آموزش روش های کسب درآمد از بورس - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
آموزش روش های کسب درآمد از بورس

سرمایه گذاری در بورس تهران را افراد زیادی به عنوان یکی از مطمئن ترین راه های کسب سود در بازه بلند مدت می دانند. اگر به گذشته بورس تهران و بررسی شاخص کل بپردازید بیشتر متوجه سوددهی این بازار خواهید شد اما آیا همگان می توانند در بورس ایران فعالیت کرده و به سود دست پیدا کنند؟

جواب به این سوال بله است اما این دستیابی به سود با شرط هایی همراه است که پیش از شروع فعالیت در بورس و سرمایه گذاری در آن برای کسب درآمد، باید از آن ها مطلع باشید. در این مقاله به آموزش روش های کسب درآمد از بورس می پردازیم به امید آن که شما نیز همچون بسیاری دیگر از معامله گران موفق در بورس ایران به کسب درآمد ثابتی از این بازار دست پیدا کنید.

اولین قدم: کسب دانش بورسی

 قدم اول در راه رسیدن به موفقیت در هر شغلی کسب دانش و آگاهی درباره حرفه مورد نظر است. همچنان که برای خلبان شدن باید مهارت مربوط به خلبانی را بیاموزید برای کسب درآمد از بورس تهران نیز به مهارت و دانش بورسی نیاز خواهید داشت.

ورود به بورس بدون دیدنِ آموزش و کسب تجربه مانند این است که قصد داشته باشید پول و سرمایه خود را بی هدف درون جوی آب بریزید.

سرمایه گذاری در بورس ایران هم همچون سایر بازارهای مالی در جهان با ریسک همراه است. البته این ریسک به خاطر محدودیت دامنه نوسان در ایران کمتر از دیگر بازارهای مالی است اما این دلیلی برای عدم نیاز به آموزش در بورس ایران نیست.

در واقع شما با آموزش دیدن تا حد زیادی قابلیت تشخیص سهام های پر پتانسیل و سودده را خواهید داشت. فرق افراد حرفه ای و مبتدی در بورس را همین مقوله آموزش اصولی و کاربردی بورس، تعیین می کند.

بنابراین این نکته را به خاطر بسپارید که تا زمانی که به شکلی جامع نحوه انجام معاملات را یاد نگرفته اید، سرمایه خود را وارد بورس نکنید.

پس از گذراندن آموزش های لازم و کسب تجربه در این بازار و شروع با سرمایه کم، می توانید تا حد زیادی امیدوار باشید که هر ماه درآمد خوبی از این طریق به دست بیاورید.

  دومین قدم: رعایت قوانین مدیریت سرمایه

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، مقوله ریسک جز جدایی ناپذیر بازارهای مالی در جهان است که بورس تهران هم از آن مستثنی نیست. زمانی که مشغول خرید و فروش سهام در بورس ایران هستید باید همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است پیش بینی شما از قیمت درست از آب درنیاید و ضرر کنید.

به دلیل وجود احتمال ضرر و زیان در بازارهای مالی است که مفهومی به نام مدیریت سرمایه به وجود آمده است. به زبان ساده، مدیریت سرمایه به معنی این است که در قبال به دست آوردن چه مقدار سود حاضر هستید درصد مشخصی از ریسک را قبول کنید.

مثلا فرض کنید با ۱۰۰ میلیون تومان از سرمایه خود سهام شرکت فولاد را خریده اید و این طور پیش بینی کرده اید که این سهام ۱۵ درصد رشد خواهد کرد. پس شما منتظرید تا پس از به دست آوردن سودی به اندازه ۱۵ میلیون تومان سهام خود را فروخته و از معامله خارج شوید اما اگر قیمت برخلاف حدس شما روند نزولی را در پیش گرفت با چه درصدی از ضرر حاضر هستید از معامله خارج شوید؟

بسیاری از معامله گران مبتدی ممکن است تصمیم بگیرند که در صورت ضرر کردن از سهم خارج نشوند تا زمانی که قیمت به نقطه سر به سر آن ها یعنی همان جایی که آن ها سهم را خریده اند، برسد و سپس از آن خارج شوند اما بسیاری از معامله گران حرفه ای میزان ریسک خود را تنها به اندازه ۱ تا ۱۰ درصد در نظر می گیرند. یعنی حاضر هستند این مقدار ضرر را در قبال رسیدن به میزان سود مورد نظرشان تحمل کنند.

رعایت قوانین مدیریت سرمایه به معنی به دست آوردن سودهای زیاد و کوچک نگه داشتن ضررهاست به طوری که ماهانه درصد مشخصی به سرمایه شما در یک شیب ملایم و رو به بالا اضافه شود. رعایت این قوانین یکی از مهم ترین گام هایی است که برای کسب درآمد از بورس تهران باید به آن پایبند باشید.

سومین قدم: کنترل احساسات

کسب درآمد از بورس نیازمند کنترل احساسات است. خیلی مهم است که شما تحت تاثیر هیجانات زودگذر در بازار بورس ایران که توسط سایر معامله گران به وجود می آید، قرار نگیرید و بتوانید بر اساس دانش قبلی و استراتژی شخصی، سهام های خوب را برای انجام معاملات شناسایی کنید.

اگر با استفاده از تحلیل تکنیکال و بنیادی بهترین سهم را برای خرید در بورس ایران انتخاب کرده اید تحت تاثیر احساساتی همچون ترس و طمع قرار نگیرید. ترس وطمع باعث می شوند تا معامله گران نتوانند نقاط ورود و خروج مناسبی برای معاملات خود پیدا کنند.

هستند کسانی که با وجود دانش کافی دچار این احساسات می شوند و به خاطر دخالت دادن  این احساسات در امر معامله گری ضررهای زیادی می کنند.

چهارمین قدم: تسلط بر روان شناسی بازار

تسلط به روان شناسی بازار یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید برای کسب درآمد از بورس در نظر بگیریم. سعی کنید هرگز از رفتارِ جمعی سهامداران خُرد که تعداد آن ها در بورس بسیار زیاد است، پیروی نکنید چون این کار می تواند ضررهای جبران ناپذیری را به شما وارد کند.

اگر می خواهید به صورت مدام به کسب درآمد از بورس بپردازید، هیچ وقت سهام هایی را که دیگران پیشنهاد می دهند بدون بررسی و تجزیه و تحلیل، خرید و فروش نکنید.

گاهی اوقات در بازار بورس ایران نام یک سهم در فضای مجازی به عنوان یک سهم خوب و پربازده زیاد تکرار می شود یا خبرهای خوبی به صورت غیر رسمی در مورد آن منتشر می شود و افراد زیادی بدون بررسی، این سهم را می خرند در صورتی که اگر از تحلیل تکنیکال و بنیادی استفاده می کردند متوجه می شدند که احتمالا زمان نزولی شدن قیمت آن سهم رسیده است. این سهم ها معمولا از نظر بنیادی نیز ارزش پایینی دارند (برای دانستن نحوه ارزش گذاری سهام این مقاله را بخوانید).

پس سعی کنید اگر سهامی به شما پیشنهاد شد، قبل از زدن دکمه خرید به صورت کامل آن را از جنبه های تکنیکال و بنیادی بررسی کنید و هرگز تحت تاثیر رفتار جمعی بقیه معامله گران دست به خرید و فروش نزنید.

برای رسیدن به کسب درآمد از بورس تهران باید قدم به قدم مراحلی را که در بالا به آن ها اشاره کردیم با صبر و حوصله انجام دهید تا بتوانید به فردی حرفه ای تبدیل شوید که می تواند به صورت مستمر از بازار بورس ایران، درآمد ماهیانه کسب کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false