«آوج» ممدوح است| انتقاد امام جمعه به سوء مدیریت ها - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
«آوج» ممدوح است| انتقاد امام جمعه به سوء مدیریت ها

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده| به جرات می توان گفت که حجت الاسلام سید ضیاء الدین هاشمی امام جمعه شهرستان آوج یکی از نمونه های ائمه جمعه نمونه در سطح کشور است. اولا درب دفتراو بدون تشریفات به روی همه باز است، دوم اینکه تمامی مدیران و چهره های شهرستان برای امور حتی اجرایی با وی مشورت می کنند و از همه مهمتر اینکه بر تمامی امور شهرستان تسلط داشته و اطلاعات او حتی از برخی مدیران استان بیشتر است.

گفتگوی 60 دقیقه ای با امام جمعه شهرستان آوج نشان می دهد که این شهرستان باستانی عامدا یا سهوا در حال فراموشی است در حالی که می تواند بعنوان یکی از مناطق مهم سرمایه گذاری اعم از توریستی، گردشگری سلامت و حتی معدن و صنعت در کشور متمایز باشد.

حجت الاسلام سید ضیاء الدین هاشمی می گوید: وقتی به محضر مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان با شنیدن نام آوج فرمودند: آوج «ممدوح» یعنی ستایش شده است. ایشان همچنین به ارسال نامه های متعددی از سوی امام حسن عسگری(ع) به علما و روحانیون آوج اشاره کردند. این بیانات نشان دهنده جایگاه تاریخی و مذهبی این شهر است.

با این حال تمامی میراث و آثار فرهنگی و تاریخی و مناظر طبیعی و بکر این شهرستان نتوانسته نگاه مدیران عالی کشور و استان را به سمت آوج جلب کند. برای همین است که امروز که با شما گفتگو می کنم باورتان نمی شود که در شهرستانی که 60 سال سابقه شهرداری دارد و جزو نخستین شهرهایی بوده که صاحب بخشداری شده یک سرویس بهداشتی عمومی برای زائران جاده کربلا و مسافران نداریم! آب و نعمات الهی بدون برنامه ریزی و ذخیره سازی رها می شود.

باغات و محصولات کشاورزی ناب آوج به دلیل نداشتن سیلو و سردخانه از بین می روند و همچنان سیستم آبیاری کشاورزی به دلیل عدم نظارت ها و ارائه تسهیلات و آموزش های لازم از سوی نهادهای مربوطه به طور 90 درصد سنتی انجام می شود. تاسف من از این باب است که امروز این شهرتاریخی و ممدوح در ردیف شهرهای کمتر توسعه یافته کشور از سوی استانداری قزوین معرفی شده و جوانان آن که بیشتر متخصص و تحصیلکرده هستند جای خود را به مدیران و کارمندانی داده اند که با اتوبوس و سواری از شهرهای اطراف و استان قزوین هر روز به این شهرستان برای امور جاری ادارات دولتی می آیند. آیا این انصاف است؟

بیشتر بخوانید

«آوج» میزبان المپیک می شود؟

خبرهای خوش آقای استاندار برای مردم «آوج»

چرا نباید شهرستان آوج یک دامداری صنعتی داشته باشد؟ چرا نباید مجوز شهرک صنعتی داشته باشد؟ چرا امروز فاقد برخی ادارات مانند ارتباطات، تعزیرات و راه و شهرسازی باشیم و سایر ادارات هم فقط یک نفر بعنوان نماینده داشته باشند؟ روزی که شهرستان آوج همراه با شهر کرج بخش شد امروز می توانیم این دو شهر را با هم مقایسه کنیم؟ این در حالی است که این شهرستان را همانند گوشت قربانی برای بزرگتر کردن سایر شهرهای اطراف تکه تکه کردند و 50 روستای از آوج جدا شد. امام جمعه شهرستان آوج در ادامه اظهار کرد: خانواده های آوجی هم همانند سایر شهرستان ها به تفریح، ورزش و اشتغال نیازدارند در حالی که در این شهر حتی یک استخر هم نداریم.

طرح های هادی روستایی بازنگری نشده و مردم با مشکل مسکن مواجه هستند به نحوی که یک خانه اجاره ای در آوج پیدا نمی شود. بازهم به دولت دهم که حداقل توانست این شهر را به شهرستان ارتقاء دهد که آن هم با پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بود. وقتی سخن از سرمایه گذاری به میان می آید می گویند در این شهرستان سرمایه گذار وارد نمی شود در حالی که همین الان 3 سرمایه گذار بزرگ آماده به کار هستند اما چرا با آنها همکاری و تعامل نمی شود؟ یعنی مردم شهرستان آوج حق ندارند همانند سایر شهرستان ها ترمینال مسافری، تاکسیرانی، سیستم فاضلاب شهری و روستایی و حتی برق فشارقوی برای شهرک صنعتی داشته باشند؟

سرمایه گذاری چندی قبل برای ایجاد یک کارخانه بزرگ فولاد به آوج آمده بود که با راه اندازی این کارخانه چرخ اقتصاد و اشتغال آوج به حرکت در می آمد اما فقط به دلیل نبود برق فشارقوی منصرف شد. حجت الاسلام هاشمی در مورد جانمایی قبورشهدای گمنام در وسط حیاط کاروانسرای عباسی هم گفت: برای این تصمیم از شهدا و خانواده شهدا شرمنده هستیم. این تصمیم گیری از استان و کشور انجام شد و حالا که کار انجام شده و می خواهیم حداقل یک بنای یادبود بسازیم میراث فرهنگی می گوید حق ندارید. امام جمعه آوج در ادامه نقدی هم به سیستم قضایی کرد و گفت: چرا تصمیم گرفتند 2 قاضی شهرستان را حذف کنند؟ چرا دادسرای شهرستان حذف شد؟

وقتی شهرستانی به چالش جمعیت و سرمایه گذاری و عدم نگاه ویژه مسئولان علی رغم ظرفیت های نابی که دارد مواجه است باید تمام قوا پشت آن باشند تا رونق بگیرد نه اینکه خدمات کمتر شود. افزایش طلاق، اعتیاد، نبود پلیس راه، عدم آنتن دهی تلویزیون در برخی روستاها و گرایش مردم به ماهواره، راکد بودن بخش معدن و خام فروشی، عدم تقویت و ایجاد صنایع تبدیلی بخش دیگری از صحبت های حجت‌الاسلام هاشمی بود و گفت: مردم 13 هکتار زمین برای دانشگاه آزاد آوج هدیه کردند اما هیچ اقدامی برای ساخت انجام نشد. امروز با چه رویی به مردم باید گفت کنار دولت باشد؟ ما کنار دولت هستیم اما توقع داریم دولتمردان هم کنار مردم باشند و این توقع به حقی است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false