احضار چهار وزیر در پرونده زنجانی/قوه قضائیه آماده محاکمه سران فتنه است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضائیه بعداز ظهر امروز در مراسم ۱۶ آذر در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: در بعضی مقاطع تاریخی اتفاقاتی رخ می دهد که زنده نگه داشتن آن مقطع مهم به شمار می رود که یکی از انها ۱۶ آذر است.

وی با اشاره به نهضت دانشجویی و گرامیداشت آن افزود: بسیاری از دانشجویان ما قبل و بعد از انقلاب به شهادت رسیدند. اما چرا ۱۶ آذر را زنده نگه می داریم به این دلیل است که این روز مبارزه با نفوذ و سلطه بیگانه و هرنوع ظلم داخلی و خارجی بود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: این امور منحصر به یک مقطع تاریخی نیست. ضرورت مبارزه با ظلم در همه مقاطع تاریخی وجود داشته و باید باشد. مبارزه با ظلم باید در همه جریان زندگی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه عدالتخواهی چیزی نیست که در مقطعی مفید و در مقطعی غیر مفید باشد خاطرنشان کرد: ۱۶ آذر را به خاطر اتفاقاتی که در مثل چنین روزی رخ داد گرامی می داریم. امروز دانشجوی دانش خستگی ناپذیر است که می تواند بسیاری از کجی ها را راست کند. امروز دانشجوی بسیجی و وظیفه شناس است که می تواند بسیاری از مفاسد را جلوگیری کرده و در برابر هرنوع بی عدالتی به سر همه ما برای تحقق عدالت فریاد بزند.

معاون قوه قضائیه تصریح کرد: دوست دارم تمام وقتم را در اختیار شما قرار دهم و به صحبت های شما گوش کنم. دوست دارم سوالات بی پرده و چالشی با رعایت اخلاق صورت بگیرد من هم تا جای توان بدون پرده پوشی پاسخ دهم. من هیچ یک از این جمع ها را نامحرم نمی دانم. آنچه را که می دانم شفاف در پاسخ به شما خواهم گفت.

محسنی اژه ای گفت: امروز دشمن ما روی دو چیز فوق العاده سرمایه گذاری می کند. اول روی نفوذ در جهت تاثیرگذاری در تصمیم سازی های مدیران و دوم در مورد تخریب روحیه انقلابی همه مردم به خصوص جوانان. به شدت بر اینکه امروز وقت انقلابی گری گذشته سرمایه گذاری می کنند.

وی گفت: امروز به دنبال آن هستند که جوانان ما را نسبت به ایستادگی، مقاومت و جهاد که دشمن را زمین گیر کرده دچار خدشه کنند و آرام آرام جوانان را به سمت کسل شدن سوق دهند که البته در داخل هم همراهی داشته است.

محسنی اژه ای عنوان کرد: همه تلاش طاغوت این بوده که زشتی و خباثت شیطان را در نظر ما کمرنگ کند. تلاش کرده جنایت های این شیطان بزرگ را به فراموشی سپرده و حساسیت ما را نسبت به آن کمرنگ کند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به هجمه های اخیر علیه قوه قضائیه، گفت: مقدسین در داخل و خارج احساسشان این است که قوه قضائیه قدرت برخورد با آنها را پیدا کرده است و هر فرد مجرمی را به پای میز محاکمه بکشاند.

اژه ای با اشاره به سخن برخی از افراد مبنی بر اینکه چرا دستگاه قضا با آفتابه دزدها برخورد می کند، گفت: از بالاترین مقام تا برخی از دانه درشت ها در زندان هستند و بدون هیچ گونه دغدغه ای با آنها برخورد شده است. برادر رئیس قوه قضاییه مورد سوال بود و ایشان به رئیس دادگستری گفتند که هیچ ملاحظه ای در مورد برادر من نکنید و هرچه لازم است را انجام دهید.

وی افزود: ایشان در مورد برادر دیگرشان که سوالاتی مطرح بود به من گفتند آنچه که مرتضوی یا احمدی نژاد گفته است، را بررسی کنید.

اژه ای تصریح کرد: یکی از افراد پرقدرت از لحاظ مالی و سیاسی، آقای هاشمی رفسنجانی است و برخی می گفتند ما اصلا باور نمی کنیم از خانواده ایشان کسی در زندان باشد اما این در حالی است که وقتی دختر ایشان در زمانی به زندان رفتند همزمان پسرشان در بازپرسی بود. همزمان با این موضوعات دختر دیگر ایشان به دادسرا در حال رفت و آمد بود.

وی افزود : وقتی آقای رحیمی معاون اول دولت دهم بود بیش از ده جلسه در همان زمان به مرحله بازپرسی رفت. برخی از این جلسات سه چهار ساعت طول می کشید.

اژه ای افزود: آقای احمدی نژاد با تحت تعقیب قرار گرفتن معاون اجراییش به شدت مخالف بود که قوه قصائیه علیرغم این مخالفت ها به موضوع ورود کرد.

معاون اول دستگاه قضا با اشاره به دیدار چندین سال پیشش با رئیس دولت اصلاحات گفت: من اختلاس یکی از مقامات دولتی را تایید کرده بودم که آقای خاتمی به من گفت مگر این مقدار اختلاس است. ایشان علاوه بر تمسخر قانون، از حکم اختلاس تعجب کردند.

محکومیت یکی از معاونین روحانی

وی با اشاره به مطلب اخیر یکی از مقامات دولت که معاون روحانی هم هست،  گفت: ایشان در سفر به روستایی سخنان خلاف قانون زدند که اخیرا حکم ایشان در دادگاه بدوی تایید شده است.
 
احضار چهار وزیر در پرونده زنجانی

محسنی اژه ای تصریح کرد : افراد زیادی در پرونده بانک صادرات فشارهای زیادی آوردند. در پرونده زنجانی نیز چهار وزیر و رییس سابق بانک مرکزی بدون هیچ اغماضی مورد تحقیق قرار گرفتند.

وی در خصوص حساب های مالی قوه قصائیه گفت: در سال ۷۳دستور داده شد که از این پول به حسابی واریز شود و از سود آن در موارد خاص استفاده شود که مقام معظم رهبری دستور دادند که برداشت پول بارعایت قانون و ظوابط باشد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در آن زمان آقای نمازی وزیر اقتصاد بودند که دستور دادند که برداشت پول از این حساب باید به شورای پول و اعتبار برود اما آقای سیف معتقد بودند که نیاز نیست به شورای پول و اعتبار برود.

محسنی اژه ای با بیان اینکه این حساب ها به  نام قوه قصائیه از زمان آیت الله یزدی بود و از سود این پول استفاده می شد، گفت: در همه این سالها رهبری و مسئولان موضوع را می دانستند. شش مورد در زمان آیت الله شاهرودی و آملی بوده است. یک مورد از این حساب ها به نام شخص نیست و به نام قوه قصاییه است. تنها یک مورد به نام دادگستری است.

اژه ای تصریح کرد: وزیر اقتصاد فعلی رسما به بانک مرکزی نامه نوشتند و هیچ ابهامی در این رابطه وجود ندارد. سود این سپرده ها که صرف شده است یک حسابرسی دقیق دارد و مورد مصرفش شفاف است و می توانیم برگ برگ این حساب ها را در رسانه ملی نشان دهیم.

ارجاع پرونده کرسنت به معاون اول قوه قضائیه

وی در خصوص پرونده کرسنت توضیح داد: یک سری از پرونده ها نیاز به کار کارشناسی دارد و یکی از گرفتاری های جدی قوه قضائیه، کارشناسان رسمی دادگستری هستند و متاسفانه اختلاف نظر در رابطه با کار کارشناسی زیاد است.

اژه ای افزود: به عنوان مثال در مورد پرونده بابک زنجانی بارها و بارها کارشناسی صورت گرفت که اختلافات زیادی داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پرونده کرسنت به معاون اول قوه قضائیه ارجاع شده است، با این حال قبول دارم که رسیدگی به برخی از پرونده ها طولانی شده است.

قوه قضائیه آماده محاکمه سران فتنه است

اژه ای در پاسخ به سوالی درخصوص حصر سران فتنه گفت: طبق قانون اساسی شورای امنیت ملی چنانچه تشخیص دهد موضوعی مرتبط است و مصوبه نیز مراحل قانونی خود را طی کند در آن مصوبه لازم‌الاجرا می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به فتنه ۸۸ گفت: در زمان فتنه ۸۸ و مفاسد به بار آمده آن شورای امنیت ملی تشکیل شد و تصویب کرد که فعلاً سران فتنه در حصر باشند و محاکمه نشوند.

وی افزود: آنچه قابل توجه است این است که این مصوبه همچنان به قوت خود باقی است و قوه قضاییه معتقد است حتی در صورت تغییر مصوبه از جانب شورا به محاکمه سران فتنه بپردازد زیرا معتقدیم سران فتنه ۸۸ مرتکب جرم بزرگی شده‌اند که این مصوبه در حال حاضر لازم‌الاجرا است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: زمانی گفته می‌شد که مصوبه شورای عالی وجود ندارد و زمانی که ما برای اثبات آن بندها و تبصره‌های آن را بیان کردیم متهم به افشاگری شدیم.

دلیل احضار محمود صادقی شکایت دانشجویان بوده است

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که آیا محمود صادقی مصونیت قضایی دارد یا خیر گفت: آقای صادقی مطالبی را تحت عنوان سوال مطرح کردند. اولا برداشت ما این است که سوال کاملا یک نوع نسبت دادن خلاف به رئیس قوه قضائیه است.

اژه ای افزود: علاوه بر این، یک تعداد از دانشجویان بورسیه از آقای صادقی در زمانی که هنوز نماینده نبود، شکایت کردند. آیا ایشان می تواند در خصوص شکایتی که در زمان نماینده نبودن وی انجام شده به اصل ۸۶ قانون اساسی یا ماده ۹ قانون نظارت بر رفتار نمایندگان استناد کند؟

وی اضافه کرد: اتفاقا چند ماه قبل دادستان تهران به هیئت رییسه این شکایت را اعلام کرد و خواست که به آقای صادقی بگویند برای توضیح به دادسرا بیاید که هنوز همان هیئت جواب نداده است. در همین مورد اخیر که احضاریه رفته بود یک مقدار معطل کردند و وقتی دادستان تهران یقین حاصل کرد که آقای صادقی از ابلاغ دادسرا اطلاع دارد، حکم جلب صادر کرد.

اژه ای درباره اصل ۸۶ قانون اساسی هم گفت: کسانی که در مجلس هستند در رای دادن و اظهار نظر کردن در راستای وظایف نمایندگی آزاد هستند. اگر یک نماینده در خیابان به کسی توهین کند، شامل این اصل می شود؟
در سال ۸۱ نیز شورای نگهبان تفسیر کرده که منظور از اصل ۸۶، آزادی بیان در رای و نظارت است.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: بدیهی است شکایت هایی که علیه آقای صادقی وجود دارد، در چارچوب قانون رسیدگی می شود.

مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false