در این مورد مطالبی را برای علاقمندان آماده کرده ایم. این مفاهیم به دو دسته تقسیم بندی می شوند: ۱- مواردی که موتورهای جستجو از آن استقبال می کنند ۲-چیزهایی که به صورت بالعکس موضوع قبل عمل می کند و گوگل علاقه ای به آن  مطالب ندارد.

بدون سئو سایت,شما به درامد بالا نخواهید رسید و اصلا هیچ شخصی متوجه حضورتان در بستر وب نمی شود که بخواهد از خدماتتان استفاده کند.

موتورهای جستجو مانند گوگل به چه مطالبی واکنش مثبت نشان می دهند؟

۱-کانسپت مورد هدف کاربر برای محتوای جستجو شده

همواره موتورهای جستجو مانند گوگل در تلاشند تا بهترین محتوا را به کاربران خود نمایش دهند. نحوه ارائه نتایج جستجو گوگل به به الگوریتم های آن وابسته می باشد که هیچ گاه توسط این شرکت فاش نخواهد شد. براین اساس وجود بعضی از فاکتورها بر روی نتایج جستجو تاثیرگذار می باشند.

۲-کیفیت تولید محتوا

اجازه دهید که سوالی را از شما مخاطبان پرسیده شود; آیا به تولید محتوای با کیفیت و مدیای با ارزش در وب سایتتان پرداخته اید؟ و آیا مخاطبان هدف شما کاربران واقعی هستند یا محتوای شما صرفا برای جلب توجه گوگل ساخته شده؟ اگر شما به طور مستمر به تولید محتوا پرداخته باشید متوجه خواهید شد که موتورهای جستجو احترام زیادی برای وب سایت هایی که محتوای یونیک تولید می کنند قائل می باشد. یکی از الگوریتم های گوگل به نام پاندا وظیفه شناسایی محتوای بی کیفیت و کپی را دارد که در این زمینه اکثر وب سایت ها این اصل را رعایت نکرده و اقدام به بی اعتمادی گوگل نسبت به سایت خود می کنند.

  ۳- تجربه کاربری یا UX  UI

ایجاد تجربه کاربری و فراهم کردن فضای طراحی شده برای کاربران مزایای فوق العاده ای را به همراه دارد. در این راستا وب سایت شما نیز احتیاج به معماری خوب و کاربردی دارد. منظور اصلی این است که هر اقدامی در سایت خود انجام دهید تا کاربران در وب سایت شما مدت زمان بیشتری بمانند.

۴-سرعت وب سایت از نظر موتورهای جستجو

یکی از مواردی که باعث وجه تمایز بین شما و رقبایتان می شود, سرعت بالا آمدنن وب سایتتان می باشد. گوگل با توسعه دادن الگوریتم های  خود در حال ارزیابی سرعت وب سایت ها است. این ویژگی مهم که موتورهای جستجو به آن اهمیت زیادی می دهند, بر روی رتبه دهی وب سایتتان بسیار تاثیر گذار می باشد.

۵-نمایش در حالت موبایل و ریسپانسیو بودن وب سایت

اگر وب سایت شما در حالت های موبایل به صورت کامل و بدون نقض نمایش داده شود, در اصطلاح علم کامپیوتر به آن ریسپانسیو گویند. یکی از الگوریتم هایی که گوگل به آن توجه زیادی می کند مربوط به نمایش وب سایت در حالت موبایل است و نسبت به این موضوع علاقه بسیار زیادی نشان می دهد.

۵-تاثیر لینک سازی داخلی

یکی از تکنیک های طراحان سایت و سئو کارها برای کسب رتبه از گوگل, ایجاد لینک داخلی است که در هنگام انتشار محتوا از آن استفاده می کنند. لینک سازی موجب انتقال کاربران از یک نقطه سایت به نقاط دیگر وب سایت می باشد که دارای مزایای زیادی برای رتبه سایت شما دارد.

تمامی موارد گفته شده جزء اصول اساسی و تکنیک های سئو می باشد که دانستن آن ها برای وب سایتتان مفید بوده و باعث رتبه گیری از سوی گوگل می شوید. اگر قصد طراحی و سئو کردن وب سایتتان را دارید با گروه وبری در ارتباط باشید.

شرکت طراحی سایت وبری آماده همکاری با شما بازاریابان عزیز می باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false