ابربدهکار بانکی تابلو «عظیم خودرو» را پایین کشید؛ می خواهند «هن تنگ» را متوقف کنند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
ابربدهکار بانکی تابلو «عظیم خودرو» را پایین کشید؛ می خواهند «هن تنگ» را متوقف کنند!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، آبان ماه ۱۴۰۰ خبر اعتراض کارگران کارخانه‌ «عظیم خودرو» واقع در شهرستان «اشترینان» استان لرستان از طریق رسانه های داخلی و خارجی منتشر شد. برخلاف برخورد مسئولان مرتبط با این چالش شاهد بودیم که حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی (رئیس جمهور) دستور داد زیرساخت های تولید در این کارخانه احیا شود و این دستور بازتاب گسترده خبری به همراه داشت که موجب خوشحالی کارگران این کارخانه شد.

پس از این دستور وزیرکشور در نامه ای به رئیس قوه قضائیه درخواست کرد تا با آزادسازی بخشی از منابع توقیفی مجموعه عظیم خودرو امکان تولید در کارخانه فراهم شود و حجت الاسلام محسنی اژه ای طی دستوری شرایط را فراهم کرد و مقرر شد۱۵۰ میلیارد تومان از منابع توقیفی شرکت عظیم خودرو به قصد خرید قطعات منفصله به مثابه ملزومات تولید آزاد و چراغ کارخانه روشن شود.

به گزارش خبرنگار ضدفساد منابع آگاه اعلام کردند اخیرا فردی به نام (آقای الف – گ) ابربدهکار بانکی بعنوان بهره بردار این کارخانه معرفی شده که هم اکنون صاحب یک کارخانه تقریبا غیرفعال در مرکز کشور است. بر اساس اطلاعات به دست آمده 25 درصد سهام کارخانه عظیم خودرو متعلق به یک موسسه خیریه زیرمجموعه سازمان بهزیستی کشور؛ 35 درصد سهام کارخانه بابت بدهی ها در توقیف شرکت خودروسازی پروتن و الباقی سهام یعنی 25 درصد متعلق به رضا عظیمی و 15 درصد هم متعلق به مرحوم داریوش غلامی و ورثه اوست.

با توجه به اینکه این کارخانه در حال تولید خودرو فوتون، هن تنگ و برخی خودروهای عملیاتی است. در روزهای گذشته براساس رای داوری قابل تامل از سوی اتاق بازرگانی ایران میان طرفین دعوا (رضا عظیمی و مجموعه عظیم خودرو- شرکت زاگرس خودرو- موسسه خیریه و مرحوم داریوش غلامی و ورثه و مجموعا افراد حقیقی و حقوقی) دستور فسخ قرارداد صادر شده در حالی که فقط دو نفر از طرفین دعوا حضو داشتند که از نظر قانونی خلاف مقررات است چون طرفین دعوا همگی دعوت نبودند.

در پی دادخواست ابطال از سوی رضا عظیمی به شعبه یک دادگاه شهرستان اشترینان بروجرد این پرونده در حال رسیدگی است. رضا عظیمی یکی از سهامداران کارخانه عظیم خودرو می گوید: قابل تاسف این است که چطور می شود وزارت صنعت اعلام کرده که تولید در این کارخانه توجیه ندارد در حالی که تولیدکارخانه بیش از هر زمان دیگری توجیه داشته است.

رضا عظیمی می گوید: در این مراودات مکتوب اداری چطور می شود یک مرتبه یک ابربدهکار بانکی وارد کارخانه شده و قصد تصاحب سهام داشته باشد. شرکت عظیم خودرو هیچ معامله ای با خانواده گرامی نداشته است. شرکت زاگرس خودرو شریک دیگر با فوت سهامدار اصلی بالاتصدی است و تا قبل از تقسیم ترکه حق هیچگونه معامله ای با هیچ فرد حقیقی و حقوقی را نمی توانند داشته باشند. و اساسا تمام سهامداران و ورثه آن مرحوم همگی ممنوع المعامله هستند.

حالا در حالی که هنوز تکلیف امضا نهادداوری اتاق بازرگانی از سوی دادگاه رونش نشده شبانه تابلو عظیم خودرو را پایین کشیدند و بدون توجه به دستورات رئیس جمهور و مساعدت رئیس قوه قضائیه تابلو شرکت «فردا موتور» نصب می شود؟!

رضا عظیمی افزود: از قوه قضائیه و رئیس جمهور می خواهم برای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران و سهامداران این موضوع جدید رخ داده را پیگیری کنند. این نکته را هم باید به مردم ایران بگویم که خودرو «هن تنگ» با قدرت 195 اسب بخار و موتور 200 سی سی دارای استانداردهای جهانی و 4 ستاره که با سانتافه برابری می کند اگر با قیمت 850 میلیون تومان کارخانه وارد بازار شود خودروهای جک، دانگ فنگ، تیگو 7 و بسیاری از شاسی های چینی باید بازار ایران را ترک کنند و هر اقدام مشکوکی برای توقف تولیدات این خودرو در مجموعه عظیم خودرو نشان از ورود مافیا می دهد.

 

 

 

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false