گزارش خبرنگار ضدفساد از یک اقدام غیرقانونی در روستای فیروزآباد شهرری - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
گزارش خبرنگار ضدفساد از یک اقدام غیرقانونی در روستای فیروزآباد شهرری

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر سید هادی کسایی زاده (خبرنگار ضدفساد) در گزارش جدید خود اعلام کرد: در حال گشت زنی (خبرنگاری تحقیقی و ضدفساد) در سطح روستای فیروزآباد از بخش قلعه نو توابع شهرستان ری بودم که متوجه شدم در وسط یک زمین خالی وسط روستا یک چهاردیواری ساخته شده است. معمولا وقتی وسط یک زمین خالی چهاردیواری ساخته می شود محلی برای شایبه رخ خواهد داد چراکه بسیاری از زمین خواران با این اقدام مجوز لازم را گرفته و الباقی زمین هم در پی اقدام او تغییر کاربری خواهد گرفت.

پس از بررسی موضوع فهمیدم که کاربری این زمین فرهنگی- فضای سبز و ورزشی است اما سوال این بود که چه کسی اقدام به ساخت این چهار دیواری مشکوک کرده و چطور مجوز گرفته است؟

همکاری اهالی روستا و بررسی های من موجب شد تا مدارکی به دست آورم که نشان می دهد که این زمین در سال 1393 فردی به نام «مرادعلی سهامی» (از اقوام رییس شورای روستا) اقدام به دیوارکشی در زمین 500 متر واقع در روستای فیروزآباد می کند که با ورود بخشدار وقت به دلیل غیرقانونی بودن این اقدام دیوارها تخریب می شود. زمینی که اطراف آن به گفته اهالی کاربری فرهنگی و فضای سبز و فرهنگی دارد. این اقدام موجب درگیری فیزیکی می شود و حتی خودرو بخشدار وقت هم صدمه می بیند و پرونده ای در شعبه 102 دادگاه کهریزک تشکیل و پس از مدتی مختومه می شود.

«سهامی» دو سال صبر می کند و طی نامه ای از شورا می خواهد اقدام به دیوارکشی زمین کند. وقتی به نتیجه نمی رسد از دهیار به دلیل تصرف عدوانی شکایت می کند. پرونده به دادگاه کهریزک می رود و رای به نفع دهیاری صادر می شود. شاکیان دوباره اعتراض می کنند و دادگاه تجدیدنظر تهران بازهم حق را به دهیاری می دهد.

سوال این است که چرا برخلاف رای دادگاه دهیار وقت پروانه ساخت صادر می کند؟ این در حالی است که در سال 1399 با اعتراض مردم بخشدار قلعه نو مجبور می شود که دستور تخریب چهاردیواری را صادر کند.

سوال دوم اینکه چرا فرمانداری شهرستان ری و سازمان بازرسی و یا بخشدار قلعه نو هیچ اقدامی نکردند؟ آیا منافع دیگری در کار است؟ آیا مافیایی در میان است؟ آیا همتی برای مبارزه با فساد در شهرستان ری وجود ندارد؟ باید گفت که اعتبار و ضدفساد بودن بخشدارقلعه نو را می تواند در این پرونده قدیمی و فسیل شده قضاوت کرد.

کسایی زاده (خبرنگارضدفساد) گفت: این نوع تخلفات را بسیاری از رسانه های محلی و برخی فعالان رسانه ای مسلط بوده و می دانند اما به دلیل دریافت کارت هدیه و زندگی و سفره داری مرتبط با مجیزگویی با سکوت خود موجب بروز و گستردگی فساد و تخلف در شهرستان ها شده اند.

افشاگری می کنم پس هستم

**رأی شعبه 101دادگاه کهریزک که به صراحت اعلام کرده که مالکیت شاکیان محرز نیست**

 

 

**رأی شعبه 38 دادگاه تجدیدنظر استان تهران که رأی دادگاه کهریزک رو تایید کرده است**

**با وجود رآی دادگاه که اعلام کرده بود، اصلا مالک نیست، مجوز غیر قانونی صادر شد**

 

**پس از صدور مجوز، سرپرست جدید دهیاری فیروزآباد در طی نامه ای به بخشداری قلعه نو ، غیر قانونی بودن مجوز صادره را اعلام نمود و پس از آن بخشدار ضمن اقدام به ابطال مجوز صادره،دستور ملک مشارالیه جهت بازگشایی معبر به حالت سابق را صادر کرد**

 

 

**بالاخره پروانه صادره ابطال شد و به متصرف غیر قانونی ابلاغ و به مراجع بالا دستی رونوشت شد**

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false