گفتگو با فرشاد چگینی در نمایشگاه بازاریابی، تبلیغات و مدیریت کسب وکار - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
گفتگو با فرشاد چگینی در نمایشگاه بازاریابی، تبلیغات و مدیریت کسب وکار

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر از فرشاد چگینی که در 10 سال اخیر مجری و استراتژیست صدها کمپین آنلاین موفق برای استارتاپ ها و شرکت های مختلف بوده خواستیم تا بواسطه تجربه خود از اهمیت بازاریابی دیجیتال برای موفقیت کسب و کارها بگوید.

یکی از مهم ترین دلایل مقرون به صرفه بودن بازاریابی دیجیتال است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص دلایلی که کسب و کارها باید از مزایای بازاریابی دیجیتال استفاده کنند، اظهار کرد: وقتی صحبت از بازاریابی سنتی می شود، برای کسب و کارهای بخصوص کوچک تر با بودجه محدود دشوار است که با کسب و کارهای بزرگ برای فضاهای تبلیغاتی رقابت کنند. در صورتی که با تکنیک های مقرون به صرفه بازاریابی دیجیتال کسب و کارها قدرت مانور بالاتری دارند.
به نوعی می توان گفت هزینه بازاریابی دیجیتال زمان است. سئو و بازاریابی محتوایی زمان بر است. هر چند راهکارهایی مانند تبلیغات کلیکی، تبلیغات نمایشی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند نتایج سریعتری را به همراه داشته باشد.
قابل اندازه گیری ترین شکل بازاریابی، بازاریابی در فضای دیجیتال است
چگینی افزود: ردیابی موفقیت یک کمپین بازاریابی سنتی همچون تبلیغاتی تلویزیونی یا تبلیغات محیطی دشوار است در حالی که تمام روش های بازاریابی دیجیتال قابل اندازه گیری هستند. این مزیت همان دلیل و پاسخ به سوالی است که چرا باید در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید.
تجزیه و تحلیل عملکرد بازاریابی دیجیتال شما را به این نتیجه خواهد رساند که آیا برنامه بازاریابی شما درست عمل می کند یا خیر، کدام روش ها اثربخش هستند و کدامیک خیر. سپس شما با استفاده از این داده ها می توانید کمپین های خود را برای موفقیت بیشتر بهینه کنید و از آمار و تجربیاتی که بدست می آورید برای برنامه های آتی خود بهره بگیرید.
با بازاریابی دیجیتال می توانید خریداران ایده آل خود را هدف قرار دهید
وی گفت: با فعالیت های بازاریابی دیجیتال این اطمینان را خواهید داشت که افرادی که انتظار دارید، محتوای شما را مشاهده می کنند. سئو به شما اجازه می دهد تا به مشتریانی که در جستجوی محتوا و مباحث مربوط به کسب و کار شما هستند دستیابی پیدا کنید. همچنین تبلیغات کلیکی، تبلیغات نمایشی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی این امکان را برای شما فراهم می کند تا افرادی را که به احتمال زیاد علاقمند به محصولات یا خدمات شما هستند را هدف قرار دهید.
سفر مشتریان با جستجوی آنلاین شروع می شود
این متخصص بازاریابی دیجیتال اضافه کرد: مصرف کنندگان قبل از اینکه با کسب و کاری ارتباط بگیرند یا وارد معامله شوند ترجیح می دهند که از چندین کانال اطلاعات مدنظرشان را بررسی کنند. این کانال ها در حقیقت می توانند همان جستجوی در گوگل، پروفایل شبکه های اجتماعی، ایمیل ها، تبلیغات آنلاین و… باشند که همگی کانال های دیجیتال اند.
این یک فرصت عالی برای کسب و کارها ایجاد می کند تا با مشتریان بالقوه در مراحل اولیه فرایند فروش ارتباط برقرار کنند. با ایجاد محتوای مرتبط و جذاب که برای موتورهای جستجو بهینه شده است می توانید در زمان و مکانی که مشتریان به شما نیاز دارند حضور آنلاین خود را بهبود ببخشید.
می توانید استراتژی خود را بر اساس نتایج تغییر و تطبیق دهید
وی افزود: با راهکارهای بازاریابی سنتی نظیر تبلیغات محیطی یا تبلیغات چاپی، باید تا پایان اجرای کمپین منتظر باشید تا بتوانید نتایج را مشاهده کرده و بنابراین از این نتایج تنها در کمپین های بعدی می توان بهره گرفت. در حالی که راهکارهای بازاریابی سنتی ممکن است شما را مجبور کند که چند هفته یا حتی چند ماه صبر کنید تا مشخص شود که کدام استراتژی نتبجه بهتری داشته است، بازاریابی دیجیتال به شما اجازه می دهد تا نتایج لحظه ای را در هنگام اجرای کمپین مشاهده و استراتژی های خود را جهت بهبود نتایج با آن تطبیق دهید.
شبکه های اجتماعی، دسترسی به تلفن های همراه و سئو از دیگر مزایا
فرشاد چگینی در ادامه گفت: شاید بتوان از شبکه های اجتماعی به عنوان مهم ترین مزیت بازاریابی دیجیتال نام برد. شبکه های اجتماعی بستر موثری را جهت برقراری ارتباط و جذب مخاطبان هدف تان و درگیری با آن ها در اختیار شما می گذارند.
یکی دیگر از مزایای بازاریابی دیجیتال این است که به شما امکان می دهد تا با مشتریان بی شماری که در حال استفاده از تلفن همراه خود هستند ارتباط برقرار کنید. همانطور که می دانید بیش از نیمی از کاربران با تلفن همراه خود به وب دسترسی دارند.
سئو و سئوی محلی نیز از دیگر مزایای دیجیتال مارکتینگ است، با بهینه سازی محتوای سایت تان برای موتورهای جستجو می توانید به مشتریان آنلاین بیشتری برسید و همچنین بهینه سازی سایت برای نتایج جستجوی محلی می تواند یک راهکار ارزشمند برای کسب و کارهایی مبتنی بر خدمات که در مکان های خاص جغرافیایی فعالیت می کنند باشد.
او در پایان افزود: همانطور که می بینید، مزایای بازاریابی دیجیتال به تجارت شما کمک می کند تا به مخاطبان هدف نزدیک شوید. بازاریابی دیجیتال بهترین راه برای دستیابی به مشتریان است، درست در مکان و زمانی که در جستجوی برندهایی مثل شما هستند. اما فراموش نکنید بسیار مهم است که قبل از تولید و توزیع محتوا یا راه اندازی کمپین های تبلیغاتی یک استراتژی مناسب برای بازاریابی دیجیتالی خود داشته باشید. اهداف بازاریابی دیجیتال خود را طوری تنظیم کنید که با اهداف کلی تجارت شما همسو باشد. تعیین کنید که از کدام استراتژی ها استفاده خواهید کرد و برنامه ای برای اجرا و اندازه گیری آن تدارک ببینید تا بازاریابی دیجیتالی بتواند به موفقیت کسب و کارتان کمک کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false