آیا افراد غیر مسلمان در شهرداری تهران حکومت می کنند؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
آیا افراد غیر مسلمان در شهرداری تهران حکومت می کنند؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر تهران در سالهای اخیر در بدترین وضعیت موجود در زیباسازی به سر می برد و هر آنچه هست برای دوره قبل شهرداری بوده است. نقد شهروندان به این وضعیت بارها و بارها به گوش مدیران شهری رسیده اما انگار افراد غیر مسلمان بر شهرداری تهران حکومت می کنند چون در حالی که ماه مبارک رمضان آغاز می شود اما در شهر هیچ خبری از تبلیغات بصری و گرافیک شهری برای این ماه دیده نمی شود.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران هم در جلسه شورای شهر تهران، با اشاره به وضعیت سیمای شهر تهران در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: امیدوارم شهرداری در روز‌های نخست ماه مبارک رمضان غفلت صورت گرفته در مورد تغییر فضا‌های شهری را جبران و نسبت به استفاده از طرح‌های بصری در فضا‌های شهری و تأمین امکانات برای این ایام اقدام کند.

وی با بیان اینکه تقریباً در تمام کشور‌های اسلامی از چند روز پیش از آغاز ماه مبارک رمضان شهر‌ها رنگ و بوی نشاط می‌گیرند و از المان‌های مربوط به ماه مبارک رمضان پر می‌شوند، گفت: متأسفانه تهران از این نظر تغییری نداشته و از سازمان زیباسازی می‌خواهم نسبت به تمام مناسبت‌های ملی با حساسیت جدی ورود کند و چهره شهر را با المان‌های مرتبط آراسته کند.

اما ساعاتی بعد سازمان زیباسازی شهرداری تهران با انتشار خبری اعلام می‌کند که بیش از ۱۵۰ سازه تبلیغاتی تجاری برای اکران طرح‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان اختصاص پیدا کرده است. علاوه بر این بر روی ۱۰۰ عرشه بیلبورد و ۱۰۰ پرتابل طرح‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان از سوی سازمان زیباسازی اکران شده‌ است.

اما گذری در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی شهر تهران برای پیدا کردن المان‌های مرتبط با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان داشتیم که نتیجه پر رنگی نداشت و در برخی بزرگراه‌ها و خیابان‌ها فضای غالب تبلیغاتی همچنان مربوط به بسته‌های اینترنتی و قرعه‌کشی‌های ربوی و فروش فرش و ترشی و مرباست.

در گذشته هم شهرداری تهران با نصب ادعیه و اعمال ماه مبارک رمضان تلاش می‌کرد تا از این طریق نشان دهد، نسبت به حلول ماه مبارک رمضان بی تفاوت نیست، اما انتظار عمومی از سازمان زیباسازی شهرداری تهران که دارای صد‌ها کارشناس خبره در حوزه تبلیغات و انتقال مفاهیم فکری و اندیشه‌ای است، هیچگاه همچون انتظار آن‌ها از نوجوانانی که در مسجد محله شان با نصب دعای «یا علی و یا عظیم» به استقبال ماه رمضان می‌روند، یکسان نیست، زیرا که در مرحله اول اینگونه فعالیت‌ها مخصوص اماکنی است که در آنجا فرصتی برای خواندن این ادعیه وجود دارد و دوم اینکه اگر قرار باشد یک سازمان تخصصی با داشتن صد‌ها نیروی متخصص در حوزه انتقال مفاهیم فکری همچون نوجوانان مسجد محل، تنها همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان به فکر مناسب سازی فضای شهر افتد، همان بهتر که در سایر ایام سال نیز همچون آن‌ها به دنبال بازی در کوچه‌ها باشند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false