اجرایی شدن نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان در ۶ استان - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر؛ مهرزاد حمیدی در آئین افتتاحیه سند ائتلاف ملی نماد که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: هدف کلی این سند، تامین و ارتقای مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان مدارس با رویکرد توانمندسازی مدرسه محور است.

وی افزود: استقلال نظام جامع مراقبت اجتماعی برای دانش آموزان به صورت مدرسه محور، خانواده محور و محله محور از طریق مشارکت بین بخشی مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی، گسترش آموزش های رشد مدار در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و بزهکاری، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب پذیر و آسیب دیده از طریق چک لیست های علمی، طرح توسعه مداخلات موثر حمایتی و توانمندسازی برای دانش آموزان، استقرار نظام ارجاع مناسب ارائه خدمات و حمایت ها به دانش آموزان، ظرفیت سازی برای افزایش عوامل محافظت کننده و کاهش عوامل مخاطره آمیز به دانش آموزان در مدرسه، خانواده و محله، هم افزایی منابع و برنامه های دستگاه ها و نهادها و بسیج، ظرفیت مشارکت مردمی و خیریه برای نظام مراقبت های اجتماعی از اهداف اختصاصی ما است که اجرای آن تا پایان برنامه ششم توسعه تاکید شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نهادها و سازمانهای مختلف در سند ائتلاف، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نیروی انتظامی، قوه قضائیه، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، وزارت کار و وزارت آموزش و پرورش هستند.

وی با بیان اینکه ستاد نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان را تشکیل داده ایم، گفت: این سند به صورت پایلوت در ۶ استان، ۱۲ شهر و ۷۲ مدرسه اجرا می شود.

شناسایی و غربالگری در مدارس از طریق شواهد میدانی، آموزش های رشدمدار، مداخلات وضعی و روانی، اجتماعی در نظام مراقبت دیده شده است.

منبع: مهر

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false