گزارش روز| بمباران عفونی در «هوشنگ آباد» - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
گزارش روز| بمباران عفونی در «هوشنگ آباد»

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده| «مناطق هوشنگ آباد و عزيز آباد طي تحقيقات 20 ساله به عنوان بهترين مناطق جايگزيني براي انتقال مرکز زباله مشخص شده است. اين مناطق به اين دليل که در کنار خطوط انتقال فشار قوي برق که مي‌تواند برق مورد نياز مرکز بازيافت زباله را تامين کند، و همچنين قابليت‌هايي چون همجواري با ريل راه آهن، قرار داشتن در جاده قم -تهران و دارا بودن زمين‌هاي غير قابل نفوذ به سفره‌هاي زيرزميني سبب شده تا انتقال مرکز زباله به اين محل مورد تاييد دستگاه‌هاي مختلف از جمله محيط زيست، بهداشت، جهاد کشاورزي، منابع طبيعي و آب قرار گيرد.»

این اظهارات فردی به نام محمدرضا محمودی معاون استاندار تهران در شهریور ماه 1389 است. این در حالی است که سازمان حفاظت محیط زیست کشور رسما مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده است که دلیل آن همجواری منطقه با شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در آن منطقه است.

علیرضا زندی رئیس شورای شهر حسن آباد فشافویه در گفتگو با مهر تابان می گوید: مردم بخش حسن آباد فشافویه هیچگونه رضایتی با احداث سایت پسماندهای ویژه بیمارستانی و صنعتی در این بخش ندارند و مسئولان باید قبل از انجام هر کاری نظر مردم و نمایندگان شوراهای اسلامی را مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس طرح احداث سایت هوشنگ آباد قرار است پسماندهای صنعتی و بیمارستانی شهرهای استان تهران به این محل حمل شود، افزود: این طرح با توجه به معضلات فعلی این بخش فاقد مطالعات کارشناسی می باشد و باید در احداث آن تجدید نظر شود. مردم جنوب استان تهران بخصوص کهریزک و حسن آباد فشافویه به واسطه وجود آراد کوه و انواع صنایع آلاینده دیگر در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارند و نباید معضل دیگر از کلان شهر تهران به این منطقه تحمیل شود.

حمل پسماندهای صنعتی به سایت هوشنگ آباد علاوه بر مشکلات زیست محیطی موجب افزایش ترافیک در جاده قدیم قم می شود، این محور هم اکنون ترافیک عبور و مرور ۱۷ استان جنوبی کشور را به دوش می کشد که با راه اندازی سایت هوشنگ آباد ترافیک به ۲ برابر فعلی آن می رسد.

اظهارات زندی در حالی است که حسن خلیل آبادی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری هم در اظهار نظری گفته است: دو تن از اساتید دانشگاه تحقیقات دقیقی در زمینه محیط زیست در این منطقه انجام داده اند و به نتیجه رسیده اند که دفن زباله در این منطقه به صلاح نیست و عواقب غیر قابل جبرانی برای فرودگاه و شهرستان دارد و برنامه ای ضد گردشگری است.

در هیچ کجای دنیا اجازه نمی دهند مراتع تبدیل به زباله دانی شود، این در حالی است که مراتع سرسبز فشافویه به زباله دانی تبدیل شده است، شمال آرادکوه در حوزه بخش فشافویه 100 هکتار زباله به ارتفاع 60 متر انباشته شده که شیرابه و گازهای خطرناکی از آن متصاعد می شودبدترین صنایع و الاینده ترین صنایع و بی ارزش ترین صنعت یعنی تفکیک پسماند را به اینجا آورده اند.

خلیل آبادی گفته است: در این شرایط صنعت گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد تا این نقیصه را جبران نماید اما با توجه به اینکه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) اولین مقصد گردشگران است، به محض اینکه مسافران و گردشگران پای پله هواپیما قرار بگیرند با استشمام بوی نامطبوع مواجه می شوند که این خوب نیست.

البته این اظهارات در جمع نماینده فرماندار ری، مدیران شهر فرودگاهی، فرمانده پدافند هوایی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم، اعضای شورای شهر و رسانه ها بیان شد و این یک اعلام رسمی از سوی مردم حسن آباد فشافویه محسوب می شود.

با این حال دولت فقط با بخشنامه ایجاد مرکز دفن زباله در شعاع 120 کیلومتری می خواهد این سایت را در هوشنگ آباد ایجاد کند که نکته قابل تامل این است که این منطقه درون محدوده قراردارد و خارج از این محدوده به استان قم نزدیک می شوند که احتمالا از ترس برخورد سیاسی مسئولان و علمای قم تصمیم دولتمردان دفن عفونت در زمین های حسن آباد است. اگر مسئولان نظر مردم و نمایندگان مردم را برای کار خود می خواهند که آنها مخالفند. البته فرماندار شهرستان ری هم پیگیر رفع این چالش و حمایت از زمین و خواسته مردم است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false