آیا با خرید ملک در ترکیه، ملزم به پرداخت مالیات میشویم؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
آیا با خرید ملک در ترکیه، ملزم به پرداخت مالیات میشویم؟

در این مقاله می‌خواهیم این سوال را درباره خرید ملک در ترکیه بررسی کنیم: آیا با خرید ملک در ترکیه ملزم به پرداخت مالیات میشویم؟ برای رسیدن به جواب و بررسی آن با ما همراه باشید. کشور ترکیه همانند دیگر کشورها، سرمایه خارجی را جذب میکند و برای توسعه داخلی کشور خرج میکند. خرید ملک در کشور ترکیه برای اتباع داخلی و خارجی با پرداخت مالیات همراه میباشد که میزان این مالیات به نوع ملک خریداری شده و شهری که در آن واقع شده، بستگی دارد. با خرید ملک در ترکیه و استانبول، میتوانید شهروندی ترکیه را بگیرید؛ البته با شرایطی که ملزم به رعایت آن هستید، مثلاً تا سه سال نمی تواند خانه را بفروشید، یا خانه خریداری شده نباید ارزشی کمتر از ۴۰۰ هزار دلار داشته باشد. اگر کمتر از این مبلغ برای خرید خانه بپردازید، میتوانید مقیم این کشور بمانید اما شهروندی ترکیه را دریافت نخواهید کرد، اما میتوانید اقامت موقت یک ساله گرفته و با پنج سال تمدید آن، شهروندی ترکیه را بگیرید. شما با خرید ملک در ترکیه میتوانید در مخارج صرفه جویی کنید؛ چرا که ارزش لیر نسبت به ارزهای دیگر کمتر میباشد.

شرایط مالیاتی خرید ملک در ترکیه

مالیات یکی از عوامل موثر در اقتصاد کشور ترکیه میباشد. خرید ملک در ترکیه خصوصاً  خرید ملک در استانبول، مشمول مالیات متعددی میشود که آنها را مورد بررسی قرار میدهیم. برای خرید ملک در ترکیه، در ابتدا باید از اداره مالیات، کد مالیاتی را دریافت کنید. برای خرید ملک در ترکیه باید مالیات هایی، مانند: مالیات های معاملاتی حق مالکیت سند، مالیات بر ارزش افزوده، حق تمبر و هزینه های اسناد رسمی، را بپردازید. خرید ملک، اجاره ملک و همچنین فروش ملک، مشمول پرداخت مالیات میباشند.

مالیات حق مالکیت سند ملک

مالیات حق سند ملک، برای خرید ملک، اجاره ملک، فروش ملک، حاشیه نویسی سند، ثبت قرارداد و تمامی معاملات دیگر، محاسبه میشود و شخص فروشنده و شخص خریدار، هر دو ملزم به پرداخت مالیات حق سند، میباشند. مالیات حق سند ملک، شامل بخشی از قیمت فروش ملک میشود که باید به اداره مالیات پرداخت شود.

مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده، برای خرید املاک تجاری، حرفه ای، صنعتی و مسکونی، به مدت زمان ۵ سال، اعمال میشود. برای ملک هایی که در آنها فعالیت تجاری صورت نگرفته و چندین سال در ملک، تجارت املاکی انجام نگرفته باشد، مالیات بر ارزش افزوده به آن تعلق نمیگیرد. با توجه به قیمت متراژ ملک، سطح ساخت و مساحت آن، هزینه مالیات متغیر میباشد. مالیات بر ارزش افزوده برای املاک تجاری و مسکونی با متراژ بیش از ۱۵۰ متر مربع، مشمول ۱۸ درصد مالیات و برای املاک مسکونی با متراژ کمتر از ۱۵۰ متر مربع، مشمول ۱ تا ۸ درصد مالیات، میشود.

مالیات حق تمبر

مالیات حق تمبر، مالیاتی است که افراد خریدار و فروشنده، پس از تغییر مالکیت ملک در هنگام خرید ملک در ترکیه، موظف به پرداخت ۴.۲ درصد از ارزش ملک، به بنگاه میباشند. این پرداخت مالیات باید پس از ثبت شدن سند مالکیت به نام شخص پرداخت شود.

مالیات بر املاک

مالیات بر املاک، مالیاتی است که در صورت صاحب ملک بودن باید پرداخت شود. این مالیات مشمول واحدهای مسکونی، تجاری، زمین هایی مانند زمینهای قابل کشت و …، میشود که پرداخت آن بصورت سالانه صورت میگیرد.

مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد، مالیاتی است که صاحب ملک، زمانی که ملک خود را اجاره میدهد، به میزان درآمدی که از اجاره ملک بدست می‌آورد، موظف به پرداخت ۱۵ تا ۳۵ درصد درآمد، میباشد، که باید سالانه این مالیات را بپردازد.

مالیات بر دارایی

مالیات بر دارایی، مشمول فروش و اجاره املاک میشود. به طوری که صاحب ملک، موظف به پرداخت سود حاصل از اجاره ملک یا فروش ملک، به میزان ۱۵ تا ۳۰ درصد، بنابر میزان ارزش ملک، میباشد.

مالیات بر ارث

پرداخت مالیات بر ارث، مشمول املاکی میشود که در نتیجه تقسیم ارث، به وارث میرسد. در حین انتقال مالکیت، شخصی که او به ارث رسیده، موظف به پرداخت مالیات بر ارث از ۱ تا ۱۰ درصد، بنابر ارزش ملک، میباشد.

مالیات بر ملک اهدایی

مالیات بر ملک اهدایی، مالیاتی است که در صورتی که ملکی را به صورت هدیه به شما بدهند، موظف به پرداخت ۱۰ تا ۳۰ درصد، بر اساس ارزش ملک هستید. اما اگر این ملک هدیه از طرف اقوام درجه یک باشد، موظف به پرداخت ۵ تا ۱۵ درصد ارزش ملک میشوید.

سخن آخر

برای خرید ملک در ترکیه یا خرید ملک در استانبول، لازم است ابتدا با روند قیمتی و معاملاتی آن آشنا باشید. برای مهاجرت و سرمایه گذاری در ترکیه، نیاز به خرید ملک در ترکیه یا خرید ملک در استانبول دارید که ملزم به پرداخت هزینه های جانبی مانند مالیات میباشد ترکی بست هوم، در این زمینه راهنمایی لازم را در اختیار شما قرار داده و یک ملک مناسب را برای شما تهیه میکند. با مراجعه به ترکی بست هوم، صاحب یک ملک در ترکیه شوید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false