آبروی بانک های توسعه تعاون، رفاه، صنعت و آینده رفت! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
آبروی بانک های توسعه تعاون، رفاه، صنعت و آینده رفت!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران «دکتر انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران گفت: فلسفه وجودی ستاد تسهیلات حل مشکلات بنگاه های اقتصادی است. این ستاد باید به واحدهایی که به دلیل تنگناهای مالی نظیر سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی با مشکلاتی مواجه هستند، تسهیلاتی ارائه کند.
استاندار تهران با اشاره به گزارش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مبنی بر همکاری نکردن بانک ها با واحدهای تولیدی، گفت: طرح هایی که در کارگروه صنعت و معدن و تجارت بررسی و دلایل فنی و اقتصادی آن ها به بانک ها اعلام می شود، بانک ها نسبت به تامین منابع مالی واحدها دست اندازی هایی را ایجاد می کنند، این موضوع باعث می شود که متقاضیان نتوانند در موقع مشخص اعتبارات را دریافت کنند و انگیزه متقاضی از بین می رود.
استاندار تهران ادامه داد: در طی 9 ماه سال جاری، تنها 420 میلیارد تومان از سوی بانک ها به طرح های تولیدی تایید شده (فنی و اقتصادی) استان ارائه شده این در حالی است که بانک ها به افرادی که به صورت مستقیم مراجعه کرده اند، 2 هزار و 300 میلیارد تومان وام داده اند بدون اینکه این مراحل طی شود.
محسنی بندپی با بیان اینکه بانک های آینده، توسعه تعاون، رفاه و صنعت و معادن در زمینه پرداخت تسهیلات به طرح های ارائه شده خوب عمل نکرده اند، اظهار کرد:  سوال این جا است که چطور طرحی که دلایل فنی آن بررسی شده و یک وزارتخانه و کارگروه پشت آن است حمایت همه جانبه بانک را ندارد، اما طرح هایی که به صورت مستقیم توسط متقاضی ارائه می شود بدون توجه به بررسی آنها تسهیلات پرداخت می کنند.اگر طرحی به هر دلیلی با مشکلاتی مواجه است بانک ها باید علت آن را سریعا به ما اعلام کنند تا آن را دوباره بررسی و برای اخذ تسهیلات به بانک ارجاع دهیم.
وی تصریح کرد: حفظ اشتغال موجود، رونق تولید و توسعه فضای کسب و کار و صیانت از اشتغال یکی از مهمترین مسائلی است که همه ما در برابر آن مسئول هستیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false