آیا اینجا ایران اسلامی است؟ | به چه حقی درب مصلی حسن آباد را به روی عزاداران حسینی بستند؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
آیا اینجا ایران اسلامی است؟ | به چه حقی درب مصلی حسن آباد را به روی عزاداران حسینی بستند؟

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده (خبرنگار ضدفساد) نوشت: بخش حسن آبادفشافویه واقع در جنوب شهرستان ری فاقد مصلی بود تا اینکه یکی از خیرین این زمین را در اختیار ساخت مسجد جامع و مصلی بزرگ شهر قرارداد و با کمک های مردمی آرام آرام ابتدا مسجد جامع شکل گرفت و پس از آن مصلی بنا شد.

فلسفه ایجاد مصلی در شهرهای مختلف کشور استفاده عمومی مردم برای حضور در مناسبت های بزرگ مذهبی مانند ماه مبارک رمضان، ایام فاطمیه، ماه محرم و غیره است تا به نحو احسن از مراسم ها فیض ببرند. نکته قابل توجه مصلی بزرگ حسن آباد آن است که متبرک و همجواری با قبور شهدای گمنام است و همین مزیت ارزش و جایگاه این مصلی را در میان مردم دوچندان کرده است برای همین ترجیح مردم برای همنشینی با شهدا در مناسبت های مذهبی بیشتر از سایر اماکن است.

نکته ای که مورد نگرانی و دلخوری شهروندان عزادار حسینی در ایام محرم و شب شام غریبان سیدالشهدا(ع) در سال جاری شد آن بود که درب های مصلی بر روی عزارداران حسینی بدون اطلاع و دلیل بسته شد. گروهی از عزارداران حسینی در روز خبرنگار در پیامی به من (سید هادی کسایی زاده) نوشتند که باید برای برخی خبرنگاران و فعالان مجازی دلال و یزیدی فشافویه لعنت فرستاد که درد و چالش مردم را دیدند اما به دلیل داشتن رانت مشکلات مردم را منتشر نکردند و جرات نداشتند که بنویسند به چه حقی درب مصلی را بر روی عزاردان حسینی بستید؟

عزاداران حسینی در پیام های مختلف خواستند که این خبر را به گوش رهبرانقلاب برسانید که آیا ما در اسرائیل زندگی می کنیم یا در جمهوری اسلامی ایران که حق عزاداری در محلی که خودمان هزینه کردیم را نداریم؟

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false