آیا معاون شهردار تهران قصد برهم زدن نظم عمومی را دارد؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
آیا معاون شهردار تهران قصد برهم زدن نظم عمومی را دارد؟

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر چالش بر سر اخذ عوارض از خودروها در محدوده زوج و فرد است، موضوعی که شورای شهر تهران آن را غیر قانونی می داند و سازمان بازرسی کل کشور به آن ورود کرده است.
محسن پورسید آقایی معاون حمل ونقل و ترافیک در یک برنامه رادیویی مدعی شد، این بند از مصوبه طرح ترافیک شهرداری تهران مورد اختلاف کمیسیون های شورای شهر است و کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران به آنها اعلام کرده و تفسیر آنها از مصوبه شورا درخصوص اخذ عوارض نیز درست است.
این ادعا به فاصله یک روز تکذیب شد. ابراهیم امینی اعلام کرد دو جلسه در این رابطه گذاشته شد، اما به تصمیم گیری نهایی نرسیدیم و هیچ نتیجه‌ای هم به معاونت حمل و نقل و ترافیک اعلام نکردیم.
محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران هم خطاب به مدیران ترافیکی شهرداری گفت: مابه طور مکتوب اعتراض خود به اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد اعلام کرده ایم و شهرداری هم نظر رسمی و مکتوب کمیسیون نظارت را ارائه کند.
 پلیس نیز در واکنشی دوباره اعلام کرد، اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد از شهروندان غیر قانونی است. اما شهردار تهران امروز در اظهار نظری اعلام کرده است که این عوارض را بر اساس مصوبه شورای شهر تهران می گیرد و در فرمانداری نیز تایید شده است.
محمد علی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران هم در واکنش به این اظهارات مسئولان شهرداری که با اسناد به مصوبه شورا این عوارض اخذ می شود به مهر می گوید : اگر قرار بر اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد بود که ضرایب آن را حذف نمی کردیم.
وی ادامه داد: شورای شهر، ضریب نیم را برای عوارض محدوده زوج و فرد حذف کرد، حالا مدیران شهری می خواهند با ضریب یک و نیم از مردم پول بگیرند.
کرونی اضافه می کند: خروجی های زوج و فرد دوربین ندارد و بر چه مبنایی عوارض محاسبه می شود و اگر کمیسیون تخصصی شورا که کمیسیون عمران و حمل و نقل است که این لایحه را برای تصویب به صحن فرستاده که می داند به چه منظور آن را ارسال کرده است.
این سخنان را معاون عمرانی فرماندار تهران نیز تاکید کرد و در اظهار نظری گفت: فرمانداری با هرگونه اخذ عوارض برای محدوده فوق مخالفت کرد؛ لذا طبق ماده ۱۸ تخلفات راهنمایی و رانندگی و قانون رسیدگی به این دسته از تخلفات، در صورت تردد غیرمجاز در محدوده زوج و فرد، راننده فقط مشمول جریمه راهنمایی و رانندگی خواهند شد و اخذ هرگونه عوارض از سوی شهرداری ممنوع است.
پیش از این ناصر سراج  رییس سازمان بازرسی در پاسخ به این سوال که نتیجه استقرار بازرسی در شهرداری و به ویژه در معاونت حمل و نقل در راستای بررسی طرح ترافیک به کجا رسید، گفته بود: نمایندگان ما در حال بررسی موضوع هستند به خصوص در رابطه با طرح ترافیک اختلافاتی مطرح است. نیروی انتظامی در رابطه با نحوه ورود و خروج از طرح زوج و فرد اختلافاتی با شهرداری دارد که هنوز حل نشده است.
وی در واکنش به این نکته که شهرداری تهران  درباره طرح ترافیک، وجوهی را جدیدا دریافت می کند، گفت: نیروی انتظامی اعلام کرده که شهرداری حق این کار را ندارد و این موضوع مخصوص ناجا و به طور ویژه راهنمایی و رانندگی است که آنها باید ورود کنند. این موضوع هم از موضوع های اختلافی است که نیاز به زمان بیشتری دارد. مواردی که شهرداری اعلام می کند و وجوهی که به بحث عوارض اضافه می کند خلاف قانون اعلام شده است.
نکته ای  که قاضی سراج به آن اشاره کرده و پلیس به آن اشاره دارد اخذ ۲ بار جریمه از مردم برای ورود به محدوده زوج و فرد است.
سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در این ارتباط گفته بود: بنده باورم بر این است که نمی‌توانیم دو بار از افراد به دلیل ورود غیرمجاز پول بگیریم؛ یک بار به عنوان عوارض و یکبار با نام جریمه. ما نمی‌دانیم به استناد کدام ماده قانونی در صورت تردد غیرمجاز در محدوده زوج و فرد از شهروندان عوارض دریافت می‌کنند؛ دوستان باید جواب بدهند که کدام ماده قانونی است و به ما هم آن ماده قانونی را اعلام کنند.
تمام این گفته ها نشان می دهد پور سید اقایی معاون شهردار تهران که سابقه سیاهی در مدیریت راه آهن تهران دارد که مجبور به استعفا شد حالا با قلع و قمع خبرنگاران و حذف طرح ترافیک خبرنگاران منتقد و یکه تازی و قلدری در مدیریت می خواهد خود را برای ماندن روی صندلی به هر قیمتی اثبات کند. او حتی جوابگوی شورای شهر هم نیست. آیا او می خواهد مردم عصبانی شده و شورش کنند؟ آیا قصد تشویش اذهان عمومی را دارد؟ این سوالات در حالی است که تهرانی ها از این اقدام غیرقانونی شهرداری تهران عصبانی هستند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false