آقای وزیر افشا کنید| پزشکانی که موجب مرگ جانبازان شیمیایی شدند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
آقای وزیر افشا کنید| پزشکانی که موجب مرگ جانبازان شیمیایی شدند

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده| سال 1387 در پی سفر مقام معظم رهبری به استان آذربایجان غربی از برکات این سفر ساخت کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی سردشت بود که به نوعی می توان گفت این کلینیک هدیه ای بود از سوی معظم له به قربانیان سلاحهای شیمیایی سردشت که متاسفانه پس از گذشت سالها هنوز پزشکان متخصص پایشان را آنجا نگذاشته اند.

بر اساس این گزارش، در سال 1390 ابوالفضل ملک‌زاده معاون وقت بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران از واگذاری کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت به شبکه بهداشت استان آذربایجان غربی خبر داد. همچنین پیش از این نصرت‌الله ملازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی هم از واگذاری کلینیک تخصصی مصدومان شیمیایی سردشت به شبکه بهداشت و درمان استان خبر داده بود در حالی که پس از گذشت 8 سال هنوز اجرای این طرح عملیاتی نشده و کلینیک ایجاد شده توسط بنیاد شهید در سردشت همچنان بدون پزشک فوق تخصص خاک می خورد.
بر اساس این گزارش 1500 مصدوم شیمیایی سردشت سالهاست که برای درمان باید خود را به استان های اطراف و تهران برسانند. بعنوان روزنامه نگار در این سالها موضوع را دنبال کردم تا اینکه بعد از آزادی بنیاد شهید از دست مسعود زریبافان نوبت به سلطنت حجت الاسلام شهیدی رسید اما او هم توان آن را نداشت تا برای جانبازان شیمیایی حرکتی انجام دهد.
امروز مصاحبه ای را از نمکی وزیر بهداشت خواندم که قابل تامل بود. نمکی گفته است: برخی پزشکان به‌دلیل نبود انگیزه کافی از حضور در مناطق محروم خودداری می‌کنند و به فعالیت‌های دیگر اشتغال دارند. سوال این است چه فرد و نهادی مسئول است؟ پزشکانی که به سردشت نرفتند و موجب شهادت جانبازان برای نبود پزشک شدند چگونه شناسایی و محاکمه می شوند؟ اصلا جان انسان ها و قربانیان سلاح های شیمیایی برای دولت ها و کشور اهمیت دارد؟ آیا وزیر می تواند این پرونده ها را پیگیری و افشا کند؟

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false